9 Reacties
gisteren
Dysmatuur en prematuur, is nu ook nog maar 4420 en 58 cm is van 21 september. Leg haar altijd in de co sleeper en moet dan even haar speentje vasthouden of erna er weer in doen. Verder hou ik echt de max wakkertijd in de gaten dat helpt echt goed en vaak doe ik even iets over haar hoofdje knuffel blijf er altijd bij en pak het weg zodra ze slaapt helpt hier ook goed!
gisteren
Dysmatuur, geboren met 2660 gram. Vrijdag is ze 15 weken en weegt ongeveer 5800 kg. Slapen is echt wisselend. Ik leg haar overdag in haar eigen bedje, soms slaapt ze maar de half uurtje maar soms ook 2. En vaak slaapt ze ook heel ligt ze wordt van elk geluidje wakker. Vaak wordt ze ook direct wakker als ik haar in bed leg. Het is soms zo vermoeid 🥺😩
gisteren
Onze dochter is dysmatuur geboren. 41 weken zwangerschap, 47 cm en 2975 gram. Inmiddels 14 weken en 58 cm en 5800 gram. Slapen overdag is de eerste 8 weken een drama geweest. Ze sliep gewoon niet wat we ook probeerde en als ze sliep was het op mij. Wilde ook niet weg gelegd worden. Snachts wel vanaf het begin redelijk gegaan alleen inslapen duurde 1.5 uur gemiddeld savonds en snachts. Bij mij wachten tot de sliep en dan maar hopen dat ze bleef slapej als ik haar in bed legde. Wij hebben via het consultatiebureau hulp gekregen van jeugdzorg. Een gezinscoach kwam ons helpen inzicht te krijgen in hoe ze slaapt door alles wat ze doet per 5 minuten bij te houden. Veel werk maar maakt het wel inzichtelijk. Daarna een plan met hoe we het gingen proberen voor een week. Dat was even heel intensief maar ik had geen twijfels doe ik dit wel goed, moet het toch anders enz. Gewoon een week lang proberen en dan evalueren hoe het ging. Voor mij werkte dit heel prettig. Ze is nog steeds veel wakker overdag en het blijft lastig maar ze ligt wel gewoon in haar cosleeper en ik kan weglopen als ze slaapt of bijna slaapt. We zijn zo enorm vooruit gegaan.
15 uur geleden
Reactie op Esmeralda1984
Onze dochter is dysmatuur geboren. 41 weken zwangerschap, 47 cm en 2975 gra ...
Intensief he! Hoe pakken jullie het nu aan (met de adviezen die jullie hebben gekregen)?
11 uur geleden
Advies was vooral zo veel mogelijk in bed leggen. Er desnoods naast blijven zitten als wegleggen lastig is. Of op de arm in slaap en dan in bed leggen. Maar zo veel mogelijk alles hetzelfde. Voor ons werkt dit. Maar voor iemand anders misschien niet. Blijft zoeken denk ik wat bij jullie en de baby past. Ik kan haar inmiddels neerleggen terwijl ze nog wakker is. Moet alleen steeds lopen als de speen eruit gaat voordat ze goed slaapt. Ga er vaak met de ereader naast zitten. Vooral proberen je niet te irriteren werkt voor mij. En niet denken wat je allemaal wilde doen in de tijd dat ze slaapt haha.
11 uur geleden
Ze slaapt trouwens altijd een half uur precies. Dan wordt ze wakker en laat ik haar liggen ook als ze echt wakker lijkt. Ik ga speentje doen, soms spuugt ze die uit en wil ze eigenlijk uit bed. Ik wacht vaak dan 5 minuten want ze gaat vanzelf piepen om dr speen en dan toch verder slapen. Maar dan moet ik wel meestal heel vaak heen en weer voor de speen een half uur lang, want ze suft weg maar slaapt niet diep. Na dat half uur af en toe wakker en speentje erin valt ze meestal weer in diepere slaap voor een half uur of een uur
35 minuten geleden
Ons meisje is met 36.1 weken geboren (2700gr) en nu 18 weekjes oud (nu 6.2kg). In het begin ging slapen heel slecht, heel onrustig en wegleggen was drama. Overdag heel veel wakker en niet in slaap te krijgen. Ik ben op begeven moment begonnen me een cursus van Leila van sleepwellcoach en daarin wordt wakker wegleggen geadviseerd met nog een aantal andere dingen. Dit heb ik heel intensief een week volgehouden en sindsdien gaat het echt vele malen beter. Overdag in eigen bedje gelegd of kinderwagen of box en ze slaapt nu snachts ook in haar eigen bedje. Dat geeft veel rust voor ons allen! Ik time ook haar wakkertijd maar vind dat soms lastig want ik vind dat ze niet met alles gecorrigeerd moet worden dus ben daarin soms wat zoekende.