5 Reacties

Ik herken dit enorm! Niet zo zeer over het kussen, want daar hebben wij eigenlijk nooit een issue van gemaakt. Wel duidelijk aangegeven dat wanneer iemand verkouden/ziek is, die de baby niet aanraakt. Maar het tegenspreken, expres niet luisteren e.d. herken ik wel heel erg. Mijn schoonouders hebben een kachel en wij willen daar een hekje omheen. Nou absoluut niet want dat hadden ze ook niet toen hun kinderen klein waren. Ook hebben ze behoorlijk wat dieren en is het in het huis gewoon niet echt proper. Overal haren, modder, botjes en speeltjes van de dieren e.d. Als mijn baby gaat kruipen wil ik gewoon dat de vloer schoon is. Reactie: ja dat houd je toch met dieren en een grote tuin. Ik kan hen nirt verplichten schoenen uit te doen in eigen huis, maar dit zorgt er wel voor dat we denk ik heel weinig bij hen op bezoek zullen gaan. Het is zo jammer dat mensen hun eigen zin willen doordrijven en gewoonweg niet luisteren...

8 uur geleden

Reactie op InventieveBeuk330739

Ik herken dit enorm! Niet zo zeer over het kussen, want daar hebben wij eig ...
echt hoor! op alles een weerwoord ..

Reactie op ES061345

echt hoor! op alles een weerwoord ..
Ik kan een heel boekwerk schrijven van al mijn irritaties 🤣

7 uur geleden

Jullie hebben een hele moeilijke situatie met jullie schoonouders maar voor mij maakt het hier uit of het op de mond of gewoon op de wang/voorhoofd is. Met dit laatste zie ik namelijk geen probleem, dat is toch in mijn ogen een normale uiting van affectie voor mensen. Op de mond vind ik niet oke en mensen krijgen het te horen als ze dat wel doen. Verder zit ik erg in de dialoog modus normaal en geloof dat het wel los loopt. Alleen een achterneef krijgt haar never nooit mee hebben we al afgesproken, dus wij hebben er wel voor gekozen om het op de man te spelen - met alle gevolgen van dien - als dit nodig blijkt (gebruikt drugs, rookt met kinderen in de auto etc).

Reactie op FensMom

Jullie hebben een hele moeilijke situatie met jullie schoonouders maar voor ...
Ooh ja in dit geval zeker heel duidelijk zijn! En zeker met elkaar op 1 lijn liggen. Je kind gaat hoe dan ook altijd voor. Qua op de mond kussen vind ik dat wel heel bijzonder dat anderen dat doen... mijn ouders hebben haar wel op de wang gekust, maar op de mond heb ik (gelukkig) nog nooit iemand zien doen. Daar delen wij deze mening.