26 Reacties
7 maanden geleden
Technisch gezien is een co sleeper nog steeds een eigen bed, alleen een bed wat je aan jou bed zet! Zeker voor de hechting is het fijn voor een baby om dichtbij je te zijn en voor de nacht voedingen om niet helemaal naar een andere kamer te hoeven gaan! Maar niks moet uiteindelijk en je moet doen waar jullie je goed bij voelen
7 maanden geleden
Je hebt co-sleepers ter grootte van een ledikant waarvan je de zijkant ook dicht kan ritsen en je de poten onder weg kan halen. Daardoor kan je ze jaren gebruiken. Misschien is dat iets als je bang bent dat het zonde van het geld is? Voorbeeldje is bijv de Chico next to me forever
7 maanden geleden
Reactie op Preggook
Technisch gezien is een co sleeper nog steeds een eigen bed, alleen een bed ...
Dat is natuurlijk ook zo, bedoelde meer naar z’n eigen kamertje. En met het voeden zullen we toch eruit moeten om het flesje te maken, door borstverkleining is de kans heel klein dat ik borstvoeding kan gaan geven.
7 maanden geleden
Ik ben me hier ook in gaan verdiepen en las dat het wordt aangeraden om je baby eerste maanden bij je op de slaapkamer te hebben ivm wiegendood.. ik schrok daar wel van, dat je baby dus niet veilig kan slapen in eigen slaapkamer? Alsof ik overal van wakker word.. Maargoed ik wil geen cosleeper, want je moet die open zijkant altijd dicht doen als je zelf gaat slapen ivm veiligheid voor je kind. Een wieg of ledikant kan prima bij ons op de kamer. Maargoed wieg, ledikant en een box, ik ben al op marktplaats op zoek want het kost allemaal wel wat
7 maanden geleden
Wij gaan hem lenen van vrienden. Bij de eerste hadden we een wieg uit de familie maar die wil ik niet meer, stond heel mooi maar was minder veilig
7 maanden geleden
Hier wel een coosleeper gekocht. Lekker de eerste maanden bij ons op de kamer. Ik vind het een fijn idee dat je er snel bij kan als er wat is en makkelijk met BV geven etc.
Na 3 tot 6 maanden naar eigen kamertje in een Ledikantje is het plan.
7 maanden geleden
Reactie op WhiteRose
Ik ben me hier ook in gaan verdiepen en las dat het wordt aangeraden om je ...
Los van het feit dat het eenieders eigen keuze is, twee dingen;
1. De cosleeper hoeft niet per se dicht als je gaat slapen, afhankelkjk van of ie matcht qua hoogte met jouw eigen bed. Als dat matcht kun je hem gewoon open laten.
2. Als je kindje bij je op de kamer slaapt, word je, zéker als je borstvoeding geeft, overal van wakker. Het is zelfs zo dat slaapritme van (voedende) mama en baby synchroniseren. Ik heb nog steeds met mijn bijna 3 jarige dat als ik ‘s nachts wakker word om een onverklaarbare reden, zij 1 minuut later ook wakker is. En dat is niet omdat ik iets doe, ik blijf juist muisstil liggen. Het is ‘gewoon’ je lijf dat daarop ingesteld is. Het is echt wonderlijk!
7 maanden geleden
Als je twijfelt zou ik aanraden om hem te lenen/huren. Of een combi te kopen, wij hadden bij de vorige een leen-cosleeper en een meegroeiledikant waar hij nog lang in kan slapen, dus 1 bed hoeven kopen. Nu gekozen voor een nieuwe co-sleeper / ledikant in 1 (van petite amelie), en kopen daarna een peuterbed (vanaf 1 jaar ong). Er zijn veel mogelijkheden om hybride bedjes te kopen die dus 2 in 1 zijn, vind dat zelf perfect. En ik liet de cosleeper altijd open trouwens, hoeft echt njet altijd dicht als hij aan je bed staat. Ik zou zelf niet zonder cosleeper kunnen, dan hoef je er niet zo vaak uit snachts in het begin. En er echt uit moeten, of alleen je kindje naast je oppakken is echt een groot verschil vind ik 😆 als dat 5x in de nacht gebeurd
7 maanden geleden
Ivm ruimte gebrek en op dit moment nog geen ruimte voor een eigen kamertje. Hebben wij gekozen voor een co sleeper.
We hopen binnen nu en een jaar een andere woning te krijgen. Lukt dat niet dat zullen wij in de woonkamer gaan slapen en krijgt de baby onze slaapkamer.
Ik was ook altijd van mening dat een kindje gelijk in hun eigen kamertje moet slapen. Maar helaas gaat dat nu niet.
En met borstvoeding geven is het misschien juist ook wel fijn zo dicht bij.
7 maanden geleden
Helaas hebben wij geen kinder kamer en daarom gaan wij ook voor een cosleeper. We zitten nog 1,5 jaar vast aan ons huurcontract dus tot dan slaapt ze bij ons op de kamer. Wij gaan waarschijnlijk wel voor een houten ledikant waar je de zijkant ook kunt verstellen. Daarnaast willen wij graag een ledikantje met wieltjes zodat deze verplaatst kan worden.
7 maanden geleden
Je gaat zoooo blij zijn met een co sleeper! Je kan deze ook huren. Het is zo handig met nachtvoeding en inderdaad ook om je kindje in de gaten te kunnen houden. Ik vond het ook zo gezellig om steeds te kunnen kijken, wij hielden de co sleeper open. Heb hem nu voor onze 2 kids gebruikt en gaan hem voor de derde zeker weer erbij pakken!