14 Reacties
één maand geleden
Hij zou misschien calamiteitenverlof op kunnen nemen. Dat neem je bijvoorbeeld op als je kind ineens ziek van school/kdv gehaald moet worden. Denk dat het in dit geval ook zal kunnen gelden.
Nu is het wel zo - en ik bedoel dit niet vervelend naar jou toe maar meer in zijn algemeenheid- dat je als moeder gewoon niet meer ziek kan zijn eigenlijk 😅. Ik merk in de praktijk dat als ik ziek ben (gelukkig zelden) het toch gewoon schouders eronder en doorgaan is. Ook al heb je griep / buikgriep / een kater etc. Kinderen iets meer schermtijd en hopen dat het snel beter wordt 😅.
Ik zeg wel eens dat ik dat ook echt mis aan die tijd voor kinderen. Het gebeurd misschien maar 1 keer per jaar, maar gewoon ziek zijn en drie dagen lamlendig kunnen zijn. Dat dat niet meer kan met kinderen haha.
Beterschap! Hopelijk voel je je snel weer een beetje beter.
één maand geleden
Reactie op Snacktomaatje
Hij zou misschien calamiteitenverlof op kunnen nemen. Dat neem je bijvoorbe ...
Zo ja echt he, heel erg herkenbaar wat je zegt. Het is mij gelukkig ook nog niet overkomen dat ik zo ziek was dat ik echt niet meer voor onze dochter kon zorgen. Maar er zijn wel dagen geweest dat ik me echt beroerd voelde en doodmoe.... van die dagen dat ik vroeger alleen in bed en op de bank zou zijn gebleven. Met netflix en heel veel thee.
Maar nu moer je inderdaad door. Dat is soms zo balen ...
Nu bij de 2e was ik zelfs ziek met de bevalling 😭
één maand geleden
Vervelend is dat he..ik weet nog bij mijn eerste die was geopereerd aan ze keelamandelen..en had ik ondertussen een flinke griep waarbij ik gewoon op de bank steeds in slaap viel van de hoge koorts heel erg... En me kleine was ook zo ziek van de operatie... Man was aan werk kon echt geen vrij... Jaaaa nu snap ik waarom mijn moeder zei mamas kunnen nooit ziek zijn.... Kan me ook niet herinneren dat ik mijn moeder ooit ziek zag..
Wees blij dat ze nu nog wat kleiner zijn want als ze groter zijn ( dreumes fase) en je bent dan ziek vind ik veel vervelender...🙈
één maand geleden
Reactie op asil122
Je partner kan hiervoor kortdurend ziekteverlof of calimiteiten verlof aanv ...
Let op: calamiteitenverlof is wettelijk maar 1 werkdag en is in principe alleen bedoeld voor noodgevallen.
Je partner kan inderdaad kortdurend (of langdurend) zorgverlof opnemen. Dit is tegen 70% van zijn (bruto) salaris. Daarnaast is het aan te raden dat hij hierover wel in overleg gaat met zijn leidinggevende/werkgever om vooraf de voorwaarden te bespreken.
Ik zit zelf in de salarisadministratie en zie regelmatig gevallen waarbij de werknemer niet volledig op de hoogte was van de voorwaarden van zorgverlof (zo weet niet iedereen dat zorgverlof 70% betaald is). Voorkomen is beter dan genezen 😄
één maand geleden
Reactie op Plbent
Let op: calamiteitenverlof is wettelijk maar 1 werkdag en is in principe a ...
Is wel verschillend per cao! Mijn vriend heeft in de laatste 2 weken van mijn zwangerschap ook zorgverlof opgenomen en bij hem was het gewoon volledig 100%. Net als zijn 5 weken aanvullend geboorteverlof.
één maand geleden
Reactie op Bonnie03
Is wel verschillend per cao! Mijn vriend heeft in de laatste 2 weken van mi ...
Klopt, bij zorgverlof is het per CAO verschillende of dit 70% of 100% word uitbetaald. Wettelijk is 70% maar CAOs mogen hier (positief) van afwijken.
Aanvullend geboorteverlof is altijd 70% maar de werkgever kan er voor kiezen de 30% aan te vullen. Dit is dus niet per CAO en/of branche bepaald.
één maand geleden
Reactie op Plbent
Klopt, bij zorgverlof is het per CAO verschillende of dit 70% of 100% word ...
Gedurende het aanvullend geboorteverlof betaalt de werkgever aan de werknemer 100% van het salaris [2] door onder de volgende voorwaarden:
De werknemer vraagt het verlof minimaal 4 weken voor de ingangsdatum aan bij de werkgever.
De werkgever vraagt en ontvangt op naam van de werknemer de uitkering aan ter hoogte van maximum 70 % van het maximum dagloon.
Gedurende het aanvullend geboorteverlof betaalt de werkgever aan de werknemer 100% van het salaris door onder de voorwaarde dat de werkgever deze uitkering ontvangt.