27 Reacties

6 maanden geleden

Heehee, ahh ja snap dat het lastig is. Ik vind persoonlijk zelf ; Elin mooier dan met een 'y' gespeld. 🥹

6 maanden geleden

Elin 🥰

6 maanden geleden

Wij hebben een vergelijkbaar dilemma gehad. We vonden eigenlijk met y allebei mooier maar met i is wel een meer gebruikelijke spelling. Bij mij hielp het om beide volledige namen (met achternaam etc) op een post it te schrijven en in de keuken te hangen. En het op een test geboortekaartje te zien staan. Uiteindelijk voelde de y toch het meest passend en gaan we daarvoor, ook al is het de minder logische spelling. Daar wennen mensen vanzelf aan, dat geldt voor zo veel (ook gewone) namen tegenwoordig... succes!

6 maanden geleden

Ik vind Elin persoonlijk mooier. Daarnaast kan ik me voorstellen dat mensen de naam toch anders gaan uitspreken als het met een y geschreven wordt. Je zal je verbazen maar er zijn vast mensen die denken dat het dan Elijn is bijv.

6 maanden geleden

Kan beide maar ik denk dat ik voor het meest gangbare zou kiezen. Elin dus😊

6 maanden geleden

Ik vind Elin ook mooier dan Elyn. De kans is inderdaad dat mensen dat ook anders gaan uitspreken.

6 maanden geleden

Elyn zou ik sneller als E-lien uitspreken

6 maanden geleden

Reactie op Elodya

Wij hebben een vergelijkbaar dilemma gehad. We vonden eigenlijk met y alleb ...
Heb je veel “last” van mensen die denken dat het anders uitgesproken moet worden?

6 maanden geleden

Ik zou de naam Elyn uitspreken als Elien of eventueel Elijn. Maar niet als Elin. Als je het niet erg vind om mensen te moeten verbeteren en uit te leggen dat het Elin is. Dan kun je voor die spelling gaan. Voor mijn gevoel is het dan een spellings fout. Maar uiteraard moeten jullie kiezen wat je het mooiste vind.

6 maanden geleden

Ik ken een Elin. Klinkt ook logischer in mijn hoofd haha ik zou daarvoor gaan dus.

6 maanden geleden

Elin :)
Elin is mooier Elyn is verwarrend kwa uitspraak en je kind moet altijd haar naam spellen.

6 maanden geleden

Elin is mooier! (maargoed, dat is natuurlijk subjectief. Ik vind persoonlijk alle namen met een y erin lelijk). En als je het wil laten uitspreken als Elin zou ik er geen Elyn van maken, want dan is het risico dat ze altijd Elien of Elijn genoemd gaat worden. Niet door mensen die naar eenmaal kennen natuurlijk, maar bijna alle eerste ontmoetingen enzo wel. En moet je altijd je naam spellen.

6 maanden geleden

Ik heb een nichtje die Elynn heet. Met 2 x een N aan het eind. Vind het zelf zo dus het meest logisch.

6 maanden geleden

Ik vind beide mooi. Wij hebben ook een naam met bijzondere spelling. Dat is het enige waar ik me een beetje zorgen om maak. Dus op basis daarvab zou ik Elin doen
Het klinkt als iets waar jij en je vriend het over eens moeten worden ;) Ik zelf vind Elynn het mooist (zoals iemand hieronder aanraadt), dan Elin en daarna Elyn.

6 maanden geleden

Reactie op Lonki

Ik zou de naam Elyn uitspreken als Elien of eventueel Elijn. Maar niet als ...
Persoonlijk vind ik dat dat de minder erge kant dat je het als ouder moet uitleggen. Maar dat je kind het haar leven lang moet spellen, corrigeren en uitleggen zou bij mij zeer zwaar wegen. Ik zou dus ook voor Elin gaan ☺️

6 maanden geleden

Zou dan Elynn doen met dubbel n

6 maanden geleden

Ik zou dan voor Elin gaan, een andere schrijfwijze lijkt mij onnodig moeilijk.

6 maanden geleden

Reactie op KrachtigeRoos778495

Heb je veel “last” van mensen die denken dat het anders uitgesproken moet w ...
Bij ons ging het tussen Emilya en Emilia dus in die naam zie ik het uitspraak issue minder snel dan bij jouw dilemma, gaat meer om de schrijfwijze bij ons! En spellen moet je echt bij zo veel namen, ook als het voor je gevoel super logisch is. Dus voor mij weegt dat argument niet mega zwaar. Maar je moet je er vooral zelf goed bij voelen!