18 Reacties

vorig jaar

Oh ik heb wel een pomp en chloor en zelfs dan is t soms glibberig maar zolang je geen ontsluiting hebt valt het allemaal wel wat mee hoor! Mensen zwemmen ook op t strand enzo

vorig jaar

Vanaf de 32 weken kan je al een beetje ontsluiting hebben, jacuzzi raden ze vanaf dan al af vanwege de bacteriën die kunnen vormen in warm water, misschien een keer nieuw water in je badje doen voor de zekerheid?

vorig jaar

Glibberig betekend algen. Dat is makkelijk op te lossen met ene kleine drijver met langzaamoplosbaar chloor tablet. Je kunt zelf niet weten of je al ontsluiting hebt dat kan een risico zijn. Ik denk dat je zelf het beste kunt inschatten of je dat risico wilt nemen. Pas wel op dat je niet valt omdat het glad is.

vorig jaar

Hmm, ik vertrouw zelf stilstaand water niet zo snel.🙈 Weet niet hoe groot het opblaasbadje is, maar misschien kun je hem om de dag verversen? 😊

vorig jaar

Reactie op Mommytobe1008

Hmm, ik vertrouw zelf stilstaand water niet zo snel.🙈 Weet niet hoe groot ...
Ja hij is niet heel groot maar mijn vriend heeft hem vandaag opgezet met nieuw water en ik denk dat die de wanden niet echt lekker heeft schoongemaakt.. en dan vraagt die de hele tijd; ga je nog in het badje? Lekker afkoelen etc. dus voel me een beetje lullig hahaha.

vorig jaar

Reactie op Celiie

Glibberig betekend algen. Dat is makkelijk op te lossen met ene kleine drij ...
Ik heb er nu wat chloortabletten in gedaan.. je ziet ook een beetje schuim op het water ondanks dat het vandaag er in is gegaan.

vorig jaar

Ik heb er nu wat chloortabletten in gedaan.. je ziet ook een beetje schuim ...
Heb je het wel in zo’n drijver gedaan?

vorig jaar

Ik heb dus echt nooit stilgestaan bij het idee dat zwemmen in een zwembadje gevaarlijk kan zijn met ontsluiting? 😅 als ons zwembad gewoon schoon is, pompje staat aan, chloortablet zit erin is het wel oké? Chloor is toch ook niet gezond?

vorig jaar

Reactie op Hinke1996

Heb je het wel in zo’n drijver gedaan?
Jaa

vorig jaar

Stel je loopt een bacterie op door een bevuild zwembad. Hoe is dit dan te merken?

vorig jaar

Reactie op Marr_

Ik heb dus echt nooit stilgestaan bij het idee dat zwemmen in een zwembadje ...
Ik zie op Google alleen maar staan dat zolang je vliezen niet gebroken zijn je prima kan zwemmen, ook met ontsluiting.

vorig jaar

Reactie op Marr_

Ik zie op Google alleen maar staan dat zolang je vliezen niet gebroken zijn ...
Ja waarschijnlijk gaat dit over zwemmen in zwembaden. Ik lees dat je na 32 weken niet meer in een jacuzzi mag ivm ‘stilstaand’ water en de warmte van het water dat bacteriën veroorzaakt. Lijkt mij in een opblaasbadje niet heel veel anders.. Je maakt je toch al gauw zorgen. 🤭

vorig jaar

Reactie op Marr_

Ik heb dus echt nooit stilgestaan bij het idee dat zwemmen in een zwembadje ...
Precies zo! Het leek mij juist zo lekker om tijdens mijn verlof een zwembadje in de tuin te zetten

vorig jaar

Ja waarschijnlijk gaat dit over zwemmen in zwembaden. Ik lees dat je na 32 ...
Ja oké met stilstaand water is het misschien anders.. wij hebben een zwembad met pompje en chloor. Elke keer je zwembad verversen kost ook te veel 🙁 kan je niet een soort pompje kopen en chloorhouder?

vorig jaar

Reactie op Marr_

Ja oké met stilstaand water is het misschien anders.. wij hebben een zwemba ...
Ja ik heb wel zo’n groot intex zwembad maar ik vond het teveel werk om die op te zetten.. maar misschien toch maar even over na denken. En anders pootje baden haha

vorig jaar

ik zou persoonlijk met schoon water er wel in durven. hier een zwembad wel met pomp en chloor! je mag officieel ook gwn zwemmen! jacuzzis door warmte is een ander verhaal. ze raden juist zwangerschaps zwemmen aan( in zwembad met bijbehorend chloor) maar doen waar je je goed bij voelt. 🤗

vorig jaar

Ik heb er nu wat chloortabletten in gedaan.. je ziet ook een beetje schuim ...
Pas wel op dat t niet te veel chloor in verhouding word anders krijg je andere problemen 😊

vorig jaar

Zou niet weten waarom het niet zou kunnen. Het is schoon kraanwater wat er in gaat. Ik zwem zelf veel in natuurwater wat nou ook niet bepaald schoon is. Denk dat de voordelen (lekker verkoelen) een stuk groter zijn dan de nadelen