Hoi hoi, onze zoon (bijna 13 weken) vond tummytime altijd helemaal geweldig en hield het echt lang vol 7 minuten tot 10 minuten per ronde toen hij 9 weken was. Maar sinds 2 weken wil hij helemaal niks meer met tummy time te maken hebben.
Hij rolde 3x zelf om van rug naar buik en verder help ik hem zoals de kraamhulp dat toen heeft uitgelegd. Maar iedere keer als ik hem nu bij zijn been aanraak om te helpen met draaien begint hij te huilen. Daardoor nu al een tijdje geen tummytime meer gedaan omdat het afgeraden wordt als een baby huilt of moe is. Op mijn buik/borst gaat het wel. Daar kan hij zo 20 minuten kijken uit het raam
Nou is hij verkouden (geweest) en heeft hij nog last van een snotneus en heb ik al bultjes van opkomende tandjes gezien. Dit kan ermee te maken hebben maar wil daar niet vanuit gaan.
Iemand ervaring? Herkent iemand dit? Of heeft iemand tips om hem weer tummy time leuk te maken? Ik heb al een watermat, zijn favo boekje, deze week ook kerstballen (vond hij 2x heel erg leuk)
Mijn dochter kan enorm gefrustreerd raken tijdens tummy time omdat ze probeert te tijgeren maar het nog niet lukt. Als ik dan mijn handen achter haar voeten zet, en ze dus wel vooruit komt, is ze weer vrolijk. Speelt dat bij jullie ook?
Nee want hij begint te hiilen wanneer ik hem aanraak om te rollen. Vervolgens is het iedere keer (ook als ik hem op zijn buik neerleg, dus zonder rollen, huilen geblazen