32 Reacties

4 maanden geleden

Wij hebben gevraagd of oma bij ons komt oppassen, zowel overdags als ‘snachts. Maar zij woont dan ook op 2 minuten loop afstand 🫣

4 maanden geleden

Reactie op Ro0mmy

Wij hebben gevraagd of oma bij ons komt oppassen, zowel overdags als ‘snach ...
Ideaal

4 maanden geleden

Ik heb me zus en moeder gevraagd dat ze bij mij thuis komen als ik merk dat het zover is ze wonen beide uur van mij vandaag Ik zit aan thuis bevalling te denken dus dat is wel fijn mocht het nacht beginnen

4 maanden geleden

Ik denk niet perse dat het handig is als je man je eerste kindje weg brengt. Kan opa of oma je kindje niet komen halen bij jullie thuis? En wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis? Als je naar het ziekenhuis wilt kun je je kindje gewoon laten liggen en opa en/of oma bij jullie thuis laten komen. Dan hoeft je kindje helemaal niet wakker gemaakt te worden of iets. Hier is het ook een 'spannende'. Onze families wonen op 2 uur rijden haha. We hebben wel een plan B/iemand die in ons huis kan komen om eventueel de tijd te overbruggen.

4 maanden geleden

Ene kant handig. Maar bevalling begint thuis en misschien zelfs een thuisbevalling..Dan zijn zij al die tijd (allemaal) in je huis? Dat scenario had ik ook bedacht, maar vond het geen top idee 😅

4 maanden geleden

Ik beviel thuis dus de oudste lag op bed ze is uiteindelijk wel wakker geworden en zat ze op de bank bing te kijlen tot ze weer in slaap viel🤣🤣

4 maanden geleden

Reactie op 19Ramona95

Ik denk niet perse dat het handig is als je man je eerste kindje weg brengt ...
Geen duidelijke voorkeur. Als het spoedig verloopt, dan blijf ik lekker thuis. Mocht het nodig zijn (vorige x wel ivm 24 uur gebroken vliezen) dan naar het ziekenhuis. Ook prima! Mijn ouders kunnen ons kindje zeker ophalen. Die optie is er. Maar wat als dat tussen 21 uur en 6 uur is zeg maar, haha. Je gaat ook niet bij de eerste wee gelijk naar het ziekenhuis, in de meeste gevallen. Anders was die optie dat zij hier bleven prima. Fijn dat jullie wel een plan b hebben, je weet nooit hoe het loopt ♡

4 maanden geleden

Hier zijn ook maatregelen ivm verloskundigen te kort. Dus zomerperiode weekenden verplicht in ziekenhuis bevallen ivm efficiëntie en doordeweeks tm september werken verloskundigenpraktijken samen om de nachten op te vangen, dan wel thuisbevalling mogelijk.

4 maanden geleden

Reactie op DecRem

Geen duidelijke voorkeur. Als het spoedig verloopt, dan blijf ik lekker thu ...
Ja hier zullen we ook mijn ouders tussen 21 en 6 moeten bellen als het dan start. Dus gewoon bellen? Zodat ze je zoontje kunnen komen halen? In principe zou het niet anders hoeven zijn dan overdag, denk ik

4 maanden geleden

Reactie op DecRem

Hier zijn ook maatregelen ivm verloskundigen te kort. Dus zomerperiode week ...
Oh jeetje wat een gedoe. Welke omgeving woon je? Ik 'moet' sowieso in het ziekenhuis bevallen en vind dat ook wel prima. Maar vind het daardoor juist lastiger met de opvang voor onze dochter haha. Thuis zou ik makkelijker denken, ach ze slaapt er misschien wel doorheen haha

4 maanden geleden

Opa en oma komen bij ons logeren zodat ons dochtertje niet uit bed hoeft. Wij hebben nog een logeerbed staan. Ik zal namelijk in het ziekenhuis moeten bevallen.

4 maanden geleden

Ja overdag lijkt me makkelijker, dan onderbreek je niet ineens z'n slaap en 'wat gebeurt er?' Snap dat dat ook weer nadelen heeft inderdaad. Maar ik denk dat erdoor heen slapen (bijna) niet lukt. Haha. We wachten het wel af! Sws leuk om jjllie ervaringen en ideeen te lezen.

4 maanden geleden

In Enschede.

4 maanden geleden

Reactie op MommyofLy

Opa en oma komen bij ons logeren zodat ons dochtertje niet uit bed hoeft. W ...
Goed geregeld. Jullie gaan dus weg en dan is het duidelijk zo. Erg fijn!

4 maanden geleden

Mn schoonouders komen dan naar ons toe. Maar ik word ingeleid dus dan gaat ze lekker op de geplande datum zegmaar

4 maanden geleden

Wij bellen snachts dan mn schoonmoeder of mijn ouders, afhankelijk van welke dag het is. Die komt dan hier en kan verder slapen (voor zover dat lukt) in ons logeerbed. 1 nachtje minder/zonder slaap overleven zij wel ☺️ en mijn zoontje zal super ontregeld zijn als we die snachts moeten verplaatsen, en dan moet je alsnog de (schoon)ouders wakker bellen… dus wakker worden zij sws

4 maanden geleden

Wij hebben die ruimte niet. Tussenwoning met 3 slaapkamers, zonder zolder. En 'iedereen' aanwezig lijkt mijzelf minder fijn als je aan het bevallen bent. Maar met genoeg ruimte is dat wel ideaal!

4 maanden geleden

Mijn moeder komt als we naar het ziekenhuis gaan zij woont andere kant van t dorp dus ze is er zo. En overdag is ze er ook als het dan gebeurt

4 maanden geleden

Ik zou eerder vragen of iemand gelijk naar jou toe komt zodat je kindje kan blijven slapen. Dat hebben wij ook zo gedaan bij 2e.

4 maanden geleden

Wij hebben toen ons zoontje uit bed gehaald toen ik moest bevallen. Was ergens rond 2 a 3 uur snachts. Hij was toen 2.5 jaar. Ik vergeet dat koppie nooit meer 🙈 heel suf en verdwaasd in de auto, maar totaal niet overstuur of wat dan ook. Toen hij zag dat hij naar opa en oma ging was hij helemaal blij. Uiteindelijk daar nog half uurtje beneden geweest en toen weer geslapen zonder problemen. Denk ook dat het te maken heeft met hoe je kindje zelf is. Slaapt hij/zij makkelijk ergens anders bijvoorbeeld. Toen ik bevallen ben van ons derde kindje is er iemand naar ons gekomen, want de 2de uit zn slaap halen was geen succes geweest want ik kon niet eens normaal naar de wc of hij brak de tent al af🤣 dus beste was als hij bleef slapen en geen afscheid hoefde te nemen.