15 Reacties

vorige maand

Ik moet woensdag om 13.00! Maar ik krijg wel een diepe sedatie (dat is nog net geen narcose in de zin van dat je nog wel zelf ademt alleen je bent dan wel volkomen buiten bewustzijn) ik vind het zelf erg eng om buiten bewustzijn te gaan maar het mocht absoluut niet zonder sedatie want dat zou te pijnlijk en ongemakkelijk zijn volgens de arts. Hij had het er zelfs over dat ik na die tijd een morfine shot mag vragen als ik wakker wordt met veel pijn. Dus heel bijzonder dat ze het bij jou zonder enige verdoving willen doen!?😅

vorige maand

Ik ben trouwens 13w5d geleden bevallen

Reactie op Tiflihabibi

Ik moet woensdag om 13.00! Maar ik krijg wel een diepe sedatie (dat is nog ...
Ja ze vertelde dat doordat je net bevallen bent is alles nog week. Dus ze kunnen gemakkelijk de baarmoeder vullen met water en opblazen, en er dan bij. Het is geen curretage maar een hysteroscopie zeiden ze. En dat doen ze alleen zonder verdoving. Assistente zei wel: neem dagen ervoor al pcm en naproxen is anders echt niet te doen.
Ik heb ook ooit eens een hysteroscopie gehad, was ook idd zonder verdoving. Was puur om te kijken wat ze zouden aantreffen (verklevingen). Dat werd met een volgende hysteroscopie mét verdoving opgelost want dat zou te pijnlijk zijn zonder.
Was niet pijnlijk die eerste. Soms beetje arelaxt bij bepaalde handelingen, maar met dat water zelf voel je niks van

vorige maand

Ik heb dit bij mijn vorige zwangerschap gehad. De ingreep viel mij echt reuze mee. Voelde er, op de menstruatie achtige krampen na, nauwelijks wat van en heb zelfs meegekeken via een monitor. Komt goed!

vorige maand

Ik heb na een miskraam een hysteroscopie gehad. Moest eerst een curretage krijgen maar dat wilde ik echt niet ivm kinderwens. Ik heb onder een roesje de hysteroscopie gehad, ik heb er niks van meegekregen.

vorige maand

Reactie op GulleSchildpad145727

Ja ze vertelde dat doordat je net bevallen bent is alles nog week. Dus ze k ...
Ah oké, tegen mij zei hij dat er altijd een kans is dat ze niet voldoende zicht hebben als er te veel bloed is en dat ze dan toch overgaan op curretage voor de zekerheid zodat er niet weer iets achterblijft. Hopelijk niet nodig! Wanneer moet jij? Veel succes alvast en hopelijk ben je daarna gauw van het bloedverlies en de pijn af ❤️

vorige maand

Reactie op Suus2812

Ik heb na een miskraam een hysteroscopie gehad. Moest eerst een curretage k ...
Dit heb ik ook gehad. Ik was wel blij dat het onder een roesje was, want zonder durfde ik niet, maar dat kwam ook door alle emotie die erbij kwam kijken de tijd ervoor.

vorige maand

Ik heb er één gehad bij 12 weken na de bevalling. Het waren twee kleine placenta-resten van ongeveer 1 a 2 cm per stuk. Ik had als advies paracetamol en ibuprofen/naproxen gekregen; ook kreeg ik oxazepam mee. De gynaecoloog die ik had, zei dat die oxazepam nergens op sloeg want dat doet vrij weinig (ik voelde ook niks haha). Het deed behoorlijk veel pijn bij mij, maar ik was ook wel echt gespannen. Het is fijn als je partner of iemand die je vertrouwt mee is zodat die je kan ondersteunen en je naar huis kan rijden. Het voelde als hele erge menstruatie kramp, vooral door de druk van het water. Maar het was binnen 5 minuten klaar (het voelde langer, maar m'n vriend zei nee, echt zo gepiept). De pijn was na een uur a twee ook echt al aanzienlijk minder. Of ik dit nog een keer zou doen zonder roesje? Dat weet ik niet haha. Ik bloedde nog een week na en ben nu eindelijk(!!!) van het bloeden af.

vorige maand

Ik heb bij mijn miskraam een hysteroscopie zonder verdoving/narcose gehad. Ik vond dit eerlijk gezegd echt zeeer pijnlijk, maar ik denk dat dit echt per persoon verschilt, aangezien iemand die ik ken aangaf dat zij dit altijd wel mee vond vallen. Helaas heb ik nu weer een placentarest en die halen ze dit keer onder narcose met curettage weg. Mijn gynaecoloog gaf dit gelijk als optie toen hij mijn angst zag. Het kon ook via een hysteroscopie, maar hij gaaf aan heel voorzichtig te werk te gaan en hij dan niet bang is voor verklevingen. Hij gaf me wel het vertrouwen om hier akkoord mee te gaan.

vorige maand

Reactie op GulleSchildpad145727

Ja ze vertelde dat doordat je net bevallen bent is alles nog week. Dus ze k ...
Wat raar in het ziekenhuis in Breda kon ik wel een hysteroscopie met narcose krijgen of konden ze vgm zelfs mijn baarmoedermond plaatselijk verdoven als ik het goed begreep

vorige maand

Ik heb gistermiddag de hysteroscopie gehad. Vlák voor de ingreep, toen ik werd klaargemaakt voor de OK, werd er ineens gesproken over zelfs een algehele narcose ipv sedatie 😰 Dit zou beter zijn omdat iemand die recent bevallen is, door de hormonen anders reageert op de sedatie en er sneller van zal moeten overgeven (terwijl je slaapt) en dan zou dit in je longen terecht kunnen komen maar tijdens narcose niet omdat je dan al geïntubeerd bent. Echter had ik me mentaal voorbereid op sedatie en vind ik volledige narcose nog enger (omdat je dan ook niet meer ademt) dus na overleg mocht het toch met sedatie gelukkig… Ik werd wakker zonder enige pijn en heb nog steeds totaal geen pijn en ook heel minimaal bloedverlies. Ik heb voor de ingreep preventief twee paracetamol gekregen maar verder geen enkele pijnstiller gebruikt, ook nadien niet nodig geweest. Dus het is me wat dat betreft alles meegevallen! Bijzonder om hier in de reacties te lezen dat ieder ziekenhuis andere keuzes maakt mbt geen verdoving, sedatie of narcose

8 uur geleden

Hoe is het bij jullie gegaan? Ik heb Asherman en na een controle deze week bleek mijn baarmoeder nog vol met placentaresten te zitten. Ik heb geen bloedverlies en mijn borstvoeding gaat heel goed. Hoe is/was dat bij jullie? Ivm Asherman is voor mij het advies te wachten tot mijn menstruatie op gang komt en de placenta hopelijk natuurlijk wordt opgeruimd.