11 Reacties

8 maanden geleden

Ik heb dit aan de dokter gevraagd en zolang je gewoon de dosis neemt zoals erop staat kan het geen kwaad

8 maanden geleden

Nooit gehoord dat er een verbinding is met autisme, wel dat uit onderzoek blijkt dag er een grotere kans op overgewicht is, en iets met een korter tongriempje, maar ja zeg het maar.....

8 maanden geleden

Voor zover ik weet, ben leerkracht op speciaal onderwijs en werk vooral met leerlingen met autisme, krijgen kinderen geen autisme van vitamines. Autisme is in hoge mate erfelijk. Het is in de genen. Er is daarnaast wel een link met omgevingsfactoren, maat niet met wat jij slikt. Voor meer informatie kan je eventueel hier even kijken: https://www.autisme.nl/over-autisme/wat-is-autisme/hoe-komt-autisme/

8 maanden geleden

Ik heb dit ook gelezen en ook over overgewicht en tongriempje, maar volgens mij is hier nog geen consensus over en waren het op zichzelf staande onderzoeken. De vk zei bij mij dat ik het als multivitamine gewoon kan blijven slikken. Ik heb ook vitakruid mama. Misschien fijn om te weten dat foliumzuur ook fijn/belangrijk/nuttig is voor jou en de baby na die 13 weken - alleen daarvoor is het echt belangrijk voor open ruggetje etc.

7 maanden geleden

Reactie op Scorpio1111

Ik heb dit ook gelezen en ook over overgewicht en tongriempje, maar volgens ...
Jaa klopt idd ik blijf mutli mama dag/nacht gewoon slikken van Vitakruid!

7 maanden geleden

Vriendin van mij heeft foliumzuur de hele zwangerschap doorgeslikt en heeft 2 kindjes met een te kort tongriempje. Er schijnt zeker een verband te zijn blijkt uit de praktijk. Het is alleen nog niet officieel onderzocht. Ik zou de mama nacht blijven slikken en de mama dag vervangen voor een “gewone” multidag.

7 maanden geleden

Gewone multivitamine bevat toch teveel van iets wat niet goed is? Ik slik davitamon compleet zwanger met omega (ik eet geen vis), zit ook foliumzuur in

7 maanden geleden

Ik neem alleen omega 3 omdat ik weinig vis eet. De rest haal ik wel uit voeding.

7 maanden geleden

Reactie op WhiteRose

Gewone multivitamine bevat toch teveel van iets wat niet goed is? Ik slik d ...
Ja: vitamine A. En soms ook teveel of juist te weinig B6, D en ijzer. Maar dat zou je per merk even kunnen checken!

7 maanden geleden

Ik nam multivitamin met foliumzuur tot 12 weken duur zwangerschap. Daarna haalde ik alles uit mijn voeding

7 maanden geleden

Volgens mijn verloskundige kan dat geen kwaad, zij adviseerde mij om de Davitamon compleet zwanger (met foliumzuur) de gehele zwangerschap door te blijven nemen.