30 Reacties
22 dagen geleden
Ik houd zelf niet echt het schema aan maar let op signalen. Dan merk ik dat hij zelf een goed ritme aanhoudt. Slaap signalen van mijn kleintje zijn rode oogjes en wenkbrauwen en gapen. Veel succes 🍀🤗
22 dagen geleden
Reactie op MamavanDuko(L)
Ik houd zelf niet echt het schema aan maar let op signalen. Dan merk ik dat ...
Ja die rode wenbrauw herkenbaar ik wel, dit boek is erg van het optijd wegleggen om overprikkeling enzo te voorkomen maar misschien moet ik meer ontspannen erinn en dat het dan goedkomt :)
22 dagen geleden
Ik kijk zelf meer naar de slaapsignalen, maar ik denk dat 60 minuten wel redelijk accuraat is hier(: het verschilt natuurlijk per kind, dus je kan het beste vooral naar je eigen kindje kijken, maar ik denk dat 60 minuten wel een goeie richtlijn is
22 dagen geleden
Ik kijk naar wakkertijden, dit werkt erg goed, mijn dochter is nu 5 weken uit en dan kunnen ze ongeveer 75 tot 90 minuten wakker zijn. Daarna zijn ze moe genoeg om weer een lang slaapje te doen.
Ik zweer echt bij alle tips van slaaptips voor baby's.
Op hun inatagram ook heel veel gratis tips etc
22 dagen geleden
Reactie op BabyBoy3th
Ja die rode wenbrauw herkenbaar ik wel, dit boek is erg van het optijd wegl ...
Je moet het vooral doen waar je je zelf het beste bij voelt hoor. Even aankijken wat je prettig vindt. De tijden aanhouden of letten op signalen. Het is even uitvogelen en je bent steeds weer leren kennen🥰
22 dagen geleden
Mijn zoon heeft nauwelijks wakkertijd.. binnen half uurtje ligt hij weer in bed. De wakkertijd zal langzamerhand steeds meer worden. Hij ligt dus de hele dag en nacht in bed, eventjes wakker en weer in wieg..
De schema’s zijn voorbeelden, uiteindelijk is elke baby heel anders.
22 dagen geleden
Hier een baby (6 weken) die echt niet maar een uur wakker is. Met verschonen, spelen en eten inclusief een half uur rechtop vanwege reflux is er al snel een uur voorbij en meestal zit hij me dan aan te staren met zijn grote ogen😂 ik let vooral op zijn signalen: gapen en in ogen wrijven. En dan ga ik hem in slaap helpen. Sommige dagen doet hij vooral korte dutjes op mij en soms ligt hij uren te slapen in de box. Er zit echt 0 ritme in, maar ik heb een hele tevreden baby die weinig huilt en niet echt overprikkeld lijkt dus het zal wel goed zijn zo.
Kan me ook niet voorstellen dat ze 30 jaar geleden zo op de klok zaten te kijken en bezig waren met wakkertijden en ik ben ook groot geworden. Soms vind ik de schema’s van tegenwoordig echt een beetje overdreven en zo’n druk geven op ouders, alsof je het nooit goed kan doen. Gewoon je baby volgen is volgens mij het beste wat je kunt doen.
22 dagen geleden
Heel herkenbaar. Ik vind het lastig dat er zoveel schema’s zijn. Bij onze dochter (nu 3,5) hebben we een slaapcoach gehad die met droomritme werkte. Daar heb ik ook een boek van. Dat werkte toen top! Nu dacht ik het allemaal wel te weten met onze zoon… Maar helaas het valt toch teken 😅. Hij is 6 weken en jk goed om de drie uur en houd een wakkertijd aan van max 1,5 uur. In bed slapen lukt nog niet dus eigenlijk loop ik de hele dag met een draagzak. Ritme zit er dus enigszins in.. maar hij komt ‘‘s nachts alsnog vaak voor een voeding. Als ik dan weer kijk naar de voorbeelden van andere schema’s dan zie ik weer dat ze langere wakkertijden aanhouden en minder dutjes doen (niet meer na 17uur). Onze zoon slaapt vaak nog ergens tussen 17 en 19 uur.
Dus, ik laat het maar los en probeer ergens een tussenweg te vinden in de hoop dat als hij ouder wordt er meer ritme inkomt 😅
21 dagen geleden
Oké, ik weet niet hoe oud je baby is? Maar ritme komt echt vanzelf. Vergeet niet dat het geen robot is hè 😉 bij de eerste was ik ook echt met schema’s bezig, maar als je goed kijkt naar je baby, naar de slaapsignalen en dan een slaapje aanbiedt, komt het vanzelf. Meestal krijg je pas met 3 of 4 maanden een beetje ritme.
Dus niet te streng zijn voor jezelf en lees s.v.p. niet allerlei schema’s door, want het komt echt vanzelf
21 dagen geleden
Reactie op RenaZ
Oké, ik weet niet hoe oud je baby is? Maar ritme komt echt vanzelf. Vergeet ...
Dank je
21 dagen geleden
Wij houden niet echt een schema aan. Onze zoon slaapt nog zo ongeveer de hele dag en soms is hij voor of na een voeding een tijdje wakker, maar ik houd echt niet bij hoe lang dat dan is en hoe vaak op een dag 🤪. Dat ritme komt vanzelf. We leggen hem meestal wel na zijn tweede voeding, ergens tussen 11:00 en 13:00 op bed voor een ‘middagslaapje’, voor de rest slaapt hij op ons, in de box of in de maxicosi/kinderwagen als we weg zijn. Hij is super chill en doet het hartstikke goed, dus voor ons helemaal prima zo!
21 dagen geleden
Reactie op anne55
Wat word er bedoeld met deelvoeding?
Dat betekent dat je een voeding opsplitsen in 2 momenten. Stek je geeft normaal met 1 voeding 150cc, kun je ook 90 en daarna 60 geven, of andersom, of net wat werkt voor jullie. Deelvoedingen zijn trouwens niet handig als je kindje veel last van krampjes heeft. Iedere voeding is weer een belasting voor de darmpjes...
21 dagen geleden
Reactie op Laukers
Dat betekent dat je een voeding opsplitsen in 2 momenten. Stek je geeft nor ...
Lukt dat meestal goed voedingen splitsen? Ik merk dat mijn baby dan juist onrustig wordt als hij niet z’n volle fles krijgt..
Hou jij je helemaal aan dit schema ? Ik vraag me ook af of je baby doorslaapt als je hem om 22:00 uur nog een flesje geeft?
Onze baby gaat nu rond 20:00 uur naar bed en slaapt dan tot 03:00 en dan weer tot 6/6:30
20 dagen geleden
Reactie op irizs90
Even kijken of dit beter is
Mooie tips staan eronder. Welk boek is dit? En ik probeer ook de voeding die na m'n avond eten is dus te doen in een donkere ruimte en daarna inbakeren (hij is dan toch slaperig) gister toen een ruk van 4 uur en zie dus met inbakeren wel echt een verschil met slapen (4/5 uur ipv 2/3 uur)