11 Reacties

3 uur geleden

Ik las bij Marlies Koers (verloskundige op Instagram) iets over jummy mummys om je productie te verhogen. Misschien is dat iets? Ik kolf ook 90-120 en mijn zoontje drinkt 90-100 per fles. Links ook minder productie dan rechts, hij lijkt het niet erg te vinden. Heb je het idee dat jouw kindje ontevreden is? Je zou eens elke keer rechts als eerste aan kunnen bieden wie weet helpt dat?

3 uur geleden

Reactie op TFR

Ik las bij Marlies Koers (verloskundige op Instagram) iets over jummy mummy ...
Hij drinkt 5 keer per dag en zou volgens gewicht (6,2 kg) x 110 : 5 = 135 ml per fles moeten drinken. Hij was afgelopen week gewogen en te weinig aangekomen in 2 maanden tijd (800 gr)

3 uur geleden

Starten met rechts, dan links en daarna nog een keer rechts aanbieden. Of gewoon rechts gedurende de dag even wat vaker. Een slokje voor het slapen, een slokje na het spelen etc. Hoe meer stimulatie hoe meer melk er aangemaakt wordt.

3 uur geleden

Reactie op Mom93

Hij drinkt 5 keer per dag en zou volgens gewicht (6,2 kg) x 110 : 5 = 135 m ...
Als hij 5x drinkt en te weinig aankomt zou ik nog veel vaker aanleggen. Mijn dochter is 4 maanden oud en heeft overdag wel 8 a 10 voedingsmomenten. Dat is goed voor je productie en voor het aankomen ;)

3 uur geleden

Reactie op Mom93

Hij drinkt 5 keer per dag en zou volgens gewicht (6,2 kg) x 110 : 5 = 135 m ...
Geld dat ook voor borstvoeding dan? Ik dacht alleen flesvoeding omdat bv zich aanpast aan je kindje. Ik zou niet teveel naar de hoeveelheden kijken maar meer of je kindje tevreden is en goed groeit. Dat is bij jou dus niet dus dan meer aanleggen en zo meer voedingsmomenten creëren! Ik zit hier wel op 8-9 voedingen. Of drinkt jouw kindje die 135ml op? Dat lukt hier namelijk echt niet haha

3 uur geleden

Reactie op TFR

Geld dat ook voor borstvoeding dan? Ik dacht alleen flesvoeding omdat bv zi ...
Ja dat vind ik online. Ik leg hem na elk slaapje aan (doet 3 dutjes overdag). Wanneer zou ik dan nog moeten aanleggen? Hij geeft geen signalen op andere momenten

2 uur geleden

Reactie op Mom93

Ja dat vind ik online. Ik leg hem na elk slaapje aan (doet 3 dutjes overdag ...
Oh nooit gezien nog zo’n berekening voor borstvoeding. Onze kindjes zijn bijna even oud en zwaar, maar elk kindje is natuurlijk anders Wij zitten globaal op dit; 7.00 10.00 12/13.00 15/16.00 18/19.00 22.00 2.00/3.00 Die van 22u maak ik hem voor wakker als hij niet uit zichzelf komt. En verder zelf genoeg eten en drinken! Zodra ik dat vergeet heb ik ook minder melk merk ik

2 uur geleden

Begin met aanleggen aan de rechterkant zodat die een stimulans krijgt om meer melk te gaan produceren. Eventueel kan je powerkolven, tussen voedingen door kolven om de borst te stimuleren. En echt even de tijd nemen om te kolven. Mij helpt een warme kop thee enorm om meer te kolven.

2 uur geleden

Reactie op TFR

Oh nooit gezien nog zo’n berekening voor borstvoeding. Onze kindjes zijn bi ...
Ik had deze week geprobeerd hem ‘s avonds om 22.00 uur nog een voeding te geven, maar wilde hij niet. Het is nu: 07.30 10.30 14.30 17.30 02.30 Dutjes zo: 09.00-10.30 12.30-14.30 16.30-17.00 18.30 naar bed

1 uur geleden

Reactie op Mom93

Ik had deze week geprobeerd hem ‘s avonds om 22.00 uur nog een voeding te g ...
Ahh lastig ja als ze niet willen!! Voordat hij gaat slapen wil hij ook nog niet zeker?