20 Reacties
2 maanden geleden
Ik volg even en voel je helemaal, hier ongeveer dezelfde situatie. Vandaag is ons zoontje 11 weken oud. De nachten gaan goed - als in - dan slaapt hij buiten de voedingen (borstvoeding) om in de co sleeper.
Dutjes overdag zijn wat betreft ritme nog rommelig omdat ik voed op verzoek. Daarnaast slaapt hij eigenlijk alleen maar in de draagzak en is dan zelfs binnen enkele minuten vertrokken.
We proberen iedere dag 1 dutje boven in de co sleeper te doen, maar helaas lukt dit niet iedere dag en als het lukt max. 60 minuten. Ik maak me wel zorgen over het feit dat hij vanaf 6 januari 2 dagen per week naar de opvang gaat en zij natuurlijk geen draagzak kunnen bieden.
Wat we ook al doen is het bijhouden van de wakkertijd etc en hier rekening mee te houden gedurende de dag. Dit lijkt de ene dag effect te hebben en de andere dag niet. Dus dan is het weer meer ‘go with te flow’…
Ik kan je helaas niet helpen maar ik merk zelf dat het mij enigszins rust geeft om te lezen dat wij niet de enige zijn die hiermee stoeien rond dit termijn…
2 maanden geleden
Heel herkenbaar. Tot vorige week waren de dutjes overdag drama.
Sinds deze week heel strak wakkertijden aangehouden en hem in zijn bedje (co-sleeper op onze kamer) gelegd. Ritueeltje met slaapzak aan, liedje zingen en speentje in. Vaak moet ie huilen, ik blijf bij hem, hou z’n handjes vast en wacht tot het huilen over is. Ik kom er nu achter dat het huilen meer ontladen is, en als dat er uit is, zijn ogen vanzelf dichtvallen. Vaak slaapt ie dan 30 minuten maar af en toe ook langer. Voor mij is het grote verschil dat de wakkertijden veel korter waren dan ik altijd dacht en dat ik rustig bij hem kan blijven terwijl hij aan het huilen is. Ik verbeeld mezelf dat ik er als rustige en veilige factor bij ben zodat hij kan ontladen en in slaap kan vallen.
2 maanden geleden
Hier dochter van 11 weken en zij slaapt ook vaak niet goed overdag. Na de ochtend fles vaak een powernap van een halfuur, dan tot de tweede fles niet meer. Daarna leg ik haar de afgelopen dagen maar ingebakerd boven in haar bedje, dan slaapt ze gelukkig wel gauw 2,5 uur, maar soms wel met tussendoor speen er weer in doen en even zo houden.
De ronde erna slaap ze weer vaak maar even, dan vaak in de kinderwagen na een stukje wandelen.
Vandaag was ze voor het eerst de hele dag naar de opvang, daar heeft ze 1x een halfuur, 1x een uur, 1x drie kwartier geslapen en nog 15min voordat wij kwamen. Ze was erg moe toen we thuis waren, dus veel moeite gedaan om haar tot rust te brengen en gelukkig kreeg mijn vriend haar na drie kwartier of zo in slaap. Zo kon ze nog een uurtje slapen voordat ze de laatste fles kreeg, daarna meteen op bed gelegd en ging ze gelukkig ook slapen.
Benieuwd naar vannacht 😅
2 maanden geleden
Reactie op BijnaMoederInFrankrijk
Sinds dez ...
Hoe kwam je er achter wat de juiste wakkertijd was en het korter bleek te zijn?
2 maanden geleden
Reactie op RobuusteHavik193488
Hoe kwam je er achter wat de juiste wakkertijd was en het korter bleek te z ...
ChatGPT… ( voor het eerst van mijn leven gebruikt haha), die ging me adviseren op basis van de leeftijd en andere factoren. En daar blijkt bijvoorbeeld dat de wakkertijd in de ochtend korter is dan in de middag en het afhankelijk is van hoe lang ie slaapt hoe lang de volgende wakkertijd is. Er ging een wereld voor me open ;)
2 maanden geleden
Hier ook herkenbaar. In slaap wandelen werkte een tijdje maar inmiddels ook niet meer. Heel soms valt hij in slaap tijdens r voeden, dan blijft ik gewoon maar met m zitten zodat hij inderdaad wat slaapt en niet oververmoeid raakt.
Bij vermoeidheidssignalen werkt dit de laatste tijd wel heel goed: ik doe hem in een nestje en houdt hem daarin tegen me aan, ik loop/wieg/sus, hij verzet zich dan soms wel (huilen) maar valt eigenlijk altijd binnen tien minuten in slaap. Overdag leg ik hem in het nestjes weg (met kussentjes aan de zijkanten zodat de geborgenheid blijft) maar voor de nacht leg ik hem zonder nestje over in een voorverwarmde co sleeper.. kleine prins maar werkt wel. Hopelijk heb je er wat aan, het is echt taai zon wakkere baby 😅
vorige maand
Reactie op BijnaMoederInFrankrijk
Sinds dez ...
Hoelang is hij dan aan het huilen?
vorige maand
“s Nachts gaat het trouwens veel beter. Ze slaapt dan gewoon in de co-sleeper, wel met speentje, maar zonder problemen.”
Wat doe je overdag dan anders ten opzichte van de nacht? Ik doe overdag hetzelfde als ‘s nachts in dezelfde volgorde:
- luier verschonen
- voeden
- evt 2e keer luier verschonen na poepje
- voorverwarmde slaapzak aan (sla ik om me heen dus geen gedoe met kruiken oid)
- speentje in en muziekje aan
Ja, ze sputtert soms wel tegen maar als je overduidelijk slaapsignalen hebt gezien; dan mommy knows best 😉
vorige maand
Reactie op Pams
Wat fijn dat het al de goede kant op gaat. Hoe oud is jullie kindje?
14 weken
vorige maand
Reactie op GeweldigePaddestoel289165
Hoelang is hij dan aan het huilen?
Wisselend, van niet tot soms 20 minuten. Maar als hij lang huilt betekent het dat ik te laat was en ik een kortere wakkertijd aan had moeten houden.
vorige maand
Boekentip: Prikkel Proof Plan. Ik laat haar niet huilen, ik blijf er wel bij zolang ze huilt. En bij krijzen pak ik haar op. Werkte ook.
vorige maand
Enkel herkenning ben ik bang.. morgen 15w.
Een paar dagen is het haar gelukt om alleen in slaap te vallen (lees: extreem slaperig weg leggen door haar aan de borst te hebben gehad en dan te sushen en hand op haar). Door omstandigheden heb ik dat een paar dagen niet gedaan en nu lukt het weer voor geen meter 😔
De enige manier waarop ik wel is weg kom, meestal 30min maar soms zelfs 1,5u is wanneer ik haar in slaap voed, zelf ernaast lig en daarna weg ga (ze ligt dan op ons bed. Dat is ingericht op veilig slapen en dan zet ik de Camara daarop). Hoop dat het snel beter wordt voor ons...
2 uur geleden
19 weken, dutjes nog altijd zo zo moeilijk en niet zelfstandig in slaap kunnen vallen alleen kinderwagen, maxi Cosi of wiegen