25 Reacties
9 maanden geleden
De wielen van de bus, ik zag 2 beren broodje smeren, Dikkertje dap,we maken een kringetje van jongens en van meisjes en Berend botje.
9 maanden geleden
4 kleine visjes, the cupcake song, twinkel twinkel little star, you are my sunshine, beren botje
9 maanden geleden
Disney nummers, nummers uit sound of music. Zelf bedachten nummers, op een grote paddenstoel en alle nummers die al genoemd zijn. eigenlijk heel de dag door, ze vind het heel leuk. Probeer bij 2 beren ook eigen rijmen te bedenken. Tot op heden heb ik: konijnen die morse seinen, schoenen die zoenen en billen die wortels schillen. Jaja creativiteit alom 🤣
9 maanden geleden
Hier zowat alle liedjes die ‘juf Roos’ ook zingt. En de standaard kinderliedjes.
De favorietjes van eigen kindjes en gastkindjes hier zijn momenteel
In de maneschijn
Kappertje wat doe je men haar
In een klein stationnetje
Op een grote paddenstoel
Berend botje
1,2,3,4 hoedje van papier
4 kleine visjes
Op de dierenboerderij
Hoofd, schouders knie en teen
Klap eens in je handjes blij,blij,blij
Twinkel twinkel kleine ster
En hee veel dans en beweeg liedjes we zingen soms ook gewoon zelf een liedje met dan de woorden ‘draaien’ ‘stop’ ‘stampen op de grond ‘ ‘springen’ ‘vliegen’ in enzovoort.
De kleinste van net geen 6 maand geniet net zo hard van te luisteren naar de liedjes en de andere kindjes bezig te zien. Maar haar favoriete liedje is (en dan met beweging erbij handje die omhoog of omlaag kruipt over haar benen en buikje tot haar kinnetje:”Itsy bitsy spinnetje klom vrolijk naar omhoog, neer kwam de regen die spoelde alles weg, op kwam de zon die maakte alles droog. Itsy bitsy spinnetje klom vrolijk weer omhoog. En dan zeggen wij er zelf even kietel kietel bij en word ze op haar wangetjes gekieteld dat vind ze geweldig)
Maar over het algemeen is het de interactie samen die ze fijn vinden al zing je blablabla zing wat in je opkomt vinden ze allemaal prima ^^
9 maanden geleden
The happy song is hier echt favoriet, verder zoek ik vaak baby versies op van liedjes die ik zelf leuk vindt. Ik houd zelf van punkrock dus zet dan sparrow sleeps op. Maar je hebt ook baby versies van Taylor Swift. Ed sheeran enzo (rockabye baby op spotify)
9 maanden geleden
Poeh ik zing echt van alles, maar ook liedjes die minder gepast zijn als ze ouder zijn🤣🤣🤣
9 maanden geleden
Zo’n beetje het hele repertoire van Juf Roos, Samson en Marie, Fien en Teun, Lil’ones en sinds kort Lamme Frans😂 want ik heb nog een hele zinggrage peuter van 3 rondlopen, dus dit gaat een beetje hand in hand
9 maanden geleden
‘S ochtends zing ik altijd het liedje ‘lief’. Zo’n liefdevol liedje en m’n zoontje gaat er helemaal van glunderen.
Tijdens het bedtijdritueel zing ik altijd:
Kleertjes uit, slaapzakje aan
Het is tijd om naar bed toe te gaan
Papa en mama houden de wacht
Dus lieve ..(naam kindje), slaap lekker vannacht
Verder heel vaak berend botje. Helpt als hij huilt😂
9 maanden geleden
Reactie op M🌼
Wij zingen voor ieder slaapje ook ‘lief’. En overdag ook wel eens, dan vers ...
Waar kan ik die vinden :)
9 maanden geleden
Reactie op tes manuaal
Waar kan ik die vinden :)
Op spotify! Het liedje heet dus lief van het babyliedjesboek. https://open.spotify.com/track/66Jye46eH2BgL9QW1V1sRk?si=EcHvVy6sTKu1fj4uvJfnuw
9 maanden geleden
Reactie op M🌼
Op spotify! Het liedje heet dus lief van het babyliedjesboek. https://open. ...
Dankjewel🩷🩷