10 Reacties

5 uur geleden

Bij ons zei het cb inderdaad ook maximaal een liter per dag. Kun je misschien even met het cb overleggen?

4 uur geleden

Dit is van jgzrichtlijnen.nl Hier staat dus dat die 1 liter max achterhaald is. Misschien kun je overdag elk flesje 10ml minder geven ofzo? Zodat je 's nachts weer wat meer kunt geven? Toch zou ik me er niet te druk over maken als se groeicurve gewoon mooi is en je kindje niet te snel aankomt. Het kan ook tijdelijk zijn trouwens. Ons meisje was eerst van de nachtvoeding af en nu sinds 2 weken (ze is nu 15 weken) wordt ze 's nachts weer wakker voor een flesje. Dus bij ons wisselt het een beetje per dag, afhankelijk van hoe vroeg ze wakker wordt en hoe we dan uitkomen over de dag met aantal flesjes. Het zijn richtlijnen, maar ieder kindje is uniek :)

4 uur geleden

Reactie op And There She Is

Dit is van jgzrichtlijnen.nl Hier staat dus dat die 1 liter max achterhaal ...
Aaah thanks! Dat stelt gerust. We hebben vannacht de voeding van 3 uur naar 120 ml gedaan en toen heeft ze het wel weer gered tot half 8! En de GGD een berichtje gestuurd om mee te denken 😊

3 uur geleden

Wellicht is het verschil tussen 180ml en 90ml te groot. Als ze overdag telkens 180ml drinkt, dan is ze dat ook gewend. Onze baby van 13 weken en ook 6kg geven we 6 flesjes en dan telkens 150/160ml. Dat drinkt hij ook leeg. Maar ook in de nacht drinkt hij dus 150ml. Ik ben wel af en toe over de 1 liter gegaan. Als ik merk dat hij honger heeft dan krijgt hij gewoon een flesje. Ik kan hem moeilijk laten krijsen. Maar goed, probeer natuurlijk niet over de max te gaan. Hij is sowieso een hongerige baby.

3 uur geleden

Reactie op marisaleonora

Wellicht is het verschil tussen 180ml en 90ml te groot. Als ze overdag telk ...
Zou ook kunnen! Maar overdag is ze niet tevreden na die 150 ml. Nu moet ik wel zeggen dat het ook niet structureel is hoor. Zeker omdat ze de fles van 23.00 niet opdrinkt helemaal. We komen dan op: 4x 180 ml =720 ml 1x 150 ml =150 ml (fles van 23.00) Dat is bij elkaar 870 ml Dus dan hebben we in de nacht nog wat ruimte.

3 uur geleden

Hier ook een hongerige baby, zelfs met content voeding soms over de liter. Ik heb hier discussies over gehad met CB, die vonden dat hij minder moest drinken, maar in mijn opinie is honger, honger! Wij gaan ook niet met honger naar bed, dus ik heb hun advies laten varen nu. Mijn kindje groeit mooi op zijn eigen lijn en dan vind ik het wel prima! Die van mij drinkt ongeveer 950 ml op een dag, soms wat meer soms wat minder.

2 uur geleden

Onze zoon is morgen 15 weken. Hij drinkt al vanaf dat hij 1,5 week is tussen de 800-1100 ml. In het begin wat meer, toen weer iets minder, en nu wordt hij snachts weer vaker wakker en krijgt hij een fles. Een tijdje een fles van 100ml geprobeerd in de nacht maar daan vaak 1-1,5 uur voordat hij weer sliep. Afgelopen nacht een fles van 165 ml en sliep na 25 min weer. Overdag krijgt hij 4x 200 ml. En als hij soms nog wakker wordt rond 11 dan nog 100 ml. Maar dat is niet altijd. Dus hier al een geruime tijd dat hij een grote hoeveelheid voeding krijgt. Cb nog nooit iets over gezegd, ook niet toen hij kleiner was. Merk wel dat hij de afgelopen dagen meer voeding vraagt. Mss een sprongetje en de drukkere dagen met kerst.

1 uur geleden

Oei geen idee... wij geven 8, 12, 16 en 20 uur ongeveer een fles van 180 +6 , dus 200 ml. Ze komt dan op 800 per dag. Daarna gaat ze de nacht in en komt ze smorgens pas. Als we zijn weg geweest savonds nog een fles en soms als ze vroeg wakker is ook 5. Maar meestal 4... ze weegt rond 6 kilo
Je zou eens kunnen proberen om die van 23u niet meer te geven en dan wanneer ze zelf wakker wordt, zoveel te geven als ze wilt. Mijn dochter gaat rond 19 à 20u slapen en wordt dan ook pas om 3u wakker voor een voeding (gekolfde melk wel maar dat maakt denk ik niet zoveel verschil). Die is nu 14 weken en ongeveer even zwaar.

1 uur geleden

Reactie op ComplexlozeFluistering832627

Je zou eens kunnen proberen om die van 23u niet meer te geven en dan wannee ...
Dat hebben we ook geprobeerd maar toen kwam ze de ene dag in 00.00 en de andere dag om 1.00 uur