22 Reacties
7 maanden geleden
-edit mod Eliza- reactie weggehaald, medisch onjuiste informatie
7 maanden geleden
Yes! Mijn verloskundige zei, hoe dichter bij je uitgerekende datum, hoe beter. Want dan krijgen ze meer antistoffen mee.
7 maanden geleden
Ik las en hoorde dat het beter is om hem rond dit termijn te nemen. Kan een paar weekjes later alleen als je hem te laat neemt en je kindje komt bijv met 38 weken dan heb je kans dat je kindje niet goed genoeg beschermd is. Maar het is ook zo dat als je kindje voor 37 weken komt dat je kindje hem sowieso zelf moet hebben (vertelde de mevrouw die mij afgelopen week de prik gaf)
7 maanden geleden
Ik heb hem gisteren laten zetten met 24 weken tijdens reguliere afspraak. Is de baby zo wie zo beschermd voor de eerste 3 maanden tot hun eerste vaccinatie geloof ik. Doen wat jij het beste vindt en overleg met de vk, zij weten wat het beste is.
7 maanden geleden
Hi,
Ik heb even wat reacties weggehaald, omdat we het belangrijk vinden dat info over gezondheid hier klopt en gebaseerd is op betrouwbare bronnen en onderzoeken. Twijfel je ergens over? Vraag het vooral even na bij je huisarts of een expert, zij kunnen met je meedenken wat het beste past bij jouw situatie.
Verder wil ik jullie vragen de discussie wel/niet vaccineren te laten.
Liefs,
Eliza
7 maanden geleden
Reactie op FlorissanteKamille814804
-edit mod Eliza- reactie weggehaald, medisch onjuiste informatie
Ik zie de vaccin voor kinkhoest er niet tussen staan
7 maanden geleden
Mijn vk vond het prima dat ik hem met 24 weken al kreeg. Cb trouwens ook!
7 maanden geleden
Waarom wordt een link weggehaald die informatief is? Op grond waarvan wordt bepaald dat het medisch onjuist is? Prikken op zuigelingen zijn niet onderzocht omdat het verboden is in Nederland om zuigelingen als proef personen te gebruiken. Geen enkele vaccinatie is getest op kinderen onder de drie jaar. Jammer dat er geen democratische discussie gevoerd mag worden.
7 maanden geleden
Reactie op GaveLavendel638700
Ik zie de vaccin voor kinkhoest er niet tussen staan
Staan wel artikelen over. Degene die de prik zet weet zelf niet eens wat er in zit. Onderzoek en neem dan je beslissingen.
7 maanden geleden
Reactie op Dizvis
Ga ik wel doen, dan zit je precies in het hoogseizoen en ik wil graag de be ...
Daar ga ik ook naar kijken inderdaad. Mijn VK zei dat er nog geen definitief advies is of de moeder geadviseerd wordt om de vaccinatie te nemen of de baby, maar dat haar persoonlijke mening was dat omdat onze baby nog zo jong is als het RS seizoen begint, een bescherming voor de eerste 3 maanden via de moeder een slim idee was.
Verder gaf ze aan om vooral even te wachten: Waarschijnlijk komt er een advies binnen een paar weken & de prik zelf kan tot 34 weken. Wellicht betekent dit ook wat voor de vergoeding ☺️
VRIEND
7 maanden geleden
Reactie op FensMom
Daar ga ik ook naar kijken inderdaad. Mijn VK zei dat er nog geen definiti ...
Denk dat de maternale prik niet vergoed gaat worden. Aangezien die voor het kind dan wel in het programma zit. Er moet wel twee weken tussen de vaccinaties zitten. Het is overigens best wel even zoeken waar je RSV vacc. kan krijgen. Was bij m'n zoontje ook bijna net te laat met Rota, omdat ze me nergens konden helpen. Zit nu gelukkig wel in het RVP
Vind dat heel lastig met Binnenkort beschikbaar... Ja ik wil weten wanneer.
7 maanden geleden
Reactie op Dizvis
Denk dat de maternale prik niet vergoed gaat worden. Aangezien die voor het ...
Ah dat zou jammer zijn, ik had een hoopje.. maar goed beter wat armer en wat meer zekerheid dan. Dat van de 2 weken ertussen wist ik, maar goed dat je het zegt mbt het zoeken waar je terecht kan. Ben jij hier toevallig al uit?
En ja vond het ook een wat onbevredigend antwoord, maar gelukkig heb ik wel nog 9 weken om dit te regelen ☺️
7 maanden geleden
Ze zeggen niet voor niets dat je het vanaf 22 weken kan nemen. Als het beter was vanaf 30 weken hadden ze dat wel gezegd lijkt mij. Dus ik heb hem gewoon gepland ik krijg hem met 26 week omdat ik de vorige afspraak was vergeten 😂😅
VRIEND
7 maanden geleden
Reactie op FensMom
Ah dat zou jammer zijn, ik had een hoopje.. maar goed beter wat armer en wa ...
Ik ga ze gewoon bellen voor een afspraak. Er is wel een prijzenlijst voor bij mij in de stad maar toen ik de kinkhoest prik kreeg zei ze dat ze het daar niet zetten. Zal waarschijnlijk weer naar Gooi en Vechtstreek moeten, daar moesten we toen ook heen voor de Rota.
Ben nu ook bijna 25 weken.