8 Reacties

5 dagen geleden

Ik denk niet dat dit harde buiken zijn. Dit klinkt meer als een opgeblazen buik door extra lucht in je darmen. Heb ik ook veel last van, als ik lig heb ik er minder last van. Komt omdat je darmen anders gaan werken en anders liggen.

4 dagen geleden

Een harde buik herken je wel. Dan wordt je buik echt mega hard. Normaal kun je het een beetje indrukken maar dan is het bijna alsof het van steen is bij wijze van. Een harde buik duurt ook maar heel even, halve minuut ofzo? Kan wel meerdere keren achter elkaar tegenkomen.

3 dagen geleden

Ik zit vanaf 17 weken deels in de ziektewet omdat ik overdag harde buiken heb, de verloskundige is hier heel voorzichtig mee. Misschien als het niet ok茅 voelt even contact opnemen 馃槉 Ik krijg last van een harde buiken tijdens werkzaamheden, als ik dan even rustig aan doe zakt het wel af maar comfortabel is het niet

3 dagen geleden

Ja, ik vind het lastig te beoordelen (eerste zwangerschap). Het is namelijk een constant gevoel en niet maar een paar seconden. Maar het is wel echt een steenharde buik zoals werd benoemd en ik merk dat ik het alleen op werkdagen richting de middag heb en in het weekend/op rustigere dagen niet. Toch maar eens om advies vragen bij de verloskundige denk ik 馃槉

3 dagen geleden

Reactie op NatalieB

Ik zit vanaf 17 weken deels in de ziektewet omdat ik overdag harde buiken h ...
Ah wat vervelend! Ja ik ben bang dat het bij mij ook wel te maken kan hebben met drukte/stress door werk. Ik ga het toch maar even navragen voor de zekerheid.

3 dagen geleden

Reactie op Tessaaatjeee

Ah wat vervelend! Ja ik ben bang dat het bij mij ook wel te maken kan hebbe ...
Je kan beter te vaak bellen dan te weinig, ze hebben er meer verstand van dan wij 馃挍 Misschien ook even aangeven op het werk?

2 dagen geleden

Reactie op NatalieB

Je kan beter te vaak bellen dan te weinig, ze hebben er meer verstand van d ...
Dat is zeker waar! Ik heb gebeld en de verloskundige gaf aan dat het voor nu niet heel zorgelijk klonk, maar dat het wel stressgerelateerd kan zijn, dus advies is wel om zoveel mogelijk rustig aan te doen en wanneer het echt niet gaat kortere dagen te gaan werken. Volgende week toevallig een gesprek staan op het werk, dus dan ga ik het ook benoemen馃槄

2 dagen geleden

Reactie op Tessaaatjeee

Dat is zeker waar! Ik heb gebeld en de verloskundige gaf aan dat het voor n ...
Wat fijn dat je je nu geen zorgen hoeft te maken. Ik had/heb dezelfde klachten en kreeg ook hetzelfde advies dus nog een keer extra die bevestiging. Uiteraard weer bellen bij echt krampen of bloedverlies. Ben sinds vandaag begonnen met halve dagen werken en merk dat dat al beter gaat. Succes met je gesprek!