13 Reacties

2 dagen geleden

Ik weet niet hoe ver je van huis woont maar als er geen geschikte kolfruimte is heb je het recht om thuis te kolven waarvan je reistijd ook werktijd is

2 dagen geleden

Reactie op daniqueo1996

Ik weet niet hoe ver je van huis woont maar als er geen geschikte kolfruimt ...
Hoe ver je van huis werkt bedoel ik natuurlijk 😂

2 dagen geleden

Reactie op daniqueo1996

Ik weet niet hoe ver je van huis woont maar als er geen geschikte kolfruimt ...
50 minuten rijden enkele reis helaas

2 dagen geleden

Wij mogen in het kantoor van de manager en regie wijkverpleegkundige zitten. En idd op ook flexplekken. Ik werk in de thuiszorg. Ik weet nog voor mn verlof dat mn collega's ook gewoon tijdens de lunch kolfde haha. Ze kolven dan wel handsfree in hun bh. Ik weet dat ze een speciale kolfruimte moeten hebben maarja in mijn ogen hebben alleen grote locaties dat. Misschien kan je iets op het raamplakken raamfolie. Op Alie expres of action zijn ze niet zo duur ?

2 dagen geleden

Ik werk ook in de zorg en bij ons is er wel een aparte kolfruimte maar die moet je reserveren en eerst sleutel bij de bewaking ophalen. Dat kost best wat tijd dus ik ging ook in een ruimte met glas zitten. Ik zat dan met mijn rug naar het glas, was meestal in 10-15 min ook wel klaar met het kolven zelf. En duur kom op slot.

2 dagen geleden

Je hebt recht op genoeg privacy, dus een glazen ruit zou ik niet mee akkoord gaan. Ik zou het nogmaals bespreken en je wens benoemen dat je een beter alternatief krijgt.

2 dagen geleden

Ik kolf ook op flexplekken met ramen in de kantoren. De deuren kunnen op slot. Ik kolf handsfree en niemand kan er wat van zien. Ik vind het zelf niet erg. Ik ga gewoon met een kopje thee en tussendoortje lekker zitten en filmpjes en foto’s kijken van mijn kinderen

2 dagen geleden

Sorry maar ik vind dit echt schandalig om te lezen. Werkgevers zijn gewoon verplicht om een geschikte ruimte met privacy te bieden. Ik heb ook wel eens bij een kleiner bedrijf gewerkt waar iemand kolfde, daar was gewoon tijdelijk 1 flexruimte waar het glas dicht was geplakt en die enkel voor haar was om te kolven. Als een werkgever écht aan zijn plichten wilt voldoen en goed voor medewerkers wil zijn is er altijd een manier te vinden om dat te doen…

2 dagen geleden

Reactie op Juliaaaaaaa

Sorry maar ik vind dit echt schandalig om te lezen. Werkgevers zijn gewoon ...
Ben het hier helemaal mee eens. Het staat in de wet dat ze een geschikte kolfruimte met voorzieningen moeten organiseren. Ik vind dat we voor onszelf op moeten komen en niet met een halfslachtige oplossing waar je eigenlijk geen privacy hebt akkoord gaan.

gisteren

Je werk is VERPLICHT om jou een afgeschermde ruimte aan te bieden met een bed of bank wist je dat? Dus ja je kan in een kantoortje is niet goedgekeurd. Aub maak er werk van!

gisteren

Is er in het gebouw een ruimte die je zelf prettiger zou vinden? De tip van het raampje afplakken vind ik ook een goede. Evt zelf iedere keer een a4 ervoor hangen? Hoewel ik enerzijds de reacties over de wettelijke verplichting begrijp, vind ik het anderzijds zelf ook lastig. Bij mij op werk is ook geen kolf ruimte en er is ook geen ruimte over die daarvoor gebruikt/gemaakt kan worden. Daarnaast komt het ook maar eens in de paar jaar voor dat iemand wil kolven dus ook begrijpelijk in mijn ogen dat ze daarvoor niet een hele verbouwing aan gaan. Ik heb een eigen kamer waar ik ga kolven. Screens naar beneden en met mijn rug naar de glazen schuifdeuren toe. Niet ideaal maar zie ook niet echt andere opties.

gisteren

Reactie op Isabel_90

Is er in het gebouw een ruimte die je zelf prettiger zou vinden? De tip va ...
Ik hang idd een briefje op dat ik aan het kolven ben. Er zijn helaas geen lege ruimtes bij ons op locaties. En ik ben de eerste in 10 a 15 jaar die kolft