17 Reacties

15 uur geleden

Die van ons heeft een mega slaapassociatie met een liedje dat uit de monitor komt. Als we ergens anders zijn zetten we op Spotify: “Brahms lullaby” op. Altijd iedere dag dat ze echt naar bed gaat gaat het liedje een half uurtje aan, daarna slaapt ze ook gewoon zonder. Als ze ‘‘s nachts wakker wordt zetten we op afstand het liedje op en valt ze meteen weer terug in slaap. Als ze in een stilstaande maxicosi ligt te slapen slaapt ze meestal maar 5 minuten max, met het liedje aan maakt ze gewoon een slaapcyclus rond. 2 dutjes overdag doet ze gewoon in mijn armen zonder liedje en dat gaat ook helemaal prima. Maar ik vind het heerlijk dat ze zo’n slaapassociatie heeft met zo’n liedje waardoor ze zelf rustig terug in slaap valt zonder onze hulp. Misschien kun je dat nog eens proberen?

15 uur geleden

Reactie op MamaOllie

Die van ons heeft een mega slaapassociatie met een liedje dat uit de monito ...
Overigens heeft de monitor nog weleens storing 😅 en gaat het liedje niet aan ‘‘s avonds of ‘‘s middags op bed. Dan valt ze ook prima in slaap zonder hoor, dus het is niet dat ze er totaal van afhankelijk is. Maar het is een heel fijn hulpmiddel voor ons

15 uur geleden

Hier herkenning. In de maxicosi, draagzak of aan de borst bij mij in bed valt ze goed in slaap. Op mijn arm niet eens, heel soms, en door geluid en temperatuur wisselingen wordt ze ook getriggerd waardoor ze in de draagzak ook wakker kan worden op het moment dat ik van buiten naar binnen stap bijv. Die van ons is 16w (geen correctie) en ben onze slaapkamer ook totaal zat omdat ik ook nauwelijks kan weg stappen als ze slaapt. Hierdoor breng ik helaas ook de avonden op de slaapkamer door (scheelt wel dat ze tussen 20:00-21:00 wilt slapen dus dan val ik zelf ook in slaap). Het is pittig maar ja origineel leren ze pas zelf in slaap vallen tussen de 4-6 maanden en eigenlijk horen ze niet van ons gescheiden te zijn evolutionair gezien dus het hoort er helaas bij... Hou ik mezelf voor elke keer als ik weer opgesloten zit in onze slaapkamer 🙃

15 uur geleden

Moonboon!! Was voor ons echt de oplossing. Je kan hem ook eerst een maandje huren om het uit te proberen via TinyLibrary bijvoorbeeld. Echt, gun jezelf dit!

15 uur geleden

Reactie op GoudenUil612094

Moonboon!! Was voor ons echt de oplossing. Je kan hem ook eerst een maandje ...
Een vriendin van mij heeft ook een moonboon gedaan als oplossing maar zei wel dat ze dit niet persee zou aanraden omdat het afleren ook een hel was. Dat is eigenlijk de enige reden waarom ik dat nog niet heb geprobeert. Weet niet of anderen ook deze ervaring hebben, maar ik ben er daardoor huiverig voor
Hoe kan het dat m’n zoontje niet in zijn bed wil slapen. Doe ik iets verkeerd?

14 uur geleden

Reactie op FensMom

Een vriendin van mij heeft ook een moonboon gedaan als oplossing maar zei w ...
Ja dat is natuurlijk iets om mee te nemen, hoewel de ervaringen daarbij ook wel verschillen! Maar ik weeg dan af of wekenlang moeizame slaapjes waarbij ik nooit mijn handen vrij heb of over een tijdje misschien een paar dagen ellende. Denk namelijk dat het ‘leren slapen’ bij een oudere baby makkelijker gaat, zeker na de 4 maanden regressie. Maar goed dat moet ik ook nog gaan ervaren natuurlijk! Maar voor nu merk ik dat ik veel meer kan genieten van de newborn fase nu mijn dochter beter en langer slaapt en daardoor ook veel vrolijker is ❤️

14 uur geleden

Ik heb de 4S methode gebruikt. De eerste 2 weken was ze wel zeker 10 min aan het krijsen in mijn oor toen ik haar rustig tegen me aanhield maar uiteindelijk werd ze zo rustig en kon ik haar toch vasthouden en troosten. Ik kon haar rustig in bed leggen en dan begon ze in bed weer te huilen. Met tappen en shh’en kreeg ik haar rustig totdat ze in haar bedje in slaap viel. Nu 3 weken verder kan ik haar moe maar wakker in haar bed leggen en hoef ik nog maar 2/3 min te shh’en en tappen en valt ze binnen 10 min vanzelf in slaap. Hopelijk kan dit voor jullie ook iets helpen.

Reactie op Levienepien

Ik heb de 4S methode gebruikt. De eerste 2 weken was ze wel zeker 10 min aa ...
Dankjewel! Hoelang bleef ze vervolgens in bed huilen tot ze weer stil werd?

13 uur geleden

Hier vooral heel blij met de moonboon! Bewust niet elk slaapje erin gedaan, ook nog steeds elke dag in haar bed leggen (ook al is het maar voor 5 min) of in de kinderwagen. Maar die moonboon is voor ons echt heel erg fijn, de enige plek overdag waar ze echt langer dan 20 minuten in slaapt. In de nacht gebruiken wij hem niet. Baby ligt dan vaak na 2.00 uur bij ons in bed.
Heb je bedje voorverwarmen ook geprobeerd? Verder merk ik hier echt een mega verschil tijdens/na die 4 maanden regressie. Ineens maakt mijn dochter lange dutjes in haar ledikant, waar dat eerst altijd maar een half uurtje was. Met 15 weken zouden jullie daar ook in de buurt moeten zitten dus ik zou zeggen, blijf het proberen. Gewoon elke keer 1 dutje per dag beginnen in bed te leggen. Als het niet lukt, alsnog op je arm. En dan zal er hopelijk een moment komen dat ie wel in bed blijft liggen.

12 uur geleden

Reactie op GeweldigePaddestoel289165

Dankjewel! Hoelang bleef ze vervolgens in bed huilen tot ze weer stil werd? ...
De eerste 2 weken kon dat nog wel tot 10 min duren in het bedje. Maar dat werd geleidelijk aan steeds minder. Persoonlijk vond ik het helpend om dr niet meteen op te pakken maar dr te troosten en comforten in het bed zodat ze daar aan kon wennen en leert dat het bed een oke plek is om rustig te worden en uiteindelijk te slapen.

11 uur geleden

Reactie op ComplexlozeFluistering832627

Heb je bedje voorverwarmen ook geprobeerd? Verder merk ik hier echt een me ...
Bij ons helpt het bedje voorverwarmen ook voor het overleggen (snachts) inderdaad. Eerste dutje van de dag is het beste om het te proberen overigens, dan is de slaap druk het grootste ☺️
Ik ben 3 weken geleden begonnen met alle dutjes overdag in eigen bedje (co-sleeper). Dus wakker wegleggen na slaapritueel en erbij blijven (hand op borst of armpje vasthouden) tot hij sliep. Dat duurde in het begin heel lang, hij huilde en viel dan uiteindelijk in slaap, soms pas na 20 minuten. Maar stug volgehouden hem te troosten in bed. Nu valt hij zo in slaap. Soms huilt ie nog even, soort ontladen, maar dat is max een paar minuten. Ik weet niet of het toeval is of dat hij echt begrepen heeft dat zijn bedje is om te slapen, maar nu werkt het. In het begin had ik het gevoel alleen maar bij hem op de kamer te liggen en proberen hem in slaap te krijgen, alsof mijn dag alleen maar daaruit bestond, maar het werd geleidelijk aan steeds minder. Nu slaapt hij zelfs bij anderen, dus niet in zijn eigen bed. Wel met hetzelfde ritueeltje telkens.

Reactie op BijnaMoederInFrankrijk

Ik ben 3 weken geleden begonnen met alle dutjes overdag in eigen bedje (co- ...
Bleef hij aan het begin ook 20 minuten lang huilen, waarbij je hem in bed troostte?

Reactie op Levienepien

De eerste 2 weken kon dat nog wel tot 10 min duren in het bedje. Maar dat w ...
Ik heb het gevoel dat ik hem na 5 minuten hard huilen/krijsen er echt uit moet halen…

Reactie op GeweldigePaddestoel289165

Bleef hij aan het begin ook 20 minuten lang huilen, waarbij je hem in bed t ...
Ja. Soms was de wakkertijd iets te lang geweest, dan was ie oververmoeid en dat maakte ook dat hij wat langer huilde soms. Maar het was compleet nieuw voor hem, dus ik hield er rekening mee dat het even zou duren voordat hij zich makkelijker over zou geven aan de slaap.