23 Reacties
vorige week
Ik zou snel een preverbaal logopedisten mee laten kijken, zodat jullie niet te lang aanmodderen en ze niet een negatieve associatie met de fles krijgt
vorige week
Hier hetzelfde... logopedist al mee gekeken en komt woensdag weer... heeft nog niet geholpen helaas. Bied de fles niet dagelijks aan om geen frustratie te voorkomen... ik moet in januari weer gaan werken
vorige week
Reactie op Vonnekesss
Hier hetzelfde... logopedist al mee gekeken en komt woensdag weer... heeft ...
Kan je me op de hoogte houden van de vorderingen aub? 😅
vorige week
Difrax mamafeel schijnt te kunnen helpen! En dan elke dag blijven oefenen. Keertje ochtend, middag, avond.
vorige week
Ik volg, zelfde probleem hier! Al neemt ze 'm héél af en toe wel... alleen de keren daarna weer volop weigeren... heel frustrerend 🥺
vorige week
Reactie op lanaclaerhout
Kan je me op de hoogte houden van de vorderingen aub? 😅
Ja doe ik!
vorige week
Oh wat vervelend!! Wij hebben een soortgelijke situatie meegemaakt. Het is goedgekomen. Wat voor ons hielp:
- dagelijks blijven aanbieden met beetje vers afgekolfde melk. Bij frustratie even kalmeren en opnieuw proberen. Bij teveel frustratie toch borst geven.
- ik was niet in de ruimte aanwezig
- ik droeg de flesspenen in mn beha van tevoren 😅
- ‘de grote wisseltruc’: we legde onze zoon in het nestje en gaven de fopspeen. Zodra hij daar goed op sabbelde wisselde we deze heel snel om met flesspeen.
Misschien helpt hier iets van ook voor jullie! Succes!
vorige week
We hebben het afgelopen weekend een op maat gemaakte plan gevolgd van de prelogopediste. Weet niet of je dit zo 1 op 1 over kan nemen, maar de essentie ervan is:
- Lansinoh fles
- lekker warm maken, ook de speen (wij deden 40 graden)
- volg de hongersignalen van je baby, dit was het belangrijkste. Pas fles aanbieden als hij ging zoeken naar de borst.
- hij behoudt de regie: als hij niet wil dan wil hij niet
- borst (na andere activiteit) mocht alleen om de pogingsronde aangeboden worden
- prikkelarme omgeving (dit maakte niet zoveel uit voor onze baby merkten we)
6 dagen geleden
Precies logopedist is weer geweest en voor hier werken nu deze tips waar we mee aan de slag gaan om te oefenen en hopen dat hij nu blijft drinken uit zijn flesje wanneer nodig;
-Landinoh fles
-Verse afgekolfde melk op kamertemperatuur
-Hem op zijn zij in een voedingskussen
-verschillende tijden op de dagen aanbieden ,dus ene keer in ochtend andere keer in avond
-papa of oma laten oefenen en mama weg
-lukt het niet, de borst geven en volgende dag weer proberen
Hij drinkt de fles wel snel, maar dat doet hij aan de borst ook, hopelijk leert hij nog wat rustiger drinken en nu lassen we wat pauzes in en laat ik hem tussendoor boeren (ook ivm verborgen reflux )
Hoop dat je er wat aan hebt ! Succes!
6 dagen geleden
Wij zijn met 8 weken naar een preverbaal logopedist geweest en kregen ongeveer dezelfde tips. Ondanks dat het advies is om niet te vaak van speen te wisselen was hier de echte game changer de Lansinoh fles met prematuur speen. Die werd ons aangeraden en ik las ook overal positieve ervaringen. M’n dochter pakte deze fles ook meteen!
6 dagen geleden
Hier wil het ook niet.. ik krijg er helemaal buikpijn van..
vanmorgen heeft ze wel 30 ml gedronken uit dr brown flesje, maar de rest van de dag alleen maar heel hard huilen als ik het aanbied. Volgende week heeft ze een wen ochtend op de opvang. Pfffff
En daarvoor pakte ze hem wel gewoon en ineens is het helmaal mis. Dus sorry geen tips, wel herkenning. Mocht het niet sneller beter gaan dan ga ik weer contact zoeken met een lactatiekundige..
6 dagen geleden
Reactie op BV-mama
Wij zijn met 8 weken naar een preverbaal logopedist geweest en kregen ongev ...
Welke prematuur speen heb je daar op? Hier gaat de lansinoh wel nog wat snel maar hij pakt hem wel. Heb al de slow flow
6 dagen geleden
Een tip van een vriendin van mij die niet leuk is, maar wel heeft geholpen (op advies van de logopedist): in de ochtend kreeg haar dochter borstvoeding en daarna de borst niet meer aangeboden… in de avond dronk ze uit de fles (na natuurlijk een dag huilen 😢)
6 dagen geleden
Reactie op SterkeZeehond12345
Een tip van een vriendin van mij die niet leuk is, maar wel heeft geholpen ...
Nadat ze alles al hadden geprobeerd
6 dagen geleden
Reactie op BV-mama
Wij zijn met 8 weken naar een preverbaal logopedist geweest en kregen ongev ...
Oké.. advies is niet te veel van speen wisselen, dat heb ik al vaker gehoord en gelezen! Nu twijfel ik hier wat ik moet doen.. wij zijn begonnen met de difrax s bottle. Deze nam ze eerst wel, daarna niet meer, opeens weer wel en daarna niet meer.. Nu de dr brown aan het uitproberen met speen 1 (prematuur hadden ze niet) maar deze lijkt ze ook helemaal niet te willen..
Nu gaan er 3 dingen door mijn hoofd:
1. Toch even op zoek naar een prematuurspeen van dr brown..
2. Terug naar de difrax fles..
3. Hegen fles uitproberen (lansinoh is hier niet te krijgen, woon in het buitenland..)
Wat zouden jullie doen??
6 dagen geleden
Reactie op Vonnekesss
Welke prematuur speen heb je daar op? Hier gaat de lansinoh wel nog wat sne ...
Ik heb deze fles (glas maar er is vast ook een plastic variant van) Bekijk Lansinoh 160 ml Glazen Fles 77140 op: https://www.bol.com/nl/p/lansinoh-160-ml-glazen-fles-77140/9200000095358701?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
En deze prematuur spenen: Bekijk Lansinoh Speen Natural Wave Flow XS 0mnd+ 2-Pack op: https://www.bol.com/nl/p/lansinoh-speen-natural-wave-flow-xs-0mnd-2-pack/9300000172269535?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
Overigens begreep ik van de logopedist dat de volgorde van de Lansinoh spenen op basis van flow XS-M-S is (van M is de speen groter maar het gaatje kleiner)
6 dagen geleden
Reactie op BV-mama
Ik heb deze fles (glas maar er is vast ook een plastic variant van) Bekijk ...
Ah de xs speen heb ik inderdaad al... die gaat nog snel. De dr brown preemie speen is langzamer maar deze pakt hij niet meer
gisteren
Waarom is het advies altijd om de kleinste speen te geven? Mijn dochter drinkt echt super snel mijn borst leeg ik vermoed ongeveer een 80-100ml op 5min… Ze weigert nog steeds de fles. Nam 1 fles 3d maar nu ook weer niet meer 🥲