11 Reacties

8 maanden geleden

Je zou eens bij een osteopaat langs kunnen gaan. Het klinkt als een ischias. Hopelijk gaat het gauw beter!

8 maanden geleden

Hıer heb ik hetzelfde. İk draag bekkenband. Maar wanneer ık meerdan 10 minuten lopen krijg ik gelijk doof en tintelıngen moet ık gelijk zitten . 😭😭

8 maanden geleden

Reactie op Burcu Erdem

Hıer heb ik hetzelfde. İk draag bekkenband. Maar wanneer ık meerdan 10 minu ...
Wat naar voor je! Ik draag zelf geen bekkenband, omdat ik begreep dat dat juist de klachten kan verergeren…

8 maanden geleden

Ik heb er ook last van. Nog geen tips maar inderdaad gelezen dat het door de zwangerschap komt. Ik heb het vooral thuis en in de auto. Maar ook in bed als ik op bepaalde manier (de lekkere) lig. Ik ben er nog niet voor naar de huisarts gegaan maar wou het dinsdag wel bespreken met de gynaecoloog.

8 maanden geleden

Ik heb het ook. Het is echt een blamage. Ben vandaag bij acupunctuur geweest maar voelt eerder super beurs dan verlichting…. Vorige zwangerschap kon ik helemaal niets meer, dus hou m’n hart vast 🫠

8 maanden geleden

Reactie op Shalada

Wat naar voor je! Ik draag zelf geen bekkenband, omdat ik begreep dat dat j ...
Neehoor dat is gelukkig niet zo daar is geen bewijs voor het kan namelijk je spieren niet uitschakelen het is een hulpmiddel ter ondersteuning om het allemaal even wat makkelijker te maken. Mijn vorige fysio zei ook dat ik die helemaal niet om mocht enzo en toen kon ik met 18 week al niet meer lopen. Nú andere fysio en nu draag ik hem 12 uur per dag en kan ik het nog redelijk volhouden anders lag ik met 10 week al plat zonder band. Enkel van die metalen brases die je wel bij knieën ziet kunnen je spieren uitschakelen maar een bekkengordel kan dat niet 😄 dus lekker gebruiken het verlicht zoveel en het is allemaal al zo zwaar elk beetje verlichting is meegenomen 😊 en zwanger zijn is volgensmij sowieso al niet goed voor je spieren hahaha

8 maanden geleden

Reactie op Shalada

Wat naar voor je! Ik draag zelf geen bekkenband, omdat ik begreep dat dat j ...
Is mij ook verteld. Heb momenteel geen klachten en ik zou iedereen een goede osteopaat aanraden. Maar de fysio zegt inderdaad dat een bekkenband wel degelijk je spieren beïnvloed. Ook ergens logisch omdat ze zoveel ondersteuning kunnen bieden, dat je je spieren minder gaat gebruiken. Hij ligt hier klaar just in case. Maar pas als ik echt niet meer zonder kan. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik hem ook te vroeg gaan gebruiken.

8 maanden geleden

Reactie op Aznag

Is mij ook verteld. Heb momenteel geen klachten en ik zou iedereen een goed ...
Doet een osteopaat echt iets anders dan een bekkenbodemfysio? Dan is het misschien wel de moeite waard. Tot nu toe helpt het om tussendoor te liggen, althans: het maakt de klachten niet erger. En ik heb voor momenten waarop ik moet zitten zo’n ergonomisch zitkussen aangeschaft, die geeft ook wel verlichting gelukkig anders zou ik echt niet meer kunnen zitten.

8 maanden geleden

Reactie op Shalada

Doet een osteopaat echt iets anders dan een bekkenbodemfysio? Dan is het mi ...
Ja absoluut. Een fysio geeft je vooral tips en oefeningen vwb je houding ed. Wat ook belangrijk is! En de osteopaat pakt ter plekke het probleem aan waardoor het soms zelfs direct verholpen is.

8 maanden geleden

Neehoor dat is gelukkig niet zo daar is geen bewijs voor het kan namelijk j ...
Ik zou hier echt mee uitkijken. Ik was 21, zwanger van m’n eerste en heb exact jou adviezen gekregen waardoor ik de band ook 12 uur per dag heb gedragen. Na de bevalling en het niet meer dragen van de bekkenband zijn al je spieren in dat gebied sterk verminderd in kracht waardoor bij mij 2 tussenwervel schijven volledig zijn versleten. In alle jaren van pijn daarna en 12 verschillende fysio en bekken praktijken gaf iedereen aan dat je de band nooit uren achter elkaar mag dragen en zeker geen 12 uur. Wees voorzichtig ik heb ruim een jaar in een rolstoel gezeten voordat ik na veel trainen mijn spierkracht weer heb kunnen opbouwen echter is de pijn van de slijtage nog altijd aanwezig.

8 maanden geleden

Reactie op DoelgerichteVogel911252

Ik zou hier echt mee uitkijken. Ik was 21, zwanger van m’n eerste en heb ex ...
Oooh jeetje wat ontzettend heftig dat je dit zo hebt moeten meemaken ! Hoe gaat het nu? Ik heb hem bij mijn vorige zwangerschap ook niet gebruikt en die pijn is nooit meer weg gegaan en nu heb ik eindelijk dat het soms wat dragelijker is maar zal hem niet zo lang dragen