7 Reacties

gisteren

Bij mijn zoontje heb ik de eerste hapjes altijd zelf gemaakt, pas veel later af en toe eens een potje voor het gemak en/ of we iets aten wat hij niet mee kon eten. Nu bij m'n dochtertje ga ik ook weer zelf maken. Ga beginnen met groenten inderdaad: avocado, wortel, pompoen en zoete aardappel waren favoriet bij m'n zoontje en daar had hij ook de minste krampjes van. Ik zal ook later pas groenten zoals broccoli, bloemkool en boontjes gaan geven ivm krampjes die ze kunnen krijgen. Bij m'n zoontje heb ik volgens advies van cb alles door elkaar gegeven. Nu ga ik een paar dagen hetzelfde geven, zodat de darmpjes rustig kunnen wennen! Ik ga ook pas beginnen als ze er echt klaar voor is, als ze interesse heeft en goed rechtop kan zitten en denk dat ik wacht tot rond de 6 maanden omdat dan eigenlijk de darmpjes pas rijp zijn. Oh en bij zelf maken vond ik het heel handig om de hapjes in ijsklontbakjes in te vriezen ivm portiegrootte.

gisteren

Bij mijn oudste dochter (nu 2,5), heb ik altijd alles zelf gemaakt. Zondag was mijn kookdagje en dan maakte ik ineens verschillende porties klaar die ik kon invriezen. Mijn dochter had koemelkallergie en soja allergie dus wij moesten ook opletten welke boter etc we gebruikten om de hapjes klaar te maken. Wij zijn gestart op 5 maanden toen. In België krijgen we van het CB een lijstje met welke groenten en fruit je best kan geven vanaf welke maand. Het is maar een richtlijn uiteraard. Mijn dochter is nooit grote fan geweest van vlees en nu nog steeds niet. Wij moesten dit telkens mega fijn malen en zelfs dan nog waren er momenten dat ze de schepjes met vlees niet wilde opeten. Daarom deden wij het vlees in aparte potjes. De potjes van babymoov vind ik wel heel gemakkelijk. Deze komen in verschillende groottes. Wat we nu wel extra gekocht hebben en vorige keer niet hadden, zijn bordjes met een zuignap. Minder kans dat ze bord uitkappen op de grond als ze in hun stoel zitten 😅

gisteren

Wij zijn van plan “baby led weaning” te gaan doen rond de 6 maanden. Hij kan nu nog niet rechtop zitten en toont totaaaal geen interesse in eten. We zitten in februari 2,5 week in het buitenland dus gaan daarna denk ik beginnen.

17 uur geleden

Ik heb het webinar van voedingscentrum geluisterd, die is wel nuttig! Helemaal in het begin van de oefenhapjes weet ik niet zo goed waarom je potjes zou nemen. Het is dan nog echt maar 1 smaak (nog niet mengen) en kleine porties. Volgens mij maak je dat net zo makkelijk zelf ☺️

15 uur geleden

Hebben jullie nog tips voor fijne ijsblokjesvormen (met deksel)?

13 uur geleden

Kijk eens op de site van de baby groente tas. In sommige gemeenten wordt die gratis aangeboden. Zo krijg ik in januari alle benodigdheden + wekelijks groente gratis. Wie weet doet jouw gemeente ook mee.

9 uur geleden

Reactie op Dientjeex

Hebben jullie nog tips voor fijne ijsblokjesvormen (met deksel)?
Ik heb ze van de zeeman, siliconen vorm met deksel voor maar 1,99 ps