19 Reacties
19 uur geleden
Heeeel erg herkenbaar. Hier 14 weken en ook drama. Ik kijk mee voor de gouden tip 🫠
19 uur geleden
Uiteindelijk is hij altijd veel te lang wakker en word alleen maar drukker, dan gaat ie op een gegeven moment weer lachen en brabbelen terwijl hij eigenlijk gewoon hartstikke moe is. Hij is dan inmiddels alweer 2/3 uur wakker.
Snachts na een voeding is hij zo weg. Sochtends slaapt hij ook vrij makkelijk verder en smiddags gaat hij vaak in de draagzak of lukt het nog wel met wiegen op onze arm.
19 uur geleden
Het is misschien niet de beste tip omdat je niet wilt dat je kleine zwaar over zijn slaap heen gaat maar mijn dochtertje doet dit ook ineens. Normaal begint 20:00 haar avondroutine maar nu telkens was het uren huilen en pas 00:00 slapen. Ik heb er maar aan toegegeven en ipv haar het slapen op te dringen laat ik haar als ze ertegen blijft vechten even spelen en ga ik haar weer even aan het lachen maken en erna doe ik weer een poging als ze het zat is. Zo is het een stuk beter vol te houden dan uren een huilend babytje in slaap proberen te wiegen. Na een week slaapt ze nou op deze manier om 22:00
16 uur geleden
Hey!
Ben je al bij de osteopaat geweest? Die kan soms wonderen verrichten… 🙏🏼 Hoop dat het beter wordt want is inderdaad frustrerend voor jullie allemaal 🍀
14 uur geleden
Wij hebben precies dit met onze baby van 10 weken. Ik lees dat dit heel veel voor komt helaas. Ik heb vertrouwen dat het wel beter wordt, hopelijk jij ook 🙏🏻
13 uur geleden
Lam die overprikkeld zijn? Sommige baby's raken al overprikkeld als je ze veel speelgoed aanbiedt. Je zou een kunnen proberen als je een dag je baby tijdens alle wakkertijden aan zo min mogelijk opvallende geluiden/beelden/gevoelens kan blootstellen.
12 uur geleden
Onze baby wil in de avond ongeveer ieder uur voeding en anders ook onrust. Wellicht extra voeden dus?
9 uur geleden
Heel herkenbaar!! Al was het eerst 6 uur huilen, nu duurt het nog 2 uur om op bed te brengen. Ik begin dan om 7 en om 9u geef ik het op en ga ik er zelf ook maar bij liggen.
Als ik samen met mijn baby ga slapen om 9u is er niks aan het handje, maar als ik haar "alleen" op bed leg is het niet te doen. Vaak gaan we dus samen om 9u en af en toe probeer ik het weer om 7u. Ze slaapt in een cosleeper.
9 uur geleden
Hier met 11 weken vergelijkbaar behalve dat ik nog niet begonnen was met boven wegleggen. Ipv in de box ligt hij nu 's avonds bij mij of bij mijn man. Hij wil in de avond ook veel aan de borst. Vervolgens slaapt hij van ongeveer 23 tot 7 dus op zich prima. Ik probeer vooral mee te bewegen, zolang hij verder goed groeit en overdag vrolijk is.
9 uur geleden
Heel herkenbaar! Mijn baby van 10 weken is van 18 tot 23 ineens super actief en niet naar bed te krijgen. Ze slaapt nog wel op m'n arm als ik op de yogabal bounce (goede tip om in slaap te krijgen), maar als ik haar wegleggen wordt ze meteen weer wakker. Ik vind het ook erg frustrerend als ik van anderen hoor dat hun baby savonds wel slaapt. Ik hoop ook dat dit snel voorbij gaat..
8 uur geleden
Wij hebben dit probleem met onze dochter juist de eerste 10 weken gehad. Sinds een weekje gaat het beter. Hebben begeleiding van jeugdzorg omdat ze overdag gewoon zo weinig sliep dat ze structureel oververmoeid was. Snachts sliep ze wel goed maar idd het in slaap vallen was een ramp. Uren in die donkere kamer gezeten met dr. Je mag altijd een vriendschapsverzoek sturen als je even wil kletsen of wil weten hoe we het hebben aangepakt.
7 uur geleden
Onze dochter zat ook steeds met haar armpjes bij haar hoofd, telkens daardoor de speen er ook weer uit. Wij doen haar daarom in een inbakerslaapzak. Scheelt een stuk met in slaap vallen en ook met doorslapen denk ik
7 uur geleden
Wij krijgen onze dochter van 12 weken ALTIJD in slaap als we haar met een speentje in, in de madonna houding hebben en gaan dansen en lopen op muziek die ik in in de zwangerschap veel heb geluisterd (voornamelijk dembow en dancehall🤣🤣aardig drukke muziek) als ik geen zin heb om te staan dan bounce ik op de yogaball met haar in de madonnahouding en dat werkt ook! Wel inderdaad goed gecombineerd met letten op de wakkertijden. Bij ons is dat de gouden truc!
6 uur geleden
Onze dochter wilt tussen 20:00-21:30 slapen, maar ze slaapt meestal pas vast als mijn man ook boven is rond 23:00. Op de meeste avonden liggen we met zn tweeën samen in bed. Als ik naar beneden naar mijn man probeer te sluipen is ze binnen een paar minuten wakker. Maakt niet uit of ik haar op ons bed of in de cosleeper leg. Overdag en als mijn man er is kan ze nu meestal wel gewoon door slapen in de cosleeper dus ik heb me er voor nu maar bij neer gelegd en lees een boek tot ik zelf in slaap val. Mama krijgt iig genoeg slaap 🤣
5 uur geleden
Weet niet of het een gouden tip is, maar wellicht het proberen waard. Allereerst vul ik een kruik zodat het bedje warm wordt, vooral het stukje waar zijn hoofd en rug op ligt in de coosleeper. Ik gebruik hiervoor de platte ‘volwassenen’ kruik. Daar leg ik een hydrofiele doek overheen zodat die ook warm wordt. Doe zijn slaappakje aan, Na de voeding, hou ik mijn zoontje goed en een tijdje omhoog (hij spuugt veel) en doe hem daarna inbakeren. Een paar keer heen en weer wiegen in mijn armen met zn speen, maar niet helemaal in slaap laten vallen. Als ik zie dat zijn ogen dichtgaan, leg ik hem neer. De voorverwarmde coosleeper geeft hem warmte. De warme hydrofiele doek leg ik een beetje opgerold naast zijn wang. Let wel op dat het niet super warm is. Ik aai een paar keer over zijn hoofd en laat hem daarna met rust. Miss helpt het.