16 Reacties

Wij hebben precies hetzelfde met onze dochter van 3 maanden. Ik heb begrepen dat je ze tot 6 maanden niet kan verwennen. Onze meid slaapt bijna niet los van ons. Zijn dit nu wel iedere keer aan het oefenen en als 1 dutje in haar bedje lukt van een half uur zijn wij dol gelukkig. Ik denk dat het echt afhankelijk is van je kindje. Ene kindje is meer aanhankelijk dan het andere kindje. Ik probeer er zoveel mogelijk van te genieten ondanks dat het me wel beperkt in wat ik op een dag kan doen
Onze oudste was ook zo! Ik zei altijd terug “je kan niet verwend worden met liefde”. Gewoon lekker blijven doen! Ze zijn maar zo kort zo klein! Hij is nu 2,5 en ik moet hem soms smeken om even op schoot te komen zitten 😂 hij vond het op de grond maar niks aan, pas toen hij met speeltjes kon spelen werd hij minder aanhankelijk. Als dit voor jullie werkt gewoon lekker blijven doen!

gisteren

Inderdaad, lekker negeren en genieten! Sowieso vragen ze er zelf om is mijn ervaring. Onze overly attached baby die vrijwel niet zonder me wilt slapen (15w) begon met 3 maanden opeens moeilijk te doen in mijn armen. Wat bleek? Ze wilde op der zelf liggen en spelen. Ze laten het zelf echt wel weten wat ze willen ☺️

gisteren

Hier ook hoor! Bijna hele dag in onze armen behalve als we wandelen en in de nacht. Gewoon lekker blijven doen.

gisteren

Ik denk dat dit alleen maar heel erg goed is voor de hechting ♡

gisteren

Reactie op InventieveBeuk330739

Wij hebben precies hetzelfde met onze dochter van 3 maanden. Ik heb begrepe ...
Na 6 maanden ook niet! Mensen zijn geboren met behoefte aan geborgenheid ❤️

gisteren

https://www.oudersvannu.nl/baby/kun-je-een-baby-verwennen~a1c2979?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F Dus lekker bij je nemen en het word oas teveel wanneer jij niet meer wil ❤️

gisteren

Reactie op Zomerbabies2325

Onze oudste was ook zo! Ik zei altijd terug “je kan niet verwend worden met ...
Vraagje want hier ook herkenbaar, Wanneer merkte je de omschakeling?

16 uur geleden

Lekker van genieten! Het zal niet eeuwig duren 🤎

15 uur geleden

Je kan een baby niet teveel vast houden! Lekker veel vast houden, contact dutjes en liefde geven en veel tegen praten. Lekker van genieten nu het nog kan

14 uur geleden

Ik zou alleen oppassen met te veel zitten ivm de wervelkolom, maar verder lekker dichtbij houden 😊

14 uur geleden

Reactie op Helen t

Vraagje want hier ook herkenbaar, Wanneer merkte je de omschakeling?
Toen hij door kreeg dat zijn handjes ook spulletjes konden vast pakken en hij een beetje begon te rollen. Weet niet meer hoeveel maand hij was maar denk rond de 5 maand. Toen hij kon kruipen met 8 maand was het al helemaal klaar

7 uur geleden

Als je kijkt naar vroeger is het juist onlogisch en onnatuurlijk wat we verwachten van een baby tegenwoordig, om zichzelf maar te vermaken en alleen in een kamer te slapen. We behoren tot de dragende diersoort, onze baby’s horen in onze armen. Laat mensen maar kletsen en doe gewoon wat goed voelt voor jullie ❤️

5 uur geleden

Reactie op Ronoli

Ik zou alleen oppassen met te veel zitten ivm de wervelkolom, maar verder l ...
Dit. Verwennen qua aandacht kan nog niet echt, maar je moet wel op zn motimoriek letten. "Zitten" is niet goed voor kleine baby's, zoals bijv als je ze met de rug tegen jouw bovenbenen aanzet. Dat kan best af en toe, maar niet te lang / vaak. En idd ook genoeg tijd in de box/speelkleed zodat ze lekker kunt trappelen, rollen, etc.

5 uur geleden

Reactie op Pufje94

Dit. Verwennen qua aandacht kan nog niet echt, maar je moet wel op zn motim ...
* motoriek

2 uur geleden

Reactie op ZorgzameZee579948

Je kan een baby niet teveel vast houden! Lekker veel vast houden, contact d ...
Ja deze. 💕 Voor je het weet is het voorbij (echt waar).