21 Reacties
3 weken geleden
Dat hadden wij hier ook. Ons dochtertje is nu 10 weken en had ook een lichte voorkeur voor rechts.
Wij zijn hiervoor naar de osteopaat geweest, zij vertelde dat dit kan komen door de reflux, als hun hoofdje naar rechts gedraaid is hebben ze minder last van de reflux
Zij heeft het nekje van onze dochter wat “los” gemaakt. En na 2 behandelingen kijkt ze nu ook moeiteloos naar links
3 weken geleden
Reactie op Fresta
Ja moet je wel al op letten idd. Dus wat je al doet, meer op de andere kant ...
Bedankt! Weet jij of het normaal is voor baby’s om dit met deze leeftijd te hebben? Aangezien ze nog veel liggen
3 weken geleden
Reactie op MSchrijft
Dat hadden wij hier ook. Ons dochtertje is nu 10 weken en had ook een licht ...
Dat is geruststellend om te horen en fijn dat het beter gaat met je dochter!
3 weken geleden
Onze zoon heeft ook een voorkeurshouding, en je ziet ook al wel dat zijn hoofd aan de ene kant wat platter is. We hebben van het cb een verwijzing gekregen voor de fysio, en oa zelf op aanraden van de fysio een speciaal kussentje gekocht waar hij op kan liggen. We zijn nu een paar weken verder en merken gelukkig al wel verschil.
3 weken geleden
Wij hadden dit ook maar kan echt in enkele dagen alweer bijtrekken. Door steeds het hoofdje de andere kant op te leggen, en te oefenen met tummytime (sterkere nek). Of in de draagzak. Liefst de baby motiveren om uit eigen initiatief de andere kant op te kijken bijv door een muziekmobiel of door de richting waarin je hem legt op de bank of verschoontafel. Uiteindelijk wil je even veel tijd op links als op rechts
3 weken geleden
Wij hebben dit al bij 2 weken geconstateerd maar dan op links bij ons kindje. Gelijk aangegeven bij het cb en indd doorverwijzing gekregen voor de fysio. Ook gevraagd of ze een osteopaat zouden aanraden, maar dit mochten ze niet adviseren omdat het een alternatieve geneeswijze is.
Uiteindelijk hebben we dit wel gecombineerd en zit er nu verbetering in! Fysio komt 1 x in de 2 weken en osteopaat zijn we 3 x geweest. Veel oefenen indd, fysio maakte zich totaal geen zorgen en zei dat het zeker goed zou komen.
3 weken geleden
Cb zag dit bij ons met 1 maand al licht (ook naar rechts) en wij moesten ook aan de slag met;
Hoofdje draaien als hij in diepe slaap is
Overdag in de box op zn zij leggen met een opgerolde handdoek in zijn rug
Hij is nu overdag gestopt met slapen in de box en slaapt alleen nog in de draagzak of op ons dus het probleem heeft zichzelf opgelost .. 😅
Hij doet snachts nu zijn hoofdje beide kanten op
3 weken geleden
Dit hebben wij ook, ons zoontje is 8 weken en heeft/had een sterkte voorkeurshouding naar rechts. Waar ook lichte afplatting was te zien maar fysio zegt dat dit wel weer wegtrekt.
Fysio komt bij ons aan huis gaven zelf aan dat we dit ook prettig vonden en geeft handige tips. Merken nu dat hij uit zich zelf ook al wat meer de andere kant op kijkt. Succes :)
3 weken geleden
Ik zou zo snel mogelijk een afspraak maken bij de osteopaat en kinderfysio. Kinderfysio is gratis, osteopaat niet. Hier werkt het goed samen. Maar zodra je kind een afplatting begint te krijgen kan het snel erger worden en eraf komen is heeeel lastig. Mijn zoontje van 3 heeft nog steeds een plat achterhoofd en maakt dat het lijkt alsof hij best een groot hoofd heeft, vind ik echt jammer heb zo me best gedaan het te voorkomen..
3 weken geleden
Reactie op Mama93
Ik zou zo snel mogelijk een afspraak maken bij de osteopaat en kinderfysio. ...
Ik zie trouwens veel in de reacties dat ze een doorverwijzing kregen van het cb, maar hier hoef je niet op te wachten hoor. Je kunt ze gewoon vrijblijvend bellen, geen verwijzing nodig!
3 weken geleden
Hier ook osteopaat gezien en verwezen door cb naar fysio. Uiteindelijk hebben ze deze verwijzing niet eens ontvangen, dus kan idd ook gewoon zelf contact opnemen. Vanuit fysio nog tip voor kindermanueel therapeut, daar nu over 1,5 week afspraak mee gepland. Zoontje is bijna 7 weken en je ziet het echt best goed. Hopelijk kunnen we hier vanaf komen.
3 weken geleden
cb had het bij mijn dochter ontdekt. heb afspraak fysio gemaakt en daar heeft ze gekeken of ze haar hoofdje wel goed alle kanten op kreeg, dat was zo, ook heeft ze de afplatting gemeten en het was echt minimaal. ze raadde mij aan om 1 slaapje op de “verkeerde” kant te doen en dan 2 op de goede. toen ik erop ging letten, merkte ik dat ze beide kanten al goed gebruikte dus heb ik er verder niets meer mee gedaan
3 weken geleden
Hier hetzelfde. Cb adviseerde baby fysio dus daar een afspraak aankomende week.
2 weken geleden
Wij hebben dit ook met onze zoon. Heelnerg naar 1 kant en ik heb vamalles geprobeert om dat anders te krijgen (andersom in bed, met verschonen, voeden) speelgoednaannde nirt voorkeurskant noem maar op. Maar niks hielp. Gisteren eerste keer fysio gehad en er vleek nog wat niet goed tenzitten na de bevalling (zat klem) dat was binnen 2.tellen goed gezet en we merktr gisteravond al direct verschil in beweging en houding. Ik heb wat oefeningen gekregen om met hem te doen en. Over 2 weken terug voor controle. Bem heel benieuwd!
2 weken geleden
Reactie op juffie1
Wij hebben dit ook met onze zoon. Heelnerg naar 1 kant en ik heb vamalles g ...
Wauw wat goed!! Fijn dat je al gelijk iets merkt :) bij ons had het cb gecheckt of hij goed naar links en rechts kon kijken (dat was het geval). Ze zei dat we over een maand nog een keer konden kijken omdat het niet heel erg is afgeplat maar we konden ook gelijk naar de fysio als we wilden. Na jouw bericht te lezen misschien toch maar proberen!
2 weken geleden
Reactie op BroodjeFrikandel
Wauw wat goed!! Fijn dat je al gelijk iets merkt :) bij ons had het cb gech ...
Jaa! Wij zijn er ook heel verrast door (positief) vannacht heeft hij 45 min aan de niet voorkeurskant gelegen! Nu lijkt hij weer liever toch de voorkeurskant op de kaan maar dat is logisch zeiden ze omdat die spieren al sterk genoeg zijn, dus makkelijker om naar te draaien.
vorige week
Mijn zoontje had het ook, rond 7 weken naar de osteopaat geweest, zn nekje zat aan één kant vast. Hij heeft het losgemaakt, en daarna ging het eigenlijk al gelijk veel beter!
vorige week
Ons zoontje heeft ook een voorkeurshouding en we herkenden dit van onze oudste zoon. Bij hem kwamen we er toen best 'laat' achter en was zijn hoofdje al best scheef, incl oren die niet meer symetrisch stonden. Toen met de fysio geoefend (nouja, je oefent natuurlijk vooral zelf veel met je kind) en het is weer helemaal weggetrokken. Maar wel iets om serieus te nemen! Juist nu ze nog zoveel liggen en jong zijn.
We hebben nu ook weer de fysio erbij gehad, om in elk geval uit te sluiten dat het iets fysieks is waardoor hij altijd dezelfde kant op kijkt. Ik merk nu ook al duidelijk verbetering sinds we weer wat (nieuwe) tips hebben gekregen.
Bij verwijzing van het cb komt de fysiotherapeut aan huis. En dat is juist heel handig, omdat hij dan kan meekijken met de slaap- speel-, en verschoonplekken. Bijv. je aankleedkussen omdraaien, de mobiel aan de andere kant in de box hangen etc. Heel veel kan je zelf ook bedenken met je gezonde verstand, maar toch fijn dat er iemand meekijkt.