23 Reacties

2 dagen geleden

Campingbedje opzetten 15 minuten? Wat voor een ingewikkelde versie heb jij dan wel niet? 😂 die van ons ligt ingebakerd met een speentje in in de reiswieg van de kinderwagen. Het liefst op een andere kamer dan waar de drukte is, bijvoorbeeld op een slaapkamer die lekker koel is.

2 dagen geleden

Die van ons slaapt dan meestal in de draagzak, moeten dan wel eerst een beetje lopen/bewegen. Als hij dan eenmaal slaapt, dan wordt hij niet echt wakker van geklets

2 dagen geleden

Reactie op Wytskeee

Campingbedje opzetten 15 minuten? Wat voor een ingewikkelde versie heb jij ...
ja we hebben hem net een paar dagen dus we moeten nog even wennen aan hoe we hem in elkaar moeten zetten, maar ik ben zo’n kluns vind het echt een gedoe 🙈 maar idd het fijnst is dat gewoon, maarrrr het duurt dus echt lang voordat ze in slaap is 🥲 dus dan ben ik alsnog een half uur in een andere kamer

2 dagen geleden

Reactie op A.v.A.

Die van ons slaapt dan meestal in de draagzak, moeten dan wel eerst een bee ...
oohh dit is slim! dankje!

gisteren

In. de maxicosi in de hoek van de kamer (als je die 5 minuutjes met je voet heen en weer laat schommelen is ze zo vertrokken bij ons). Maar meestal in de draagzak. Inderdaad even rondlopen/wiegen tot ze slaapt. Reiswieg of campingledikant zou ik pas doen als ik ergens een hele dag ben. En dan zou ik nog eerder voor de Deryan kiezen, die zet je in 1 minuut op. En waar je ook laat slapen, gewoon kind terugnemen als je ziet dat het slaaptijd is.

Reactie op ES061345

ja we hebben hem net een paar dagen dus we moeten nog even wennen aan hoe w ...
Oh idd als je het nog nooit hebt gedaan denk je wat een onding! Maar zodra je er achter bent dat je eerst de hendels omhoog moet klikken bij de tand en dan pas de middenstuk naar beneden duwen dan wordt je er rap in haha. 😜

gisteren

En als je even een blokje om gaat met de kinderwagen? Die van mij valt dan snel in slaap (als het tijd is voor een dutje dan) dus na 5 min ga ik weer naar binnen en zet ik de kinderwagen op de gang of in de hoek vd kamer. White noise erbij aan, en sinds kort zo’n rockit ding die de kinderwagen blijft wiegen. Gister nog zelf zo gedaan op visite, af en toe moest ik de wagen toch nog weer even zelf heen en weer bewegen maar uiteindelijk sliep hij wel bijna 1,5 uur.

gisteren

In de kinderwagenbak (als we ergens wat langer zijn, zoals met feestdagen straks) of anders op schoot. Campingbedje opzetten is ongeveer 30 seconden werk als je weet hoe het moet. Dus misschien even oefenen?

gisteren

Hier mogen mensen dan van de baby afblijven... Valt ze of in mijn armen in slaap aan de borst of in de draagdoek. Wel het geluk met een makkelijke baby.

gisteren

Ze slaapt in mijn armen of in de kinderwagen
Het lijkt me jouw taak als mama om je baby niet te laten overprikkelen? Dan maar niet vasthouden. Direct een goed voorbeeld voor je kindje als jij zelf je grenzen kan aangeven

gisteren

Lastig hè! Je hebt ook van die tentjes inderdaad van Deryan. Die hebben we bij onze oudste soms gebruikt, die zetten we dan op het bed van diegene waar we waren. Met deze baby zijn we wat makkelijker, hij slaapt gewoon bij ons op de arm fftjes. En soms ook maar gewoon niet. Als hij dan echt helemaal overstuur raakt dan gaan we naar huis. En we zorgen dat we dat niet elke dag doen bijvoorbeeld. Dus ook wel bewust dan ff een dag even niks.

gisteren

Dit is bij ons ook een moeilijk punt met een baby die moeilijk overdag slaapt. Ik probeer haar of uitgerust te hebben bij familie dichtbij (samen een lang slaapje doen voor we weg gaan). Bij familie verder weg zitten we 1u+ in de auto waarop ze lekker slaapt. Helaas slaapt ze niet in de draagzak / kinderwagen etc. Tenzij ik in een goed tempo door loop dus dat is geen optie. Soms doet ze wel een hazenslaapje aan mijn borst, dus dat werkt gelukkig voor ons een beetje. En als ze er dan helemaal klaar mee is dan is het jammer, maar gaan we naar huis

gisteren

Draagdoek ✅️ scheelt ook gelijk vasthouden en aanraken en druk doen door anderen 😋
Ik herken je probleem wel een beetje. Wij nemen een nestje en babyfoon mee en leggen de baby dan op iemands bed. Gaat opzich prima maar ik vind het vooral vervelend als iedereen gezellig aan het eten is oid, en ik de baby in slaap aan het brengen ben. Niet dat ik het vervelend om met mijn dochter bezig te zijn, maar meer dat iedereen dan een mening heeft over hoe ik het zou moeten doen. De oudere generatie is erg van het "laat lekker huilen, valt ze vanzelf in slaap" en ik voel me dan een beetje veroordeeld door hen. Zeker als het dan wat langer duurt. Ik voel ze gewoon denken dat ik niet zo moeilijk moet doen en lekker gezellig bij de rest moet komen zitten. Dat vind ik het vervelendste deel ervan. Maargoed, nestje is dus nog een tip ;) En een White noise apparaat mee. Anderen snappen blijkbaar niet dat je niet ineens moet gaan schreeuwen op de gang als achter een van die deuren een baby ligt.

gisteren

Hier ook draagzak!

gisteren

Wat trouwens ook heel goed schijnt te werken (lang leven TikTok tips) is zo’n badsteun waar ze in halfzittend in liggen in de reiswieg zetten

gisteren

Ik heb een Deryan tentje. Werkt echt top. Staat zo en je kan hem overal neerzetten. Ik neem die mee als we ergens langer heen gaan. Anders heb ik de draagzak mee

gisteren

Kinderwagen of op mij ze wil ook nog wel eens op de omas slapen dus dat vind ik ook prima🥰 als we echt lang ergens zijn nemen we campingbedje mee