10 Reacties

6 maanden geleden

Ik heb alleen (goede) ervaring met cordring. Volgens mij is een navelklem achterhaald want dat zit in de weg terwijl een cordring heel klein is en dus ideaal met verschonen, aankleden etc. Bij ons zat er één in het kraampakket maar je kan ze ook gratis meepakken bij de verloskundige

6 maanden geleden

Reactie op Tiflihabibi

Ik heb alleen (goede) ervaring met cordring. Volgens mij is een navelklem a ...
De heling met een cordring is het zelfde als met een klem neem ik aan toch 🫣 Toevallig heb ik vandaag een cordring in mijn kraampakket gekregen!

6 maanden geleden

Ik hoorde laatst van mijn verloskundige dat een navelklem groter is en meer in de weg kan gaan zitten met verschonen en omkleden bijvoorbeeld. En dat ze daarom een voorkeur voor de cordring hebben.

6 maanden geleden

Reactie op Daissss98

De heling met een cordring is het zelfde als met een klem neem ik aan toch ...
Jawel alleen een klem is groter dus zit meer in de weg. Met cordring ook minder kans op ontstekingen als het goed is omdat het dus niet blijft haken achter kleding etc en makkelijker schoon en droog te houden is

6 maanden geleden

Volgensmij krijg je tegenwoordig standaard de cordring in je kraampakket. In het ziekenhuis waar ik beviel hadden ze hem ook maar weet niet of dat overal is. De cord ring is veel kleiner zit daarom minder in de weg bij de luier en kleding

6 maanden geleden

Baby 2 krijgt hier een navelklem. Onze eerste heeft een cordring gehad maar ben daar helemaal niet tevreden mee. Kan meespelen dat ze eerst een gewone klem heeft gehad, bewust langer afgenaveld zodat ze dat, als er weer wat meer rust was konden wisselen. (Ze had wat moeite met de opstart en dat werd van tevoren alwel verwacht dus cordring ook voor geboorte al besproken). Uiteindelijk dus cordring gehad maar met het indrogen trok die ring helemaal 'in' haar navel. Kraamzorg vertelde dat ze dat wel vaker zag aangezien er met zo'n ring geen 'gewicht' aan de navel hangt. Het opdrogen en afvallen duurde ook zeker 2 weken... Dus straks maar even een paar dagen klooien met een klem. Word als tig jaar gebruikt dus wij zullen straks die dagen ook wel doorkomen. :)

6 maanden geleden

Onze eerste baby had een cord ring. Hartstikke fijn! Alles is ongecompliceerd verlopen en het is makkelijker met verschonen en aankleden. Minder bang om ergens achter te blijven haken en navelstreng viel er binnen 6 dagen keurig helend af. Het lijkt ook meer standaard practice te worden om een cord ring te gebruiken.

6 maanden geleden

Mij maakt t eerlijk gezegd niet uit. Wat er maar voorhanden is op dat moment. In het kraampakket zat bij ons een cordring en wat mijn zoontje had weet ik eigenlijk niet. We hadden toen wel een bloedende navel doordat ie bleef haken bij verschonen

6 maanden geleden

Hier ook alleen ervaring met cordring en wil dat voor de 2e zeker weer!

6 maanden geleden

Bij onze eerste expres een cordring gehaald, toen zat alleen nog de klem in het kraampakket. Nu zit ook de cordring erin gelukkig! Toendertijd naar gekeken en eigenlijk bij iedereen wel gevonden dat ze cordring fijner vinden omdat het zachter is voor de huid en je blijft er niet zo achter hangen. Na een weekje keurig netjes eraf gevallen en ik heb er nooit problemen mee gehad!