22 Reacties

5 dagen geleden

Me to! Erg onwerkelijk hè..

5 dagen geleden

Is dit je eerste zwangerschap? Bij mijn eerste kreeg ik pas een buikje rond 25 weken. Dit is mijn 2e zwangerschap en ik ben nu 18 weken en ik heb ook nog geen buikje 🙈 Dit heeft vaak ook te maken met je gewicht en bmi. Als je slank bent zal je vaak later een buikje krijgen.

5 dagen geleden

Reactie op Ro0mmy

Is dit je eerste zwangerschap? Bij mijn eerste kreeg ik pas een buikje rond ...
Haai, ja dit is mijn eerste zwangerschap en ik heb juist hoge bmi en ondanks dat zie ik geen buik haha

5 dagen geleden

Kan heel snel gaan! Ben zwanger van de 2e en vandaag precies 15 weken zwanger. Voor het weekend zag je eigenlijk nagenoeg niks en sinds dit weekend echt n buikje☺️

5 dagen geleden

Ik ben meer ‘bloated’ dan dat het echt een zwanger buikje is, maar ik ben wel al uit m’n broeken gegroeid. Passen die bij jou nog wel? Je hoort ook weleens dat mensen bij 20 weken opeens ‘poppen’ en dan zie je van de een op andere dag de buik.

5 dagen geleden

Reactie op Ro0mmy

Is dit je eerste zwangerschap? Bij mijn eerste kreeg ik pas een buikje rond ...
Ik was/ben slank en had al vrij snel een buikje. Het verschilt gewoon erg per persoon. Beide is prima zolang de baby maar lekker groeit 🥰
Ik ben 16 weken en het bmi op t randje van gezond naar overgewicht. Ik pas nog in mn normale broek maar hij wordt wel strakker. Ben vooral overal wat molliger geworden, maar nog geen echt buikje.

5 dagen geleden

Ik ben vandaag 15 weken en vanmorgen paste mijn broek ineens niet meer dicht. Absoluut nog geen buikje maar wel een beetje opgeblazen. Eerste kindje voor mij, voor jou ook? Dan schijnt het langer te kunnen duren!

5 dagen geleden

Ik ben 15 weken zwanger van m'n 2e kindje en heb ook nog niet echt een babybuik. Lijkt vooral alsof ik te veel heb gegeten 🤭😅 Bij mijn eerste weet ik ook dat het lang duurde voordat het zichtbaar werd, terwijl een collega al heel snel met een hele dikke buik rond liep. Bij iedereen is het weer anders!

5 dagen geleden

Kan echt snel gaan, ik had met 15 weken ook zo goed als niks en ik ben nu bijna 18 weken en dit was gisteren haha😅 Ineens gegroeid
Heel herkenbaar. Kreeg bij mijn 1e zwangerschap ook pas laat een echt (voor de omgeving) zichtbare buik, terwijl ik nog een tweeling verwachtte ook. Ik vond vooral de opmerkingen van mensen daarover erg vervelend en onnodig kwetsend (bijvoorbeeld, ook nog eens na een slechte groei-echo: 'Zitten er daar twee in? Nou dan kan het nooit goed gaan.') Nu alweer richting de 18 weken zwanger van nummer drie en ook nu is mijn buikje echt nog niet zichtbaar, al zien mijn partner en ik het zelf al wel. De grootte van je buik zegt verder niets over het verloop van je zwangerschap of de groei van de baby, dus zou me er in ieder geval niet druk om maken. En bij mijn zus zag je tot aan boven de twintig weken ook niets, en toen ineens leek haar buik in een paar weken tijd enorm te groeien. Dus gewoon lekker afwachten.

3 dagen geleden

Ik zou me niet druk maken. Bij mijn eerste (6 jaar) ook pas laat een buikje. Nu 14+4 en dit is vandaag
Hier 18 weken en ook nog nauwelijks zichtbaar, gaat vast nog komen!

3 dagen geleden

Reactie op Liefdesbaby27

Ik zou me niet druk maken. Bij mijn eerste (6 jaar) ook pas laat een buikje ...
Wooow dit is echt al een buik! Nu word ik meer onzeker:(

3 dagen geleden

Ik ben nu 18 weken en zwanger van de tweede en sinds dit weekend zie je het echt. Bij mij ligt de placenta aan de voorkant, dus dan zie je het vaak ook later. Misschien is dat bij jou ook het geval?

3 dagen geleden

Reactie op Liidewij

Ik ben nu 18 weken en zwanger van de tweede en sinds dit weekend zie je het ...
Hoi hoi, ja dat klopt. Mijn vk zei ook dat mijn placenta ervoor ligt. Zou dat de reden kunnen zijn ja?

3 dagen geleden

Ik ben ook precies 15 weken en heb voor mn gevoel al een grote buik. Met deze termijn lijken sommigen al heel duidelijk zwanger en bij anderen zie je zelfs bij 18 weken nog helemaal niks. Allemaal heel normaal hoor volgens mij.

2 dagen geleden

Ik ben ook niet de slankste en heb altijd al een buikje gehad. Vanaf week 12 leek mijn buik te groeien, maar dit was vooral vocht en darmen. Sinds week 14/15 en nu, 18 weken, zie je eigenlijk geen verschil in mijn buik. Toch voelt m’n buik anders. Meer hard en niet zacht zoals mijn normale vetjes. In je eerste zwangerschap is het helemaal niet gek om pas vanaf week 18/20 verschil te merken in je buik. Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk. Belangrijkste is dat de baby goed groeit, en je buik zegt daar niks over. Al snap ik wel dat je het jammer vind. Als je zwanger bent, wil je het showen ook! Maar dat komt straks echt wel. Er is een topic met plussize buikjes, vond ik zelf wel fijn om te zien hoe het groeit bij andere dames die een hoger bmi hebben. Zal hem wel even delen.

2 dagen geleden

Reactie op VerfijndeTijgeroog990829

Ik ben 16 weken en het bmi op t randje van gezond naar overgewicht. Ik pas ...
Ja ik merk dat mijn armen ook wat dikker worden en een onderkin… heb t idee dat ik aan alle kanten wat aankom. Nu met 16 weken 3,5 kg dus vind het in het gewicht nog wel meevallen