12 Reacties
10 dagen geleden
Volgens mij word het afgeraden dat was bij mijn zus zo.. omdat het litteken kan open scheuren?? Klinkt zo naar maar ook mijn zus was zo snel zwanger. En is allemaal goed gegaan ❤️
10 dagen geleden
Wat spannend mama! 💖
Ik ben ook bevallen met een (spoed)keizersnede. Ik kreeg van de gyn het advies minimaal een halfjaar te wachten met opnieuw zwanger worden. De vk adviseerde zelfs een jaar. Dit heeft te maken met genezing van de wond/het litteken in de baarmoeder.
Ik zou als ik jou was zsm contact opnemen met de vk/gyn voor advies. Succes 🍀
10 dagen geleden
geen ervaring maar zelfde situatie 23 augustus bevallen van keizersnede. en het gevoel nu ook weer zwanger te zijn. ook ik heb nog geen posetieve test gehad. ik slikte wel de pil maar laatste ongesteldheid was 12 oktober. 🍀
10 dagen geleden
Hier werd idd ook aangeraden een jaar. Het litteken in je baarmoeder kan anders open scheuren en dan ben je verder van huis
10 dagen geleden
Reactie op MinckeIjlstra
Volgens mij word het afgeraden dat was bij mijn zus zo.. omdat het litteken ...
Wordt inderdaad daar door afgeraden, maar ik heb ook zoiets van vroeger waren de gezinnen zo groot, was het echt bijna “eentje erin, eentje eruit”🤣 keizersnede of niet, ik ken ook mensen die meer kinderen hebben gehad na n keizersnede en die wachtte ook echt geen half jaar of jaar. Maar dan heb ik het dus wel over echt vroeger )zo’n 60 jaar geleden) wat toen kon,kan nu ook lijkt me?😁
10 dagen geleden
Reactie op amanda&menno
geen ervaring maar zelfde situatie 23 augustus bevallen van keizersnede. en ...
Oww dat is ook spannend zeg! Succes ben heel benieuwd 🍀 🙏
10 dagen geleden
Reactie op MinckeIjlstra
Volgens mij word het afgeraden dat was bij mijn zus zo.. omdat het litteken ...
Hoe snel was je zus weer zwanger?
10 dagen geleden
Volgens mij zat er helemaal aan het begin ook iemand in de september groep die 3 maanden na een keizersnede zwanger was geraakt. Er staat me iets bij dat zij helaas het kindje moest weg laten halen vanwege complicaties doordat ze zo snel na de keizersnede weer zwanger was geraakt. Dat zegt natuurlijk niets over jouw situatie, maar er is een reden dat het advies is om een jaar te wachten. De wond is nu nog zo vers, dus grotere kans op complicatie zoals scheuren en volgens mij kan de placenta ook sneller met het litteken vergroeien. Ik zou even een positieve test afwachten en dan zo snel mogelijk contact opnemen met de gynaecoloog zodat ze het goed in de gaten kunnen houden zodat jij en je (maybe) baby over 9 maanden beiden gezond zijn. En mocht je inderdaad zwanger zijn, alvast gefeliciteerd!
9 dagen geleden
Ik ben ook bevallen op 21 augustus van een spoedkeizersnee. Mij is geadviseerd om een jaar te wachten. Ivm de placenta die in je letteken kan groeien en als je dan gaat bevallen alles eruit moet. Voor het baby'tje kan het geen kwaad. Maar zoals ik lees verschilt ieder advies..
9 dagen geleden
Je lijf/litteken heeft minstens een jaar nodig om volledig te genezen. Er kan behoorlijk wat mis gaan tijdens de bevalling of volgende keizersnede
9 dagen geleden
Mij is (meerdere keren) op het hart gedrukt om binnen het jaar niet zwanger te worden. Je lijf heeft écht de tijd nodig om van de keizersnede te herstellen. Een keizersnede wordt als een zware operatie beschouwd. Ik ben echt door meerdere professionals gewaarschuwd voor de gevaren en risico's, dus ik neem het zekere voor het onzekere. Maar mocht je zwanger zijn, wat natuurlijk altijd weer een wonder is, gefeliciteerd 😊