31 Reacties

2 jaar geleden

Ik doe een studie mbo 4, geen idee hoe ik het ga doen maar ik hoor eigenlijk alleen maar positieve geluiden 🙃

2 jaar geleden

Ik doe deeltijd een hbo studie. Ik hoop precies klaar te zijn in augustus dus net voor ik met verlof ga. En anders evt begin 2025 nog een toets.

2 jaar geleden

Ik doe een deeltijd master naast mijn werk, maar heb het wel zo gepland dat ik daarmee klaar ben voordat de kleine komt.

2 jaar geleden

Ik ben in opleiding tot kinderverpleegkundige. Maar ook wel zo geprobeerd te plannen dat dat zo meteen klaar is voor ons tweede kindje geboren wordt ☺️

2 jaar geleden

Reactie op ymsvw

Ik doe een deeltijd master naast mijn werk, maar heb het wel zo gepland dat ...
Ik precies ook dit. Ik hoop eind juni klaar te zijn en begin sept uitgerekend

2 jaar geleden

Ik ben gelukkig alweer even klaar, maar ik heb tijdens mijn 2e studie (aan de uni) een kind gekregen, en ik was 37 weken zwanger van de 2e toen ik mijn scriptie verdedigde :) Ik vond het echt wel heel heftig, maar nu achteraf heel blij mee. Ik had wel goede steun van de man!

2 jaar geleden

ik wil alleen maar even zeggen ; respect voor alle mensen hieronder!!!

2 jaar geleden

Ik ben ook student en het is mijn eerste kindje. Ik doe dan wel een mbo opleding pedagogisch medewerker niveau 3 maar ik moet zegen vind het nu al pittig met alle misselijkheid en moeheid. Maar we gaan door. Ik heb kunnen regelen dat ik er wat langer over kan gaan doen na mijn bevalling. Gelukkig kunnen opa's/Oma's Papa Familie zelf ook inspringen. maar zit ook te denken aan 1 dagje opvang. 😅🤗

2 jaar geleden

Ik zit nu in de laatste fase van mijn deeltijdopleiding pabo. Hoop voor de herfstvakantie klaar te zijn. Rond die periode ook uitgerekend voor ons eerste kindje

2 jaar geleden

Reactie op Sharbeijer

Ik zit nu in de laatste fase van mijn deeltijdopleiding pabo. Hoop voor de ...
Ik ook pabo, binnenkort starten met lio maar waarschijnlijk in oktober nog 2 toetsen dus even afwachten hoe dat gaat zijn.

2 jaar geleden

Hoihoi! Ik doe nog een masteropleiding werken en leren (Physician Assistant). Behoorlijke pittige studie, ben in maart 2025 klaar, maar denk dat het vooral goed plannen wordt samen met mijn vriend en van het beste uitgaan, no stress 😄

2 jaar geleden

Ik doe het zij-instroom traject (Pabo) moet nog een hoop opdrachten en toetsen dus ga dat zeker niet voor bevalling redden maar vind ik dus ook geen probleem. 😉 Ik ben 37 dus kinderwens gaat nu wel echt voor carrière. 👌

2 jaar geleden

Reactie op Daan2705

Ik ook pabo, binnenkort starten met lio maar waarschijnlijk in oktober nog ...
Wat leuk! Ja ik hoop dat mijn opleiding ook snel klaar is. Maar ik ben wel ingesteld met 'als het niet gaat, gaat het niet'. Financieel zou het fijn zijn als ik snel klaar ben, maar we redden het allemaal wel hoor. Ik ben nu bezig met mijn scripte en volgende week de LKT nederlands. Verder nog 2 portfolio's en in februari start mijn minor.

2 jaar geleden

Tijdens mijn eerste zwangerschap deed ik ook een master maar wilde koste wat het kost klaar zijn met de opleiding voor de kleine kwam. Heb echt een flinke sprint moeten maken maar eindelijk heel blij mee 🙌🏻 . Zeker omdat de gezondheid van mijn kindje niet zo lekker ging dus had de studie echt pas na 10 maanden kunnen oppakken en dan ben je er al 1 jaar uit.

2 jaar geleden

Denk dat goed plannen echt key is. En veel in de avonden doen ☺️

2 jaar geleden

Ik begin dinsdag aan de duale opleiding hbo social work. En ik ben net 6 weken zwanger. Timing he. Mijn werkgever weet dit, ik las een pauze in van een half jaar, zodat ik gewoon met zwangerschapsverlof kan gaan. Hoe dat gaat straks, geen idee. Goed plannen en steun van je partner! Dan lukt het best

2 jaar geleden

Ik studeer voltijd farmacie en ben in augustus uitgerekend. Ga er ws tm december uit vanaf de zomer. Hopelijk kan ik dit jaar volmaken en dan volgend jaar zien we t wel. Gelukkig kan ik dan veel flexibel indelen en wil ik kijken of ik ook dingen vanuit huis kan doen tijdens mn coschappen of onderzoek. En ‘gelukkig’ kan mijn man niet veel werken dus zullen we ook niet veel oppas nodig hebben.

2 jaar geleden

Hoi meiden, Ik merk dat nu ik zwanger ben, ik toch vaak denk over hoe ik nu mijn opleiding ga afmaken als ik straks een baby heb. Het is niet dat ik er echt stress van krijg, maar meer dat door mijn hoofd spookt hoe het allemaal zal gaan lopen. Mijn opleiding wordt sinds dit schooljaar betaald door de stichting waar ik werk, omdat ik deeltijd doe waarbij ik dus werk en leer. Ik heb ook nog geen vast contract. Nu zegt mijn directeur dat ik wel kan blijven volgend schooljaar, maar toch vind ik het allemaal best spannend. Ik vroeg me af of sommige van jullie ook in een vergelijkbare situatie zitten of dat jullie misschien soms ook van die gedachten hebben?

2 jaar geleden

Ja ik ook. Mijn opleiding wordt ook betaald door de middelbare school waar ik werk. Ik hoop het heel erg allemaal af te maken voor de baby er is. Ik heb vooral spanning over of mijn contract dan wel verlengd wordt. Ik heb niet echt reden om te denken van niet, maar aangezien de contractbesprekingen allemaal zijn als mijn buik echt niet meer te verbergen is vind ik het toch spannend

2 jaar geleden

Ja ik ook. Mijn opleiding wordt ook betaald door de middelbare school waar ...
ze mogen je niet zomaar ontslaan, dus ik zou me daar niet te druk om maken.