16 Reacties

3 dagen geleden

19.30 na boven. Badderen, lekkere insmeren met olie, warme pyjama aan. Na beneden, fles drinken en na half uur rechtop (vanwege reflux) na bed

3 dagen geleden

Dochtertje van 11 weken. 18u voeden. 20u wassen, pyjama aan, voeden, dan nog mee naar beneden. Soms valt ze op ons al in slaap, maar vaak is ze gewoon nog wakker. 22.30u verschonen, slaapzak aan, voeden en dan bij papa liggen tot ze slaapt. Dan verhuizen we haar naar de co-sleeper.

3 dagen geleden

Rond 19.30 uur naar boven (19.15 uur als we haar ook douchen), kamer samen donker maken, verschonen, insmeren met olie, slaapzak aan, fles drinken en daarna nog wat liedjes zingen in de schommelstoel.

3 dagen geleden

18:30 naar boven, wassen, insmeren, verschonen, pyjama aan. Gordijnen dicht, zachte lampjes aan. Voeden 1 borst, in de schommelstoel op haar kamertje. Rechtop, boeren, slaapzak aan, Voeden tweede borst. Soms valt ze in slaap, soms niet. Nog even rechtop liedje zingen al wiegend. Wegleggen in haar bedje, speentje in, knuffeltje naast haar gezichtje, kusjes. Lampje uit en weggaan. 19:00 slaapt ze zo goed als altijd. Ze is nu 12 weken.

Reactie op IkkieWatermeloen

18:30 naar boven, wassen, insmeren, verschonen, pyjama aan. Gordijnen dic ...
Slaapt ze dan door?

3 dagen geleden

Reactie op AdembenemendeKlank916064

Slaapt ze dan door?
Haha nee 😅 Meestal komt ze rond 23:00 en 03:00 nog voor een voeding, maar die doen we half slapend. Een van de twee moet verschoon ik altijd wel nog een luier. 07:00 uur starten we de dag weer altijd. Ik zou willen dat ze doorslaapt, maar aan de andere kant weet ik dat het normaal is voor haar leeftijd en daar haar hersenen zo geregeld glucose krijgen wat weer goed is voor de ontwikkeling 😬

3 dagen geleden

11 weken hier! Tussen 19.30 en 20.30u naar boven (afhankelijk van moeheid, ons eigen kookritme etc.). Badje doen, erna flesje in bed (kamer donker, bedlampje aan). Even vasthouden tot in slaap en evt. geboerd. Neerleggen, nog even op de billen tikken tot definitief in slaap. Ze slaapt bij ons in bed nog

3 dagen geleden

11 weken hier! Rond 18:30 naar boven, luier verschonen en tegelijkertijd even een liedje zingen, daarna pyjama of slaapzak aan, de fles en dan rond 19:15 lekker op bed. Meestal slaapt ze 19:30. Om 22:00 doe ik nog een droomvoeding. Ze houd dan eigenlijk de hele rit haar ogen dicht en slaapt gewoon verder tot 05:00/06:00

3 dagen geleden

Reactie op AmyB1998

11 weken hier! Rond 18:30 naar boven, luier verschonen en tegelijkertijd ev ...
Laat je ze dan gewoon in bed als je die droom voeding geeft?
Wij hebben gemerkt dat onze dochter het best/rustigste slaapt na een badje. Als we dus 18:30 flesje doen, 19:15 badje, dan aankleden en naar eigen bed & rond 22/2230 nog een droomvoeding. Als we dit doen zonder het badje, maar dus gewoon rustig omkleden, even knuffelen of iets na het flesje, dan is ze super druk, heel gezellig aan het kletsen en slaapt ze ook 'onrustig' waardoor ze klaarwakker is met die droomvoeding en vaak ook wat onrustiger slaapt in de nacht. Nu is een badje elke avond ook niet fijn, douchen zou nog kunnen, maar is dat ook niet slecht voor hun huidje? Ben ook nog erg zoekende naar die avond routina @ts 😂

19 uur geleden

Reactie op AftastendeKers801831

Laat je ze dan gewoon in bed als je die droom voeding geeft?
Nee haal haar er uit, verschoon haal luier en doe dan een fles. Ze opent eigenlijk de hele rit haar ogen niet🤣 zal wel denken je doet maar. Als ze de fles op heeft of niet meer hoeft leg ik haar na 10 minuutjes weer in bed zodat ik zeker weet dat ze niet wakker word🥰

18 uur geleden

19:30 a20:30 ( tijd nog zoekende) -haar slaap kamer in en nacht lampje aan doen . Verschonen en slaapzak aan doen . Tijdens dit zing ik een liedje . Dan in het donker naar mijn slaapkamer hier een Flesje erin en dan knuffel ik haar in slaap in mijn bed en als ze 20 minuten slaapt leg ik der in haar co sleeper

17 uur geleden

Rond 18.00 in bad, even knuffelen, 18.30 flesje en dan slaapzak. Muziekje aan en dimlicht. Ze slaapt vrij snel. Ze blijft erin tot ongeveer 1 am dan wil ze nog even drinken. Ze wordt niet wakker 😂 flesje op rekken en strekken en weg is ze weer tot 4/5am

16 uur geleden

Onze jongen is nu 14 weken oud. Meestal begint hij moe te worden na ons avond eten rond 19.30 uur. Ik verschoon hem dan / doe hem pyjama aan en leg de slaapzak klaar. Ook leg ik nog steeds een kruik in zijn co sleeper hoewel dat niet per se nodig is, maar een beetje extra comfort en bijgeloof dat hij dan lekkerder inslaapt. De slaapkamer is dan wel relatief lekker koel door raam op kiepstand. Mijn vrouw legt hem dan aan en hij drinkt dan altijd nog best wel veel / lang. Tussen de borsten door doen we z’n slaapzak aan zodat hij ook nog even wakker genoeg wordt voor borst 2. Daar valt hij dan 9/10 keer aan in slaap na een tijdje. Na minuut of 10 leggen we hem dan in co sleeper rond 20.30 / 21.00 uur en dan slaapt hij meestal door tot de volgende ochtend 07.30 uur. De laatste week is dit wat onregelmatiger vanwege sprong 3 en vaccinaties; hij slaapt onrustiger en komt tussentijds in de nacht voor voeding of comfort. We doen soms ook fles met gekolfde melk in plaats van bv en dan lijkt hij zelfs nog beter in te kunnen slapen. Daar zijn we nog beetje mee aan het experimenteren. Andere moeders die dit herkennen? Al met al niet te klagen en veel slaap voor z’n mama’s hoewel de een er wel vaak uit gaat voor kolven 💣 😂 en de ander as we speak wakker ligt terwijl het niet nodig is 🤓

2 uur geleden

Reactie op CreatieveZon230911

Onze jongen is nu 14 weken oud. Meestal begint hij moe te worden na ons avo ...
‘‘s avonds voor het slapen doen wij ook nu een flesje afgekolfde melk. Wij merken dan ook dat ze dan wat langer slaapt omdat we zeker weten dat ze genoeg binnen heeft gekregen.

2 uur geleden

Meestal wakker rond 17:00 dutje. Krijgt afhankelijk van laatste moment drinken een fles ergens tussen 17:00 en 18:30. Spelen. Dan schone luier aan, slaapzak aan. En afhankelijk van hoe broer lief op bed gaat slapen of in bed of in de box. Dit is vaak rond 19:00:19:30. Dan geef ik meestal rond 21:00 een droomvoeding. En dan slaapt ie wel tot 7:00/7:30. Echter nu iets onrustiger omdat we zijn gestopt met inbakeren. En rotadruppels en prikjes gisteren. Dus nu wil ie wel eens rond 6 wakker worden. Neem ik hem bij me en dan slaapt ie nog even verder tot broer lief wakker wordt.