18 Reacties

vorige week

Ik zou geen hormonenzalf gebruiken bij zo’n kleintje. Is hij allergisch voor iets? Fles of borst? Misschien kan hij niet goed tegen koemelk? Ik heb zelf eczeem en ik gebruik het wasmiddel van Incia. Qua zalf lekker insmeren met een vette tallow zalf. Paar keer per dag. Sterkte! 😘

vorige week

Reactie op Peonyflowers

Ik zou geen hormonenzalf gebruiken bij zo’n kleintje. Is hij allergisch voo ...
Hij kreeg eczeem toen hij precies 4 weken was. Hij kreeg toen nog bv. Ik ben sinds 2 weken overgestapt naar kunstvoeding. Dus ik heb niet t idee dat hij allergisch is, anders zou hij al eerder last van eczeem moeten hebben denk ik dan ?? Maar kan ik dit ergens laten testen ofzo? Dit is allemaal nieuw voor me

vorige week

Mijn man heeft een zeer ernstige erfelijke vorm. Hormoonzalf is het enige dat echt goed werkt zegt hij. Hij gebruikt dit als het ineens opvlamt. Is agressief spul en mbt ogen: je kunt er later blind van worden als je (speciale) voor rondom je ogen of op ooglid gebruikt. Ook je huid wordt er in t algemeen heel dun van. Maar is wel t meest effectief. Wij moeten onze kindjes in de gaten houden ivm erfelijkheid. Bij mijn man is de eczeem nu minder hevig dan hij had als kind maar nu komt er astma bij. Dat houdt verband met elkaar. Weet niet of de arts dit verteld heeft. Gebruik beter geen random middeltjes. Houd het bij vaseline carbomeer creme en bij heftige uitslag hormoonzalf zegt hij erover. Mijn man heeft btw ook 1001 allergien, waaronder kma. Hij drinkt elke dag gewone melk en bij hem heeft dit dus gek genoeg geen invloed. Maar vaak komt dit idd samen voor.

vorige week

Mijn dochter van 15 weken is ook bekend met eczeem (genetisch) en zie ik ook krabben aan haar borst, polsen wrijven etc. Huisarts en CB zeggen alleen maar vaseline macrogol zalf maar dat trekt niet goed ik haar huidje. Ik wilde echt vragen of ik de lichtste vorm van een hormonenzalf voor haar mocht hebben maar ik ben dus gestopt met zeep gebruiken in haar badje en gebruik nu alleen de badolie van Naïf. Nu heb ik me toch een WONDERMIDDEL ontdekt en dat is de ‘Dry Skin Balm’ van dr. Leenarts!! Lijkt op hele vette plakkerige vaseline maar super hydraterend en trekt goed in haar huidje!!! Sinds ik het gebruik zie ik een enorme verbetering en verlichting van de klachten. Hoop dat je er iets aan hebt!

vorige week

Achterhalen waar de eczeem vandaan komt Bepaalde allergie Me nichtje is 2 geworden en had ook heftige eczeem bleek dat ze allergisch was van eieren Als je bv geeft kijken wat voor eten jij eet en zo achterhalen en mocht je kv geven misschien overstappen naar andere melk ne neefje heeft ook last van eczeem hij is allergisch van eieren en keimelk Hij krijgt nu speciale melk wat vergoed wordt Is even puzzelen en betreft zalf zou ik naar natuurlijke opties kijken Hormomen zalf verlicht jeuk tijdelijk en naam zegt het ook hormomen ik zelf zou daar echt goed over nadenken voor huidje van baby smeert Sterkte zo eczeem is echt niet fijn

vorige week

Bij ons helpen de producten van la Roche opzich wel, maar men zegt dat eczeem van binnen uit komt. Wij willen eigenlijk gaan testen over overstappen op geitenmelk verlichting gaat geven

vorige week

Geef je borstvoeding? Zo ja kun je eens proberen dat erop te smeren of daar een zalfje van te maken. Bij mij was het binnen een paar dagen weg bij beide dochters.

vorige week

Hormoonzalf was hier wel echt de oplossing! Hij is inmiddels 3 en heb nog steeds een klasse 2 zalf liggen en smeer af en toe in knieholtes en ellebogen maar hij is er overheen aan het groeien. Toen hij baby was lagen zijn hele wangen open en met de hormoonzalf werd het rustig en genas het mooi. Zodra het is genezen onderhouden met andere zalf. Het is nu ook tijd van het jaar dat het weer opvlamt. Het wordt van het voorjaar weer rustiger en de zomer misschien helemaal geen last door luchtige kleding.

vorige week

Ohja, ik was wel alles met Neutral of Sonett en alles parfum vrij. Zijn zusje (september 25) heeft bijna nergens last van. Ander huidje 🤷‍♀️

vorige week

Reactie op MrsApplejuice

Hormoonzalf was hier wel echt de oplossing! Hij is inmiddels 3 en heb nog s ...
Ik wist niet dat er verschillende klassen waren? Staat dat op de verpakking toevallig? Huisarts zei wel dat ze een mildere vorm ging voorschrijven

vorige week

Reactie op MrsApplejuice

Ohja, ik was wel alles met Neutral of Sonett en alles parfum vrij. Zijn zus ...
Mijn oudste (ook 3) heeft nooit last gehad van eczeem.

vorige week

Mijn oudste had heeeeel erg last van eczeem. Ik wilde niet zo graag aan de hormonenzalf, maar het heeft echt geholpen! Koelzalf over het hele lijfje deden wij en hormonenzalf alleen op de eczeemplekken. Langzaam afbouwen is lastig, maar voor de rest echt heel goede ervaringen mee 🙂

vorige week

Ik werk zelf bij een dermatoloog. Hormoonzalf bij baby's kan echt geen kwaad. Laat je niet bang maken met dunne huid oid. Dit gebeurd alleen bij verkeerd gebruik Je hebt denk ik een hydrocortison zalf gekregen. Belangrijk is dat je de fingertip unit aan houdt met smeren. Dan smeer je nooit te veel. Wat betreft het smeerschema wat wij voor het overgrote deel hanteren is koelzalf zo vaak als kan lukt. Iedere luierwissel waar je bij kan en verder 1x per dag van top tot teen. De hormoonzalf 1 of 2 weken 1x per dag iedere dag. Daarna 4 aaneengesloten dagen van de week. Van maandag t/m donderdag bijvoorbeeld is makkelijk te onthouden en de vrijdag t/m zondag alleen koelzalf. Dat is een pulse schema. Op deze manier kun je eindeloos smeren zonder dat het gevaarlijk ofzo is voor je kleintje. Onze oudste is ook een eczeem klantje en we doen dit al bijna 4 jaar bij hem en het werkt echt goed op deze manier. Verder doe je het super goed met niet te veel in bad doen waardoor de huid uitdroogt. Geen wasmiddel mrt parfum wat de huid kan irriteren. En ff een weetje: van alle baby's of kindjes met eczeem heeft 3% daadwerkelijk een allergie. Helaas is het bijna altijd aanleg. Succes!

vorige week

Reactie op Baby #2

Ik wist niet dat er verschillende klassen waren? Staat dat op de verpakking ...
Ja het gaat om de hoeveelheid werkzame stof die erin zit. Wat ik me kan herinneren heb je klasse 1 tm 5, waarvan 1 de lichtste en 5 de zwaarste.

vorige week

Reactie op Daphne1989

Ik werk zelf bij een dermatoloog. Hormoonzalf bij baby's kan echt geen kwaa ...
Heel erg bedankt voor de uitleg!!! Ik waardeer enorm dat je hier de tijd voor hebt genomen. Ik ga met deze schema beginnen en hopen dat het beter wordt.

vorige week

Reactie op Baby #2

Heel erg bedankt voor de uitleg!!! Ik waardeer enorm dat je hier de tijd vo ...
Graag gedaan. Als je nog een vraag hebt ofzo dan laat maar weten. Ik weet natuurlijk niet alles maar kan je misschien wel ee. Heel eind op weg helpen. Wat ik je nog wilde meegeven: Als het eczeem rustig is dan kun je de hormoonzalf natuurlijk afbouwen. Als het weer opsteelt pak je het schema 4 dagen wel 3 niet in eerste instantie weer op. Helpt dit niet dan kun je alsnog weer 1 of 2 weken 1x per dag smeren. De hormoonzalf altijd alleen op de eczeemplekken. Verder zou ik niet verwachten dat het 100% weg zal gaan. Wij zeggen altijd we gaan voor 80% verbetering, alles wat meer is, is mooi meegenomen.

4 uur geleden

Reactie op Daphne1989

Graag gedaan. Als je nog een vraag hebt ofzo dan laat maar weten. Ik weet n ...
Hoi ik zou je graag wat dingen willen vragen, ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd !