14 Reacties

De dynamische fopspeen van difrax al geprobeerd? De rekt net als de tepel met het zuigen een beetje uit

gisteren

Aah wat vervelend dat je dat als fout ziet voor jezelf . Volgens mij kan je je baby de eerste 9 maanden niet te verwennen en is het alleen maar goed dat je haar nabijheid geeft wanneer ze verdrietig is . Mijn dochter neemt ook geen speen maar tegenwoordig tot ze een beetje op doekjes die ik haar aanbied . Misschien kun je gaan oefenen met je dochtertje om haar af en toe zelfstandig te laten liggen door je hand op haar hoofd te houden . Zo slaapt onze dochter de nachten zelfstandig . Maar onze dochter slaapt overdag ook nog niet lang zelfstandig . Maar sinds de laatste twee weken zie ik wel steeds verbetering . Maak je vooral er niet te druk om . Wat ik lees ben je een super lieve moeder en dat is het belangrijkste 🩷🩷 alles op zn tijd en hopelijk heb je mensen om je heen die af en toe op je kindje willen passen een uurtje of meer dat je even ook tijd voor jezelf hebt

gisteren

Reactie op Helen t

Aah wat vervelend dat je dat als fout ziet voor jezelf . Volgens mij kan je ...
Ik houdt nu trouwens niet meer mn hand op haar hoofd voordat , dat verkeerd gelezen word 🤣 dit was eerst een half uurtje en zo afgebouwd totdat het niet meer nodig was .

Reactie op Helen t

Aah wat vervelend dat je dat als fout ziet voor jezelf . Volgens mij kan je ...
Pff wat fijn om te horen! Ja want ze stopt dan wel per direct met huilen. Misschien moet ik accepteren dat niet ieder baby zelfstandig kan slapen of in eigen bedje wil. Misschien heeft ze mijn warmte nog nodig. Pff het is soms zo zwaar snachts heb gewoon rugpijn van het niet op gemak kunnen slapen door het cosleepen

Reactie op AanzienlijkeRoos867254

De dynamische fopspeen van difrax al geprobeerd? De rekt net als de tepel m ...
Hey ja die heb ik, die pakt ze heeel af en toe maar die spuugt ze er ook uit na paar seconden

gisteren

Heel herkenbaar, maar komt goed 🩷 onze dochter (13w) zoekt ook vaak naar mijn borst en krijgt hem ook Begin deze week maakte ik me hier ook erg druk om, denk dat ze toen ook nog net een regeldag had want ik werd gek 😅. Met co-sleepen constant aan de borst, niet zelfstandig meer willen slapen snachts (ging al niet overdag en snachts ging 50-50), enkel willen inslapen aan de borst en hier is er ook geen speen gewenst door mevrouw. Nu vind ik dat laatste niet zo erg met alle nadelen vd fopspeen, maar het inslapen is problematisch als ze straks naar de opvang moet. Een paar dingen die mij helpen: -Zie het als compliment: je kleintje is op zoek naar liefde en geborgenheid en ze vindt dit bij jou 🩷 - Bij slapen moeten ze zich overgeven en zijn ze nog weerloze. Wat is een veiligere plaats dan bij jou zijn? Die is er niet ☺️ - Echte gewoontes leren ze pas aan na de drie maanden,je kan aan de slag met de slaap associaties vanaf drie maanden en dat is echt nog heel kneedbaar - Blijkbaar is de fopspeen en duim slecht voor de mond, terwijl de tepel de spraakontwikkeling juist helpt. - Op de opvang vinden ze vaak hun eigen manier van in slaap vallen, los vd borst. Ik ben wel aan de slag gegaan met los van mij en de borst kunnen slapen en na een paar dagen gaat dat al een stuk beter. Het is ook een stukje ritme en voorspelbaarheid. Tips: - creëer ook andere slaap associaties zoals slaapzakje, donker, white noise - Als dit.allemaal aan staat leg ik haar in de cosleeper en loop ik even een minuutje weg (als ze niet huilt). Dit ga ik verlengen verder, maar ze heeft volgens mij al door OK nu ga ik slapen en wordt nu al rustiger. Ik kom tenslotte altijd terug - Dan neem ik haar bij me nog, aan de borst en even een verhaaltje - Slaperig, en soms gewoon slapende, leg ik haar in de cosleeper. Als ze nog niet slaapt sushi en leg ik een hand op haar. Ze accepteert dit steeds meer en valt steeds vaker in slaap. Als ze begint te huilen gaat ze terug aan de borst en leg ik haar slapend weg - Slaapjes koppelt ze enkel nog snachts. Als ze wakker is, ga ik dan ook naar haar toe om haar vertrouwen te geven dat ik er ben en haar te helpen nog een blokje te slapen Niet alle slaapjes gaan even goed, maar ik ben nu 3-4 dagen bezig zo en ze slaapt nu zelfstandig voor minimaal 45min per dag. Vandaag al 2u. Verder geloof ik wel dat zij me enorm nodig had de eerste 12 wekem: nu protesteert ze soms zelfs dat ze uit mama's armen en in de box wilt spelen haha .. sorry heel verhaal ☺️

gisteren

Herkenbaar! M’n dochtertje (1e kindje) was ook heel gehecht aan mn lichaam. Waren fases dat ze alleen bij / op mij wilde liggen. Terugkijkend (ze is nu 3 jaar) snap ik beter waarom. Ze is een heel sensitief meisje en lichaamscontact is nog steeds belangrijk voor haar. Zij koos er op 2 jarige leeftijd zelf ervoor om haar bed naar haar nieuwe kamer te verplaatsen (en dus niet meer naast mij te slapen). Wat ik wil zeggen: zolang jij het oke vindt, kun je haar behoeftes volgen. Alles is een fase (echt waar!). Maar, let ook op je eigen behoeftes💜.

gisteren

Hier ook hoor, maar het is heel natuurlijk en fijn voor je kindje. Ik vind het alleen spannend als ik weer moet gaan werken.

gisteren

Heb je al eens je pink geprobeerd? Uiteraard met schone handen, ongelakte en korte nagels. Beide meiden hier weigeren de speen. Verschillende geprobeerd en van de borst en pink worden ze wel rustig. De oudste pakte uiteindelijk een speen en heeft ze alleen in bed. De jongste ligt naast me in de co sleeper en om in slaap te komen laat ik ze vaak aan mijn pink sabbelen. Bij mijn man valt ze in slaap zonder pink, maar dan heeft ze wel even een kort huil momentje om te ontprikkelen enzo denk ik. Verder houden we rekening met wakkertijden. Overdag slaapt ze overigens op of bij één van ons. In de nacht slaapt ze door in haar bedje. Ik vind het heel mooi als moeders kiezen voor samen slapen en open bar, maar ik heb bij elke baby nachtmerries dat ze onder de dekens komen enzo waardoor wij het niet eens proberen. Ben er gewoon niet geschikt voor en in ons geval werkt deze manier ook prima. Dus als je even je tepels rust wilt geven kan je gerust je pink proberen.

gisteren

Reactie op Aznag

Heb je al eens je pink geprobeerd? Uiteraard met schone handen, ongelakte e ...
Mocht je het toch willen proberen: ik leg onze dochter in een slaapzakje naast me, zelf heb ik een fleece lange badjas aan die aan een kant dus onder me ligt (haar kant), aan de andere kant over me heen. Dan heb ik het dekbed tot aan me middel. Omdat ik het niet koud heb en extra stil lig voor haar (hallo stijve rug inderdaad...) trek ik ook onbewust de dekens niet over me heen ☺️

gisteren

Reactie op FensMom

Mocht je het toch willen proberen: ik leg onze dochter in een slaapzakje na ...
Ik gebruik een wollen deken. Schijnt ook minder gevaarlijk te zijn (verstikkingsgevaar). Wie weet een tip voor iemand.

gisteren

Reactie op Firsttimemotherr

Pff wat fijn om te horen! Ja want ze stopt dan wel per direct met huilen. M ...
Ja behoorlijk pittig is het he zo kleintje . Maar gelukkig zijn we niet de enige en op een gegeven moment komt het goed . Tot die tijd maar proberen te genieten en soms even lekker klagen kan ook helpen , en is volgens mij gezond 🙈

11 uur geleden

Reactie op FensMom

Mocht je het toch willen proberen: ik leg onze dochter in een slaapzakje na ...
Haha nee ik wil het niet proberen. Genoeg gelezen over veilig slapen en bij de oudste weleens geprobeerd, maar ik heb zo vaak in paniek mijn man wakker gemaakt omdat er wat met onze dochter zou zijn terwijl die gewoon lekker in haar eigen bedje lag te slapen... Dus nee bedankt. 😂 Ze ligt naast me in de co sleeper en dat gaat prima zo. ❤️

4 uur geleden

Reactie op Aznag

Haha nee ik wil het niet proberen. Genoeg gelezen over veilig slapen en bij ...
Haha helemaal goed! ❤️ Ik had die paniek reactie ook de eerste keren dat ik ingepland in slaap viel met haar bij de nachtvoeding dus snap je helemaal ☺️