20 Reacties
9 maanden geleden
Hier dol op wraps, kip, gehakt of vleesvervanger bakken met een of twee zakken mexicaanse groenten en wat burrito kruiden. Wat skyr met chilisaus op een wrap mengsel erin en eventueel een tomatensalade ernaast.
9 maanden geleden
Hier dol op wraps, kip, gehakt of vleesvervanger bakken met een of twee zak ...
O love it, dit soort recepten; eentje van mezelf die je misschien ook lekker vindt:
Wrap met kip, courgette, champignon, paprika, creme fraiche en cajunkruiden (echt die van verstegen)
9 maanden geleden
Ik eet groente omelet met ui, tomaat, paprika en wat kruiden. Buddha bowls met eigen gemaakte yogurt/knoflook dressing. Ik maak de buddha bowl met witte rijst, zoete aardappel uit de oven in blokjes met kruiden, mini tomaatjes en avocado erbij in blokjes met kikkererwten en de dressing erg lekker en gezond. Je kan er veel variaties ervan maken. Je kan ook lekker wat kip blokjes erdoor heen doen. Ik maak soms mijn eigen kip tandori. Salades ook makkelijk en kun jezelf samen stellen.😊 ook erg lekker is de Thaise kip, cashew. Die maak ik zelf van scratch met rode, groene paprika in saus met kipfilet blokjes en cashew noten, kun je met rijst of mie eten. Weet niet of je Aziatisch eten lekker vindt maar vele recepten ervan te vinden die makkelijk en gezond zijn. Of Hollandse groente soep met gehakt balletjes.
9 maanden geleden
Ik maak groente soepjes! Alleen op te drinken. Ik kan moeilijk avondeten vooral groente heb ik echt afkeer tegen.
9 maanden geleden
Ik ben vooral in de avond misselijk/aan het spugen dus avondeten lukt vaak niet... ik probeer overdag wat groenten toe te voegen aan maaltijden: wraps voor de lunch, een (pasta)salade en als ontbijt avocado met ei op een cracker.
Ik maak smoothies met groenten en fruit of doe bloemkoolrijst/broccolirijst/ pompoen in een smootiebowl.
9 maanden geleden
Gooi verschillende groenten in de oven en pureer het tot een lekker soepje! Je kunt er ook voor kiezen om bijvoorbeeld spinazie in je smoothies te verwerken. ik probeer zelf groentes voornamelijk te verwerken in pasta’s, lasagne, soep, wokgerechten etc. Maar ik moet zeggen dat het voor mij ook een struggle is hoor😅
9 maanden geleden
Ik kan nog altijd weinig eten tijdens avondeten en probeer groente binnen te krijgen door worteltjes, snoeptomaten en komkommer overdag als snack te eten.
Makkelijke recepten: traybakes: groente in oven met bv worstjes of gnocchi met olijfolie of pesto.
Simpele tomatensaus: tomaten in een pan, klein laagje water en dan laten pruttelen en uiteindelijk pureren. Wat kruiden erdoor. Kan je eten met pasta of gehsktballetjes eein katen garen oid
9 maanden geleden
Ik doe vanavond een bakplaat uit de oven. Mijn dochter van 4 vindt het ook nog eens leuk om samen te maken. Ik haal vanalles. Zoete aardappel, paprika, bloemkool, tomaatjes, kikkererwten en vega schnitzel bijvoorbeeld. Alles in stukjes snijden, beetje olie en kruiden erover en dan op 180/190C in de oven. Ondertussen kan je mooi wat anders doen en paar keer omscheppen tot alles gaar is. Kan ook met gewone aardappelen en andere groentes of vlees(vervangers)
9 maanden geleden
https://www.hellofresh.nl/recipes/gevuld-bladerdeeg-met-kipgehakt-en-broccoli-62458f3e76c0666080585b98
Deze is heerlijk!😍 En deze heb ik vd week gemaakt en was ook super simpel en heel lekker:
https://miljuschka.nl/cheezy-eenpans-lasagne/
9 maanden geleden
Reactie op Juffiepuffie
O love it, dit soort recepten; eentje van mezelf die je misschien ook lekke ...
Als je het nog makkelijker wilt. Ik doe op hele drukke dagen wraps met als vulling die zakken van hak met torillamix of mexicaanse bonenmix. Die scheur je open, 2 min in de magnetron en klaar. Kan je zelf nog wat verse groentes toevoegen evt
9 maanden geleden
Reactie op anneilse
Ik doe vanavond een bakplaat uit de oven. Mijn dochter van 4 vindt het ook ...
Bakplaten zijn idd heel makkelijk en gezond. Je hebt tegenwoordig ook veel voorgesneden groentenpakketten daarvoor (wat grotere stukken zijn dat vaak).
Mijn favoriet is zoete aardappel, paprika, broccoli en kikkererwten (gewoon uit blik, wel eerst goed droog dreppen). Mengen met een lepeltje olijfolie en wat kruiden, en een kwartiertje in de oven tot de groenten bruine randjes krijgt. Intussen kan je evt nog een stukje vlees of vis bakken, dit eet ik graag met zalm :)
9 maanden geleden
In de weekenden kook ik altijd meerdere porties zodat ik door de weeks - als ik 0 energie heb - snel iets gezonds in de magnetron kan schuiven. Ook eten we al jaren de "avond" maaltijd in de middag wat me nu extra goed bevalt. Mijn man is namelijk pas om 8u s avonds thuis en dan is een soep meer dan prima. Traybakes vind ik ook ideaal, maar ook wok groenten met vlees en rijst is binnen 15min klaar of een omelet met met ui, paprika, champignons, spekjes, kaas en Italiaanse kruiden bijvoorbeeld.
9 maanden geleden
Ik heb hello fresh. Vind ik ideaal want dan hoef je zelf niet na te denken of het gezond is en of er genoeg groente in zit!
9 maanden geleden
Ik kan je het kook boek de groene bakplaat aanbevelen. Super makkelijk en snel klaar want je gooit alles op een bakplaat, heerlijke smaken en mega gezond!
9 maanden geleden
Wat een heerlijke en makkelijke dingen komen er al voorbij. Hier ook fan van de bakplaat. Ik probeer ook 1x per week zalm te eten, bijvoorbeeld bakken en dan met gekookte aardappel in schil en zak wortel of broccoli koken. Niet ingewikkeld, wel lekker. Of simpel pasta koken en dan groentepakket, gehakt en tomatenblokjes erbij met wat italiaanse kruiden.
9 maanden geleden
Reactie op Celestevdw
Oh die bovenste gemaakt met pizzadeeg vandaag, echt super lekker inderdaad!