15 Reacties
3 weken geleden
Dit wordt vanzelf beter ja. Tussenstappen die je kan proberen zijn in draagzak laten slapen, inbakeren, in kinderwagen laten slapen na een wandeling, en sowieso goed warm inpakken zodat ie niet afkoelt. En 20 minuutjes met hem zitten wanneer hij in slaap is gevallen want dan start een diepere slaap en is wegleggen makkelijker
3 weken geleden
Ik zit as we speak ook weer naast de cosleeper. Zodra ze slaapt, loop ik weg maar is ze binnen 5 min weer wakker.
Had me nu met de tweede zó voorgenomen om me hier niet druk om te maken, maar dat gebeurt toch. Ben er nu alweer 1,5 uur zoet mee en kom nergens aan toe. Kleuter moet over 1,5 uur alweer opgehaald worden.
Ik weet dat ze nog jong zijn en nabijheid nodig hebben, daarom zit ik er nu ook bij en valt ze wel in slaap. Maar wil toch 1 of 2 slaapjes per dag oefenen in d’r bedje.
Kan over een paar weken moeilijk aan m’n moeder vragen of ze er de hele dag naast gaat zitten 🤷🏽♀️
Hoop dat het met de sprong te maken heeft en goedkomt. En dat het oefening baart kunst is.
Misschien dat jij het ook zo kan oefenen door ernaast te gaan zitten? Werkt dat wel?
3 weken geleden
Reactie op ResKam
Dit wordt vanzelf beter ja. Tussenstappen die je kan proberen zijn in draag ...
In de draagzak slaapt hij ongeveer een uur, maar daarna wordt het te warm voor hem en begint hij te huilen. In de kinderwagen is het hetzelfde verhaal: zodra we thuis komen, wordt hij meteen wakker en begint te huilen.
In zijn bedje leg ik altijd eerst een kruik neer voordat ik hem erin leg, maar niets helpt.
Inbakeren vindt hij ook niet fijn. We hebben het meerdere keren geprobeerd, maar hij wordt meteen boos omdat hij het niet fijn vindt wanneer zijn handjes vastzitten.
3 weken geleden
Reactie op fullmoon
Ik zit as we speak ook weer naast de cosleeper. Zodra ze slaapt, loop ik we ...
Dat werkt alleen ’s nachts… Overdag, als ik hem in zijn bedje laat liggen of naast mij in het babynestje, wordt hij meteen wakker en begint te huilen. Hij stopt pas als ik hem bij me oppak.
3 weken geleden
Hier hetzelfde hoor!
De eerste 5 weken sliep ze alles in haar cosleeper. Toen ik meer beneden was begon ze vaker op mij te slapen, in de draagzak en heeeel soms in de box. Maar weetje... ze zijn maar even zo klein 😅. Soms probeer ik haar nog even in ons bed te leggen of de cosleeper en sochtends gaat dat vaak wel. Ik maak me er niet zo druk meer over!
3 weken geleden
Helpt het als je in bedje je hand tegen zn hoofdje legt? Of op zn buikje en rustig wiegen? Ik leg haar ook wel is op het grote bed en ga dan met mn hoofd tegen haar aan liggen. Duurt soms wel even voordat ze rustig word, en soms slaapt ze maar 20 minuutjes maar soms slaapt ze opeens 1+ uur. Speentje werkt soms, probeer altijd wat ruis erbij aan te zetten maar ze heeft echt die aanraking nodig merk ik
3 weken geleden
Hier precies hetzelfde. De nachten slaapt hij door en kan ik hem na 1 of 2 x in slaap brengen/slaperig maken bij mij in zn cosleeper leggen. Hij slaapt dan vervolgens mega goed zonder wakker te worden zo 9 uur achter elkaar. Overdag lukt het me eigenlijk nooit. Wat me laatst is gelukt om wat tijd te hebben is hem in mijn bed leggen (kan nog hij is 8 weken), tegen mij aanhouden en dan wegsneaken! Dit werkt soms wle en soms niet maar gaf me laatst toch ineens 2 uur “vrije tijd” hahah
3 weken geleden
Mijn zoontje heeft dit ook snachts gaat het prima in de co sleeper, overdag lukt het niet. Ook niet als ik dezelfde routine als snachts aanhou, zodra zijn kont de co sleeper of box aanraakt vliegen die oogjes open.
Vandaag heb ik maar lekker series gekeken met hem bij me en hij zit vaak in de draagzak.
Weet inderdaad nog niet hoe ik het moet gaan doen met oppas/opvang dalijk als het zo zou blijven.
3 weken geleden
Hier hetzelfde. Tot 5/6 weken kon hij overal slapen, ook in de box met een blèrende peuter er omheen. Maar nu wil hij alleen op mij slapen of in de kinderwagen tijdens een wandeling: tip is de rockit baby rocker! Ik zet hem aan net voor ik thuis ben en de wagen tot stilstand komt. Met een beetje geluk slaapt hij dan zo nog een uurtje door. Draagzak vindt hij helaas niks. Dus verder zit ik veel op de bank of ik sjouw met hem rond. Het is mijn 2e en waarschijnlijk laatste dus ik geniet er eigenlijk ook enorm van. En het is echt een fase, kan over 1 a 2 weekjes zomaar ineens weer anders zijn. Oja nog 1 tip: laat hem wennen aan een slaapzakje/inbakerzakje en neem dat altijd me als je ergens naartoe gaat en je wil dat hij in de wagen gaat slapen.
3 weken geleden
Hier hetzelfde.. Wil alleen maar bij mij slapen overdag. Zodra ik hem weg leg wordt hij wakker.
Hopelijk gaat dit beter worden, want moet over een paar weken weer aan het werk. Neemt niet weg dat ik er enorm van geniet zo samen!