Zoals de titel al zegt: wat krijg je op basis van de Chinese geslachtskalender? 🥰🩷💙
Het werkt als volgt: de kalender gaat uit van jouw leeftijd ten tijde van, en de maand waarin de bevruchting plaatsvond. Deze gegevens zijn verwerkt in een tabel, die vervolgens ‘voorspelt’ of je meer kans hebt op een jongen of een meisje.
Ik heb nog steeds geen uitsluitsel, want of de bevruchting was eind december (💙) of begin januari (🩷). 😂
Bij mij zeggen ook beide kalenders een meisje.
Let wel op dat de Chinezen werken met een andere leeftijd. Meestal betekent dat dat je een jaar ouder bent. Ze tellen vanaf de bevruchting en niet vanaf de geboorte.
Ik ben 37 maar mijn Chinese leeftijd is 38.
Ik zie op internet ook verschillende voorbij komen. Ik zou nu een meisje krijgen.
Bij de eerste zwangerschap klopte het en bij de tweede niet.
Ik geloof er eigenlijk niks van 😅
Tot nu toe en heel grappig. Heeft de kalender bij alle kinderen geklopt. Nu ben ik onverwacht zwanger van het 5e kindje. Zou een meisje moeten zijn. Spannend
Volgens beide kalenders krijg ik dan een meisje…. Maar ze zeggen ook dat je misselijk enz moet zijn als je zwanger bent van een meisje en ik heb nergens last van. Maar hea het maakt voor ons niet uit meisje of jongen. Het belangrijkste is dat het gezond is🥰
Bij mij zeggen ook beide kalenders een meisje.
Let wel op dat de Chinezen ...
Grappig, dat wist ik niet. Dan zou het bij m’n zoontje kloppen (zowel december als januari zoon) en dan zou dit kindje een meisje zijn. We zullen zien 😊 altijd leuk om te speculeren