7 Reacties
2 dagen geleden
Die van ons, 13 weken, houdt zijn armen soms recht terwijl ik een trui of romper aan probeer te doen en kan dan heel moeilijk zijn arm buigen. We zijn op advies van consultatiebureau naar kindfysio geweest, die dacht dat het een reflex is dat babys hun arm strekken waar ze naar kijken om te voorkomen dat ze omrollen, maar nu ik er op let en hem andersom aankleed, hij doet het soms ook met de andere kant. We doorverwezen naar een manueel therapeut om te kijken naar schouders en nek of daar iets dwars zit.
In Nederland zijn ze minder happig om naar een osteopaat door te verwijzen omdat iedereen een cursus kan volgen en dan zeggen dat ze een osteopaat zijn. Dus als je naar een osteopaat gaat, goed onderzoeken of het wel iemand is met kennis van baby's
2 dagen geleden
Onze dochter doet /deed dit ook. Wij zijn door de kinderfysio (waar we kwamen voor overstrekken en voorkeurshouding) doorverwezen naar een manueel therapeut. Die geeft aan dat haar nekje vast zit. We hebben nu oefeningen en ze wordt los gemaseerd door de manueel therapeut. Ik zie wel verbetering al gaat het langzaam.
2 dagen geleden
Mijn zoontje doet dit ook! Eerst heel vaak en nu steeds minder. Als hij een flesje krijgt ligt hij ook met zijn gebalde vuistjes op zijn borst, bij borstvoeding niet. Ik ben ook bij een osteopaat geweest, die maakte zich geen zorgen om hem en wij ook niet. Zou het gewoon even in de gaten houden de komende tijd.