36 Reacties

7 maanden geleden

Mojs

7 maanden geleden

Mojs

7 maanden geleden

Mojs als in ‘iets moois’ maar dan met o ipv oo

VRIEND

7 maanden geleden

Mo-is

7 maanden geleden

Mo-is

7 maanden geleden

"Mowis" door de puntjes net als bij Loïs, Zonder de puntjes als moois en als loois bij lois

7 maanden geleden

Mo-is

7 maanden geleden

Mojs

7 maanden geleden

Mo-is/mowis

7 maanden geleden

Mojs

7 maanden geleden

Mo-is

7 maanden geleden

Mowis, zonder trema als Mojs.

7 maanden geleden

Mowis

7 maanden geleden

Mowis

7 maanden geleden

Dank allemaal! Mo-is was al onze verwachting. M'n vriend is Spaans en zou de naam uitspreken als Mo-ies... Als de spelling Moïes zou zijn, zouden jullie het dan uitspreken als Mo-ies? Wat een twijfel hier 🤭...

7 maanden geleden

Reactie op Eline678

Dank allemaal! Mo-is was al onze verwachting. M'n vriend is Spaans en zou d ...
Ja, zeker! Maar ook als jullie Moïs uit willen spreken als Mo-ies, denk ik dat mensen daar snel aan wennen hoor. Kan allemaal prima.

7 maanden geleden

Reactie op Emma93

Ja, zeker! Maar ook als jullie Moïs uit willen spreken als Mo-ies, denk ik ...
Dank! Ik ben alleen bang dat de naam in eerste instantie altijd verkeerd wordt uitgesproken... dus dan misschien iets aan de spelling veranderen? Al vinden wij de spelling Moïs mooier😅

7 maanden geleden

Reactie op Eline678

Dank! Ik ben alleen bang dat de naam in eerste instantie altijd verkeerd wo ...
Het zal je verbazen hoeveel mensen het voor elkaar krijgen om zelfs heel eenvoudige namen verkeerd uit te spreken. Persoonlijk vind ik Mo-ies als uitspraak bij de spelling Moïs niet gek of ingewikkeld. Als mensen dat eenmaal een keer gehoord hebben zal dat, lijkt me, weinig fout gaan. Ik vind het een hele mooie naam! En momenteel zie ik veel creatievere uitspraken en schrijfwijzen van namen voorbij komen. 🤭 Nog wat andere suggesties: Moises, Moïz, Morris, Moís

7 maanden geleden

Reactie op Emma93

Het zal je verbazen hoeveel mensen het voor elkaar krijgen om zelfs heel ee ...
Zeker waar! De spelling Moís kwam bij ons ook voorbij. Dan hebben mensen al minder de associatie met Loïs (dachten wij)

7 maanden geleden

Reactie op Eline678

Dank allemaal! Mo-is was al onze verwachting. M'n vriend is Spaans en zou d ...
Ik zou het dan inderdaad schrijven als moïes of moís alleen bereid je erop voor dat deze naam gegarandeerd heel vaak verkeerd uitgesproken gaat worden (mojus, moojes, mojs etc) Wij kozen voor de naam Dawoud omdat we dachten dat is voor Nederlanders toch wel uit te spreken… We were wrong 😂 Belangrijk om na te gaan of het je zal storen of niet. Vind het een mooie naam trouwens!