23 Reacties
8 maanden geleden
Reactie op Lootje88
Nee, maar goede titel wel!
Vind ik ook! Ook leuk om te volgen op insta!
8 maanden geleden
Reactie op AparteSchat465678
Ik ben van plan deze te gaan doen
Leuk! Dan komen we vast samen in de app groep😁
8 maanden geleden
Leuk! Dan komen we vast samen in de app groep😁
Haha wie weet inderdaad
8 maanden geleden
Reactie op Nuwa
Vorige keer gedaan en nu weer. Heel veel aan gehad
Oh wat fijn om te lezen dat het waardevol is geweest! 😍 en zelfs waard voor een tweede keer dus!
8 maanden geleden
Reactie op Nuwa
Vorige keer gedaan en nu weer. Heel veel aan gehad
Wat heb je er vooral aan gehad?:)
8 maanden geleden
Ik twijfel ontzettend om deze te doen. Aan de ene kant wil ik m doen maar ik heb het gevoel dat ze mega hard promoot op thuis bevalling, niet inleiden, geen pijnstillers en etc.
Mijn eerste ben ik in het ziekenhuis bevallen en ingeleid. Een bewuste keuze want na 10,5 week lang weeën was ik mentaal helemaal op. Wel zonder pijnstilling. Knip en vacuümpomp gehad en dat had allemaal ‘voorkomen’ kunnen worden als ik haar insta lees. Ik vind dat te mooi klinken.
Ik kijk er okay op terug, al wou ik dat sommige dingen anders waren gegaan.
Dus mijn vraag…. waarom raden jullie deze cursus aan?
8 maanden geleden
Reactie op Teske91
Ik twijfel ontzettend om deze te doen. Aan de ene kant wil ik m doen maar i ...
Ja ik ben ook benieuwd! Heb juist en hele positieve ervaring gehad met een bewust gekozen ziekenhuisbevalling waarbij ik na een totaalruptuur zonder paniek in het ziekenhuis gehecht kon worden:)
8 maanden geleden
Reactie op Teske91
Precies de reden waarom ik hem dus niet ga doen idd.. ik wist op voorhand al dat al mijn bevallingen medisch zouden gaan zijn. Ik heb geen strijd hoeven leveren, er werd heel goed naar mij geluisterd en heb echt een topbevalling gehad. Het voelt alsof er in die cursus vanuit wordt gegaan dat een medische bevalling automatisch betekend dat ik moet strijden voor mijzelf en mijn kind en dat er allerlei ingrepen gaan zijn waar ik mij tegen moet weren. Voelt heel a-relaxed :)
8 maanden geleden
Reactie op alineroth
jaaa net mee begonnen!
Leuk!! Jammer dat er nog geen september app groep is!
8 maanden geleden
Reactie op Teske91
Zoals ik het begrijp en tot nu toe gelezen heb, gaat het niet om thuis bevallen promoten, maar over bewuste keuzes maken en naar je lijf luisteren. Mij is bijvoorbeeld ook geadviseerd medisch te bevallen juist daarom een cursus, omdat ik dan met meer mensen te maken heb.
8 maanden geleden
Reactie op Kleine Meid
Hebben jullie het over de geboorte cursus van House of mothers?
Klopt inderdaad
8 maanden geleden
Reactie op Preggo2025
Yess net gestart! Zo interessant allemaal!
Leuk!! 😍 Hoop dat er snel een september groepsapp komt!
8 maanden geleden
Reactie op Teske91
Ik vind haar ook maar gevaarlijke dingen roepen. Na een fluxus gewoon lekker de volgende keer weer thuis bevallen, dat soort dingen. Soms word er niet voor niets iets geadviseerd door een gynaecoloog. Ik heb haar een berichtje gedaan dat ik een keizersnede krijg op zwaar wegend advies van het ziekenhuis. Vorige bevalling verloor ik te veel bloed (fluxus), zat mijn dochter vast (schouderdystocie), is mijn dochter gereanimeerd en heeft ze een hersenbloeding gehad door het vastzitten, heb ik een spoedoperatie gehad na die tijd, kortom alles ging fout. Deze vrouw zegt doodleuk; gewoon thuis bevallen! Ja sorry maar dan ben je niet goed. Als er zoveel fout ging is de kans heel groot dat dat weer gebeurt. Vind het maar onverantwoordelijk wat zij allemaal roept en beweert. Maar goed ze zal ook heus wel vertrouwen geven bij zo’n cursus maar ik heb er ook bedenkingen bij..