8 Reacties
7 maanden geleden
Reactie op Aznag
Lastig hé! Ik volg even mee! Ik neig naar die van Pleunie, maar wie weet re ...
Bij de masterclass was er iemand die morgen uitgerekend is haha, maar volgens mij raden ze aan rond week 20-25
7 maanden geleden
Ik heb nog geen betaalde gekocht (geen behoefte aan omdat ik van googlen hou en ook dingen bij zwangerschapsyoga leer), maar heb de gratis workshops van Pleunie en DubbelZen gedaan, en ik volg Bevallen als een baas op Instagram. Ik moet zeggen dat ik van die laatste 2 het meest fan ben, Pleunie vond ik weinig echte info geven en legt het soms te ongenuanceerd uit. Maar misschien is dat voor anderen juist fijn. DubbelZen vond ik qua stijl duidelijker en zachter, BAEB beetje zwart wit maar wel ook heel informatief! Ben benieuwd welke je kiest. 🙂
7 maanden geleden
Ik heb laatst een (gratis) e-book ontvangen van Pleunie over het opstellen van je bevalplan. Qua inhoud wel oké want staan zeker dingen in waar ik niet over na heb gedacht maar jeeeetje wat staan er wel spelfouten en schrijffouten in. Daar ben ik wel een beetje op afgeknapt. Bij zowel Pleunie als BEAB vind ik dat je kunt merken dat zij persoonlijk voorkeur geven aan zo “natuurlijk” mogelijk gevallen (thuis, geen medicatie). Als je al hebt besloten om naar het ziekenhuis te gaan en zo snel mogelijk een ruggenprik te vragen, zou ik beiden overslaan 😆
7 maanden geleden
Ik volg de BAEB cursus en volg haar ook op instagram. Het gaat zeker niet alleen over zo natuurlijk mogelijk bevallen en geen pijnstilling. Maar vooral over kennis en daarbij keuzes kunnen maken die goed voelen en waar goed over nagedacht is. Vragen durven stellen en weten welke vragen passend kunnen zijn. Ik ben pas begonnen, maar ik ben er blij mee.
Wat ik ook leuk vind is dat er een groepsapp is met een doula en vrouwen die in dezelfde periode uitgerekend zijn. De laatste maand ervoor komt de maakster van BAEB ook in de groepsapp erbij.
Pleunie volg ik ook op insta. Ik snap zeker je twijfel.. ik heb gewoon maar naar m'n gevoel geluisterd en dan kwam ik bij BAEB.. 🤷🏼♀️
7 maanden geleden
Ik ben op aanraden van mensen om mij heen voor de cursus van Samen Bevallen gegaan. Ik vind het heel fijn dat dit een cursus is die je als stel doet, zo leer je samen meer over wat je kan verwachten, wat normaal is en wat niet, wat je partner voor je kan doen voor en tijdens de bevalling et cetera in plaats van dat ik het in mijn eentje moet doen en hij niet goed weet hoe en wat. Man was van tevoren sceptisch en had er eigenlijk geen zin in ('ik kan toch alles ook gewoon online lezen?') maar hij vindt het nu we er middenin zitten toch wel fijn.