25 Reacties

11 maanden geleden

Hoi, Ik heb zelf na de keizersnede van mijn zoontje trombose gehad. Hierdoor moest ik 4 maanden bloedverdunners spuiten. Bij mij dochter moest ik hierdoor ook preventief bloedverdunners spuiten. De spuiten zelf vond ik geen pijn doen, alleen de blauwe plekken die je er van krijgt zijn vervelend. Ik ben nu zwanger van de derde, en verwacht dat ik na mijn eerste echo ook weer mag gaan spuiten. Zoals ik het ervaren heb kun je beter preventief spuiten dan trombose krijgen 😉

11 maanden geleden

Zijn er geen bloedverdunner capsules? Of moet je bij trombose perse spuiten?

11 maanden geleden

Hoihoi!! Ik spuit ook dagelijks fragmin. Het went echt!! Bij de eerste zwangerschap vond ik het erg spannend, maar uiteindelijk doe je het gewoon omdat het moet. Ik vind ze wel gemeen en pijnlijk!

11 maanden geleden

Hoi, ik slik nu Ascal en moet over een tijdje ook gaan spuiten. Vrijdag eerste echo en dan hoor ik meer. Ik moet ook dagelijks mijn bloeddruk meten.

11 maanden geleden

Ik heb het zelfde ivm met mijn aandoening ! Ik ben 19 januari erachter gekomen dat ik zwanger ben ik ben gok ik nu 5 week en 1 dag . Ik spuit vanaf 20 januari en ik vind het ook 10 keer niks … nu durf ik het nog wel … probeer niet teveel erbij na te denken .. maar ik heb ergens het gevoel als me buik meer gaat groeien ik het niet meer durf ..

11 maanden geleden

Reactie op L_

Ik heb het zelfde ivm met mijn aandoening ! Ik ben 19 januari erachter geko ...
Bij mij hebben ze gezegd dat het in m’n benen kan. Scheelt weer met van die blauwe plekken op de buik ook 🥺

11 maanden geleden

Reactie op Aznag

Hoihoi!! Ik spuit ook dagelijks fragmin. Het went echt!! Bij de eerste zwa ...
Ja inderdaad. Ik voel me er zo slecht door. Heel misselijk en koorts gevoel. Tenminste. Denk dat het hier door komt

11 maanden geleden

Reactie op Valerie__vlr

Bij mij hebben ze gezegd dat het in m’n benen kan. Scheelt weer met van die ...
Je krijgt inderdaad blauwe plekken ervan .. ik heb allemaal kleine plekjes op me buik .. ik heb gehoord dat in de been spuiten pijnlijker is dan buik ( zelf geen ervaring mee ) het is vervelend en spannend maar beter spuiten dan trombose hebben dan ben je nog verder van huis .. heel veel succes meid jij kan dit !

11 maanden geleden

Reactie op BeminnelijkeGolfslag372525

Zijn er geen bloedverdunner capsules? Of moet je bij trombose perse spuiten ...
Nee de tabletten zitten dingen in die niet goed zijn voor de baby. Dus je moet het injecteren 😥

11 maanden geleden

Reactie op Valerie__vlr

Nee de tabletten zitten dingen in die niet goed zijn voor de baby. Dus je m ...
O jeetje. Best wel heftig. Ik moet er ook aan vanaf 10 weken, maar dit wist ik nog niet. Nog maar even laten informeren.

11 maanden geleden

Ik vind in benen spuiten wel pijnlijker overigens, maar dat verschilt per persoon. De zijkant van je buik (love handles) kan je ook spuiten als je buik groeit. Op het laatste pas ging ik op mijn benen over.

11 maanden geleden

Ik gebruik ook Fragmin vanwege verhoogde kans op trombose, net als bij m'n eerste zwangerschap. In de vorige zwangerschap nadat de buik dikker werd, overgegaan naar in de benen prikken. Nu in de buik steeds grote blauwe plekken, dus maar weer in de benen. Is pijnlijker, maar het moet nou eenmaal en beter dan een buik met overal grote blauwe plekken 😉.

10 maanden geleden

Ik, ik heb in 2018 33n DVT gehad met meerdere longembolieën en een ruiter embolie. Ik spijt nu elke dag 5000IE tot 6 weken na de bevalling..

10 maanden geleden

Ik gebruik ook bloedverdunners, zowel pillen als spuiten. Het is even vervelend maar voor een goed doel!

10 maanden geleden

Hoe kom je erachter of je een verhoogde kans op trombose hebt?

10 maanden geleden

Reactie op BijzondereIjsbeer126141

Hoe kom je erachter of je een verhoogde kans op trombose hebt?
Ja dit was ook mijn vraag. Wat is de reden dat jullie medicatie moeten nemen?

10 maanden geleden

Ja dit was ook mijn vraag. Wat is de reden dat jullie medicatie moeten neme ...
Vaak door voorvallen vanuit het verleden. Dat kan zijn de uitslag van het onderzoek naar herhaalde miskramen, maar ook eerdere trombose bijvoorbeeld. Als er bloed word geprikt dan testen ze daarop als daar een aanleiding toe is.

10 maanden geleden

Hoi, ik heb in Juni 2021 een Dubbele Longembolie gehad. Inverband met het astra zenica vaccin. Was echt door het oog van de naald zegmaar. Mij is toen ook gezegd van als je ooit zwanger raakt, moet je zo snel mogelijk beginnen met bloedverdunner injecties. Dus lang verhaal kort: 18 Jan van dit jaar had ik een positieve zwangerschapstest. En op 23 Jan ben ik begonnen met de injecties. Ik moet spuiten tot 6 weken na mijn bevalling . Ook ik vond het heel eng in het begin. Maar al na een paar dagen ging bij mij de knop om, en ik kreeg een vechters mentaliteit in me. Van ik wil graag zo goed mogelijk mijn zwangerschap door. Ik hoop echt dat jij ook je weg gaat vinden hier in. En dat het uiteindelijk makkelijker word. Succes !! Liefs Laura.

10 maanden geleden

Reactie op Lau 15082012

Hoi, ik heb in Juni 2021 een Dubbele Longembolie gehad. Inverband met het ...
Wat een heftig verhaal! Gelukkig is dit een oplossing voor tijdens de zwangerschap. Alsnog fijne zwangerschap gewenst en dat het prikken een beetje mag wennen!

10 maanden geleden

Wat een heftig verhaal! Gelukkig is dit een oplossing voor tijdens de zwang ...
Dankjewel voor jou ook !