11 Reacties
2 uur geleden
Poehh geen idee. Hier precies hetzelfde. Onze dochter is dan bijna 2 en onze zoon 4 maanden. Onze zoon ligt alleen op de grond onder ons toezicht anders gebeuren er geheid ongelukken. Ze gaat gewoon op hem zitten. Hij ligt bij ons op keukentafel of pooltafel in de woonkamer want daar kan ze er niet bij. Of zo鈥檔 grondbox kopen zodat hij alleen op de grond kan spelen. Als onze zoon kan rollen kan hij namelijk ook niet meer op tafel liggen.
2 uur geleden
Reactie op PrinsKaboem
Poehh geen idee. Hier precies hetzelfde. Onze dochter is dan bijna 2 en onz ...
Denk je niet dat je dochter ondanks grondbox tog wel bij hem komt
Heb idee dat kinderen tegenwoordig zo slim zijn
Niet om je bang te maken og negatief reactie
Maar meer dat ook grondbox niet een oplossing kan zijn
2 uur geleden
Reactie op nadianaad
Denk je niet dat je dochter ondanks grondbox tog wel bij hem komt
Heb idee ...
Geen idee. Kans is groot dat ze wel een weg vindt om bij hem te komen ja. Ik zal mijn vriendin even vragen hoe zij dat deden. Zij heeft dochter van 3,5 en 1,5 nu.
2 uur geleden
Herkenbaar. Ik leg de baby nu veel in de box. Dan kan de peuter er niet bij. En als de baby op de grond ligt dan zit ik ernaast. Ik probeer hem dan op een positieve manier te betrekken. Bijvoorbeeld samen een boekje voorlezen aan de baby. Maar vandaag was het ook veel speelgoed afpakken en op het hoofdje leggen. Als de peuter speelgoed afpakt dan pak ik speelgoed van hem en leg ik dat bij de baby 馃槀 Waarschijnlijk niet echt een goed voorbeeld maar het werkt wel 馃き
2 uur geleden
Reactie op PrinsKaboem
Geen idee. Kans is groot dat ze wel een weg vindt om bij hem te komen ja. I ...
Hoop dat jullie iete vinden
Lijkt me dat je dan zoveel ogen moet hebben overdag als de baby wakker is
Misschien zo een grondbox en dan een randbeschermer aan binnen en buitenkant zodat ze tog niet kan klimmen
En dan op plek zetten waar er niet iets is waar ze als opstapje kan gebruiken
En dan hopen dat het werkt en denk ook herhaling herhaling dat het niet mag

2 uur geleden
Hier is dat eigenlijk al sinds de geboorte. 2 meisjes. Als ik de oudste niet tegenhoudt, zit ze de hele dag bovenop de baby. Continu aanzitten, op 1 cm afstand van het gezicht gaan hangen, voorwerpen in het gezicht drukken.
Ik moet zeggen dat ik het de laatste tijd steeds meer laat gebeuren. De baby is niet zo kwetsbaar meer en lijkt het niet te storen. Ik ben het meer zelf die overprikkeld raakt ervan 馃槄 Daarnaast hoort het een beetje bij opgroeien in een gezin. De kinderen geforceerd uit elkaar houden lijkt me enorm veel gedoe.
En ik ben niet bang voor de veiligheid. Als de baby op de grond ligt, laat ik ze niet alleen, want dan is een ongelukje snel gebeurd (per ongeluk op springen ofzo). In de box of wipstoel laat ik ze wel even alleen. De oudste kan er dan wel bij met haar handen, maar ik geloof echt niet dat ze de baby bewust zeer zou doen.
1 uur geleden
Reactie op MargotN
Ja, een grondbox is hier geen optie, daar klimt de oudste meteen in. Fijn o ...
Wat ik doe als mijn oudste thuis is vrijde schooldag of weekend of vrijdag middag
Bakken we vaak pizza samen
Ik doe altijd ochtend meteen koken en tegelijk wassjes de baby slaapt dan in de draagzak
Zodra baby wakker is heb ik de oudste al omgekleed dsn is kwestie mezelf klaarmaken en de bay nieuwe luier
Dan doen we de boodschappen
Dat is vaak tussen 10 en 11uur
En dan heb ik heel middag voor me oudste
Kleuren knutselen als de baby slaapt of gewoon als niet heel koud is wandelen
Je leest het we staan vroeg op
Vaak al rond 6uur vandaar dat ik al vroeg klaar ben met alles
Ik verdeel me huishouden ook in dagen
Vindt het belangrijker om meer tijd en aandacht aan kids te geven dan heledag huishoude en hun voor de tv zetten
Dus ene dag is wasjes andere dag is wasjes vouwe en dan hele huis stofzuigen
Andere dag is de douch en wc goed aanpakke
Etc etc en al die dagen kook ik er nog bij
Je kan zelf beetje bepalen wat voor jou werkt
15 minuten geleden
Zelfde verhaal hier, zoontje van 2,5 zit constant aan zn broertje en ook expres hard zingen/schreeuwen als hij ligt te slapen. Gisteren lagen ze samen op het boxkleed op de grond, ik loop letterlijk 1 seconde naar mijn glas water en oudste heeft jongste aan z鈥檔 benen vast en sleurt hem het kleed af de houten vloer op. In de box kan hij er helaas ook bij, prikt met z鈥檔 vliegtuigjes bijna het oog van m鈥檔 baby uit. Ik gebruik vaak de draagzak, dat is de enige plek waarin hij veilig is 馃槀 En mijn zoontje heeft een een speelhoek waarin ik hem probeer te laten spelen, maar sinds de baby er is wil hij ineens alles samen met mij doen. Dan zet ik de kleine in de wipper erbij.