6 Reacties

25 dagen geleden

Ik volg even mee hier precies t zelfde aan de hand🥲

25 dagen geleden

Het is gewoon heel pittig. Hier soms ook echt momenten dat ik helemaal gesloopt ben. Vooral omdat die kleine soms alleen maar rustig lijkt te worden bij mij. Dus ik loop te sjouwen, en snap je gevoel van handen vrij willen hebben echt.

25 dagen geleden

Heb je voldoende productie? Ik was vaak 4 uur bezig met de avondvoeding (voeden, rechtop houden, 10 min. slapen en toen begon het weer opnieuw), maar ik ben nu afgekolfde melk gaan geven van mijn voorraadje, omdat ik in de avond te weinig productie heb (30-50 ml). Dit heb ik ook een paar keer in de middag gedaan (hij komt soms om de 1.5 uur) en dat werkt zoveel beter. Het is alleen geen oplossing (voorraad is op), maar laat voor mij wel zien dat het ook anders kan..

25 dagen geleden

Heel veel respect voor de borstvoeding mama's. Hier een dochter van 6 weken met flesvoeding. Ik volg haar in alles qua ritme. Maar door de flesvoeding weet ik wat ze binnen krijgt en komt ze eigenlijk wel redelijk op vaste tijden. Slapen overdag is wel 0 ritme, maar dat is oké. En handen vrij dus ook niet. Je doet het goed, het mag best zwaar zijn en er soms even doorheen zitten. Houd vol ❤️❤️

25 dagen geleden

Het is ook een zware periode! Heb je al geprobeerd bij te voeden na de borst? Misschien is ze nog niet sterk genoeg om efficiënt genoeg te drinken. Ik doe dat ook en dan laat hij er meestal wel 2.5-3u tussen terwijl hij anders om het uur komt. En is haar aanhap efficiënt genoeg? Heb je al een lactatiekundige geraadpleegd? Hier slaapt m’n zoontje ook alleen op m’n borst. Ik slaap nu samen volgens de chest-to-chest methode van happy co sleeper op Instagram en nu maak ik redelijke nachten (blokjes van 2u tussen de voedingen). Verder heb je vooral invloed op je eigen gedachten en hoe je ermee omgaat. Waarmee ik niet wil zeggen dat het je eigen schuld is maar wel dat daar je winst zit. Stel je verwachtingen bij, zeg helpende dingen tegen jezelf (ze doet wat ze kan, dit gaat voorbij) en het helpt mij om boeken te lezen me in dingen te verdiepen maar dat is natuurlijk persoonlijk. Verder: hang in there, vanaf 3 maanden wordt het echt al beter en leuker maar dat moet je eerst zelf gaan ervaren voordat dat wat waard is 🤗 🍀

25 dagen geleden

Hoi rookie, misschien een no go voor je maar waarom stop je niet met BV? Kan echt een enorme verademing zijn. Ben bij de eerste pas na 4 maanden gestopt ondanks de vele frustraties. Pas toen begon ik veel meer genieten. Vriendinnen bij wie BV niet makkelijk liep zijn na 6 en 8 weken gestopt. Een bevrijding en verademing vonden ze het. Offf... geen je zelf een doel, bijv ik voed 8 weken en dan bouw ik af. Of als je wilt wat langer. Dan is het minder uitzichtloos. Mijn doel dit keer is tot het nieuwe jaar iig. Sterkte iig!