13 Reacties
2 dagen geleden
Contactdutjes? Ik heb weleens gelezen dat het voor een baby lastig is om slaapcycli te koppelen. Dat lukt ze alleen in een soort van ideale omstandigheden. En het is natuurlijk ideaal als hij in jouw armen ligt ;)
Ik doe dat overdag vaak in ieder geval 1x. In de hoop dat ze zo leert om de cycli te koppelen en dat dan bij de andere slaapjes ook zelf kan. Lijkt wel de goede kant op te gaan (of dat is gewoon de tijd omdat ze ouder wordt.. nu 13 wk)
2 dagen geleden
Ik weet het ook niet hoor, maar misschien het vaste moment op bed nog even uitstellen? Wij laten onze zoon elk slaapje in zijn bed doen, maar een vast moment van nu begint de nacht hebben we niet. Als wij zelf naar bed gaan dan gaat het licht op de slaapkamer uit en dat is het teken dat het nacht is voor hem. Hij krijgt nu sinds 2 weken ook in de avond en nacht een grotere fles.
Overdag hem lekker wakker laten zijn als hij echt wakker is. Die van ons deed ik op een gegeven moment te vroeg naar bed (na 60 minuten wakker zijn). Door hem iets meer te laten doen valt hij makkelijker in slaap, nu 90 minuten wakker. Daarnaast ben ik gestopt met hem krampachtig in slaap te krijgen, als hij 1,5 uur geslapen heeft en is wakker, naja dan uit bed en weer spelen. Om alles miepen, dan weer naar bed want dan toch moe. Echt niet in bed willen slapen, dan uiteindelijk maar slapen op mij.
Wel mooi dat je een vrolijk, glimlachend kindje hebt.
2 dagen geleden
Reactie op WhiteRose
Ik weet het ook niet hoor, maar misschien het vaste moment op bed nog even ...
Ik vind inderdaad tussen 18 en 19 op bed als best vroeg klinken. Mijn dochter slaapt vaak pas tussen 19:00 en 20:30 echt voor de nacht. Maar geen idee wat daar normaal in is. Volgens mij is het uiteindelijke idee wel rond 18 of 19 op bed maar dat is pas als ze echt 12 uur doorslapen
2 dagen geleden
Reactie op ComplexlozeFluistering832627
Contactdutjes? Ik heb weleens gelezen dat het voor een baby lastig is om sl ...
Ja klopt! Dat doe ik overdag ook 1x en dan slaapt hij 45 min, kinderwagen heeft meer effect op het koppelen van de cycli voor hem dus dat doe ik standaard nu 2x per dag. Snachts contact slapen doen we weleens tegen het einde van de nacht maar dan blijft hij onrustig en slapen wij zelf helemaal niet haha
2 dagen geleden
Reactie op WhiteRose
Ik weet het ook niet hoor, maar misschien het vaste moment op bed nog even ...
Hoeveel slaap heeft je zoon overdag? En hoe laat is hij wakker sochtends? :)
Met moeite rek ik de ochtend tot 6 uur en overdag slaapt hij ook heel kort (die 1,5 uur van jou heb ik nog nooit meegemaakt haha, jaloers!), dus rond 18:00 is hij helemaal overprikkeld en echt kapot. Voorheen sliep hij rond 20:00/20:30 maar dan was hij zo moe dat het een uur kon duren voor hij in slaap viel met veel hysterie.
2 dagen geleden
Reactie op Niene14
Wat pittig! Misschien droomvoeding weglaten en lekker laten slapen dat blok ...
Bedankt voor je tips! Heb jij het nunki lakentje in combinatie met een slaapzak? Ik heb er namelijk vaker over getwijfeld maar die stap maar steeds niet gezet tot bestellen, ga dat gelijk doen nu.
gisteren
Reactie op LevendigeFluistering453690
Hoeveel slaap heeft je zoon overdag? En hoe laat is hij wakker sochtends? : ...
Ergens tussen 3 en 5 is hij vaak wakker dat hij honger heeft. Terug naar bed verder slapen en dan 4 uur later wordt hij weer wakker van de honger en dat is vaak het moment dat ik ook uit bed kom, tenzij het 7u is dan slapen we weer verder samen (hij in ledikant naast me). Onze nachtvoeding ritueel is in weinig licht de fles geven en luier verschonen, ik praat ook eigenlijk niet tegen hem, of fluister een paar keer wat. Ook om 7u.
Die 1,5u is vaak wel met hem helpen na 45 minuten verder te slapen
gisteren
Baby overdag vaker in je armen laten slapen? Bij ons doet ie het eerste slaapje in de co sleeper en soms de tweede ook. Daarna wagen, draagzak. ‘S avonds bij ons op de bank en hij gaat pas met ons mee naar bed tussen 20:00-21:00.
Kan ook dat hij niet goed tegen die voeding kan, is hij huilerig?
gisteren
En als mijn baby na 20 min wakker wordt dan wieg ik hem weer in slaap… Ze kunnen zelf nog niet goed die slaapcyclussen koppelen. Wakkertijden ook goed checken want die van mij kan maar tussen de 60-75 min wakker zijn. Nog laaaang geen 90 min hoor!
gisteren
Op zijn buikje laten slapen? Mijn dochter ging toen langer slapen. Zou wel zo’n aerosleep topper gebruiken dan. En eerst overdag even proberen met toezicht.
Zomaar even wat ideetjes 😚