19 Reacties

7 maanden geleden

ik heb zelf voor nu de glazen flessen van avent gekocht, dat zijn de flessen waarover ik de beste recensies in ze geheel lees.

VRIEND

7 maanden geleden

Dr Brown fles icm avent speen 👍

7 maanden geleden

Mij is geadviseerd om 2 verschillende te kopen. Ik heb dr. Brown & avent gekocht. Wanneer deze niet passend zijn voor de kleine ga ik verder kijken. Aangezien niet elke fles bij elk kindje past, maar dit weet je natuurlijk pas bij het gebruik van de flesjes.

7 maanden geleden

Avent deed het hier goed bij onze zoon. Voor dochter weer gekocht maar is altijd afwachten wat de baby fijn vindt dus zou niet teveel inslaan al

7 maanden geleden

Ik heb philips avent en dr brown gekocht. Zijn beiden anti koliek. Speentjes ook van philips avent. Magnetron zou ik vermijden. Die stralen wat uit een magnetron komt is zo kankerverwekkend.. ik heb een flessen opwarmer van sheppr en een automaat voor poeder van babybrezza..

7 maanden geleden

Welke speen lijkt het meest op een tepel is de medela calma. Maar ik weet niet op welke glazen flessen ze passen. Op je tegen stootje/magnetron/niet knappen vraag is mijn eerste indruk "allemaal toch mag ik hopen", maar heb ik geen ervaring mee. Bedankt voor je post, je zet me er wel mee aan het denken! Zouden er ook glazen flessen zijn waarmee je kan kolven of zou dat te zwaar zijn? 🙈

7 maanden geleden

Houd er rekening mee dat je voor eventuele kinderopvang andere flessen moet aanschaffen, daar weigeren ze vaak glazen flessen ivm veiligheid

7 maanden geleden

Een magnetron gebruiken is niet standaard kankerverwekkend, alleen als je het verkeerd gebruikt met bijvoorbeeld bakjes die niet voor een magnetron gemaakt zijn. Ook aangebrand eten opnieuw opwarmen is niet gezond. Aangebrand eten is sowieso niet gezond. Enige waar ik in de opvang goed op moest letten is de “hotspots” die een magnetron maakt met een flesje drinken, dus altijd goed schudden en voelen voordat je het in zijn mondje stopt.

7 maanden geleden

Reactie op bellayasmin

Ik heb philips avent en dr brown gekocht. Zijn beiden anti koliek. Speentje ...
Het is feitelijk onjuist dat het gebruik van een magnetron kankerverwekkend is. Daar zijn inmiddels al zoveel wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan. Het enige waar je met flesvoeding en een magnetron op moet letten is dat je het goed mengt ivm goede warmteverdeling.

7 maanden geleden

De philips avent glazen flessen bevatten geen lood in het glas, deze gaan wij ook aanschaffen.

7 maanden geleden

Reactie op bellayasmin

Ik heb philips avent en dr brown gekocht. Zijn beiden anti koliek. Speentje ...
De babybrezza heb ik ook ooit een review van gezien dat deze niet de juiste verhouding maakt. Dat de kleine ineens meer of minder poeder voeding kreeg. Ook qua warmte wil deze nog weleens afwijken

7 maanden geleden

Ik heb nog geen glazen fles gezien die een kindje van 6 maanden niet kapot kan gooien. Zo'n stoffen hoesje helpt wel iets, maar het blijft opletten wanneer je kindje oud genoeg is om de fles zelf te pakken. Magnetron/echt heet water icm afgekolfde melk is sowieso niet zo goed (sterke temperatuurwisseling breekt de antistoffen uit je melk af). Dus misschien niet heel erg relevant als je van plan bent gekolfde melk te geven? Bijna elk merk heeft volgens mij tegenwoordig wel een antikoliek systeem. Het is daarin vooral goed te kijken wat je fijn vindt aan gebruiksgemak. Vaak zijn dit kleine onderdelen die wat lastiger zijn met schoonmaken. Welke speen goed werkt is vaak heel erg afhankelijk van je kindje. Bijna elk merk beweert de beste op een tepel te lijken, maar het blijft gewoon uitproberen (elke borst is ook weer anders). Met een beetje geluk accepteerd je kindje de eerste beste speen en kan jij gewoon de fles gebuiken die je het makkelijkst vindt. Heb je pech dan blijft het zoeken welke speen voor jou kindje goed werkt. Als je heel erg zorgen hebt over de speenacceptatie zou ik zorgen dat je een fles met brede hals en een fles met smalle hals in huis hebt. Dan kan je altijd nog het speentje verwisselen met een ander merk. Als je het speentje hebt gevonden die goed wordt geaccepteerd kan je daar later nog flessen van bijkopen. Een tip die mij wel is gegeven met borstvoeding: blijf bij de kleinste maat speen. Zo moet je kindje wat harder werken om de melk er uit te krijgen, net als bij de borst. Ik denk ook goed om even te overwegen waarom je graag een glazen fles wil. Als je zorgen maakt over weekmakers, zou ik vooral kijken naar glazen bewaarflesjes. Daar zit je melk namelijk het langste in en kan je ook de melk in opwarmen voordat je het in de drinkfles giet. Een drinkfles heeft altijd onderdelen die niet van glas zijn (ventiel/speentje). Voor mij is het het risico van kapotgooien niet waard terwijl de melk er maar kort in zit en er bij ons niet in wordt opgewarmd. Bij mijn zoontje had ik flessen van difrax voor afgekolfde melk. Ik vond het fijn dat je die fles wat horizontaler kan houden en je kindje meer moet werken om de melk uit de fles te krijgen (net als aan de borst). Nadeel van de difrax flessen is dat ze niet in een flessenwarmer kunnen, maar wij warmen dus sowieos op in de bewaarflesjes van de afgekolfde melk en gieten het daarna pas in de drinkfles. Kolven met glazen flessen eraan lijkt me niet echt prettig. Er bestaan volgens mij wel hand free kolven met een glazen opvangbakje. Maar ook daar: er blijven onderdelen in ene kolf die niet van glas te maken zijn en de melk zit er maar kort in. Voor mij weegt het extra gewicht niet op tegen een eventueel nadeel van kort de melk in plastic hebben. Flesvoeding heb ik geen ervaring mee, misschien dat dan opwarmen in de drinkfles wel heel handig is en het weer anders lig?

7 maanden geleden

Glazen flessen van Avent. Ons kind heeft nog nooit met flessen gegooid, dus daar was ik niet bang voor. De flessen van Avent zijn super stevig en fijn. Ook voor later gewone melk in de magnetron opwarmen. Gekolfde melk opwarmer in een flessenwarmer is ook geen probleem. En je hangt idd geen glazen flessen aan je kolf, maar dan heb ik ook nooit direct in flessen gekolfd maar altijd in overgegoten in medela bewaarflessen.

7 maanden geleden

Wij hebben die van philips avent. Maar ik ga er ook een aantal van plastic halen voor erbij die ik dan met de hand afwas. Ik dacht dat het grootste probleem plastic op hete temperatuur in de afwasmachine doen was.

7 maanden geleden

Weten jullie of dr brown glazen roze flessen hebben? Ik kan ze maar niet vinden🙈 wil graag roze namelijk

7 maanden geleden

Reactie op Hayalci

Weten jullie of dr brown glazen roze flessen hebben? Ik kan ze maar niet vi ...
Enkel van plastic zijn ze er in het roze. Niet van glas.

7 maanden geleden

Volg

7 maanden geleden

Reactie op GulleSchildpad145727

Enkel van plastic zijn ze er in het roze. Niet van glas.
Ooh echt dat is jammer 😢

7 maanden geleden

Misschien loze informatie hoor, maar ik heb glazen flessen geprobeerd en vond ze zwaar in de hand liggen en daar kreeg ik dus op den duur last van 🙈😭😂