24 Reacties

3 weken geleden

Drinkt ze wel uit de fles? Zou je daar iets van kunnen fabriceren als tussenoplossing (van de flesspeen/drinktuit hoe noem je dat?)

3 weken geleden

Probeer een lansinoh natural wave flesje aan te schaffen, die worden het vaakst aanvaard, en geef deze mee naar de opvang. Wie weet lukt het hen wel om de fles te geven.. mijn oudste was thuis ook fervent fles weigeraars, maar op de opvang was ze er zó mee weg! Daarna ook bij oma en later kon mijn man ook flesjes geven. En ik weet niet of je bij speen flesspeen bedoelt (in mijn hoofd is dit namelijk fopspeen), mijn beide dochters weigeren ook fopspenen. En of iemand anders al eens flesjes heeft proberen geven, bij mijn oudste is het mijzelf nooit gelukt. Mocht pinken toch de enige oplossing zijn kan de opvang gewoon handschoentjes aandoen. Dat doen ze waarschijnlijk ook al bij verschonen dus hoef je waarschijnlijk niet zelf te voorzien.

3 weken geleden

Volgens mij doen ze dit überhaupt niet bij de kinderopvang. Is een stukje beleid rondom hygiëne. Bijv kraamzorg deed het ook niet hier. En anders doen ze het al niet omwille van de tijd lijkt mij. Ze kunnen niet zoveel tijd aan 1 kind kwijt zijn. Heb je al veel verschillende speentjes geprobeerd? Een ander type wordt soms wel geaccepteerd.

3 weken geleden

Reactie op Sabrina1194

O deze lijken er meer op, maar zal ongeveer hetzelfde zijn: https://www.bo ...
Oh wat bijzonder! Goed om te weten dankje 🙈

3 weken geleden

Reactie op Pufje94

Volgens mij doen ze dit überhaupt niet bij de kinderopvang. Is een stukje b ...
Ja ik heb al meerdere geprobeerd inderdaad, helaas wilt ze echt geen speentje.. Vandaar dat ik even zocht naar een creatieve oplossing
Mijn dochtertje wilde ook alleen de pink! Na een tip overgestapt naar een grotere maat fopspeen, dus 6+ maanden. Wij hebben nu bibs rond, maar andere kan je natuurlijk oook proberen. Als ze maar maat groter zijn

3 weken geleden

Reactie op VerbeeldingsrijkeKlip751899

Mijn dochtertje wilde ook alleen de pink! Na een tip overgestapt naar een g ...
Oh dat ga ik eens proberen, dankje!

3 weken geleden

Bedoel je een fopspeen? Kan best dat ze die behoefte veel minder heeft op de opvang, kindjes voelen namelijk aan dat ze niet thuis zijn. Eerst even afwachten dus of het een probleem is. Of bedoel je een flesspeen? Want dan zou ik een prelogopedist inschakelen die kan helpen met leren fles drinken

3 weken geleden

Reactie op ResKam

Bedoel je een fopspeen? Kan best dat ze die behoefte veel minder heeft op d ...
Fopspeen bedoel ik 😊

3 weken geleden

Dat kan wat ResKam zegt, onze zoon had nooit een speen op het kdv en thuis wel. We zijn gestopt met 2,5 toen hij bij het kdv om begon te zeuren.

3 weken geleden

Heb je de MijnNami soother speen al eens geprobeerd? Wordt aangeraden in het ziekenhuis (weet niet meer waarom) maar dit is de enige speen die mijn zoontje wel wil.

3 weken geleden

Reactie op K2024

Heb je de MijnNami soother speen al eens geprobeerd? Wordt aangeraden in he ...
Die heb ik nog niet geprobeerd! Ik zal me er eens in verdiepen 😊

3 weken geleden

De mijnnami soothers zijn top en je hebt een nieuwe van difrax pinky!

3 weken geleden

Reactie op larissave22

De mijnnami soothers zijn top en je hebt een nieuwe van difrax pinky!
Top! Ik ga ze allebei maar even proberen denk ik 😊

3 weken geleden

Reactie op Ro0mmy

Fopspeen bedoel ik 😊
Ooh maar waarom zou je haar op de opvang op iemands vinger laten zuigen 😅??? Mijn oudste ook nooit speen gehad/gewillen. Viel thuis alleen aan de borst in slaap, mag hopen dat ze dat op de opvang nooit gedaan hebben 😉😉. Jongste hier ook geen fopspeen trouwens 😅. Zou me er niet druk om maken hoor!!

2 weken geleden

Onze dochter wilde ook alleen de pink. Na advies deze speen gekocht en die pakt ze na wat oefenen wel. Heeel fijn mijn pink weer terug heb haha Bekijk Dr. Brown’s HappyPaci Fopspeen - 0-6 mnd - Blauw Groen - 2 stuks op: https://www.bol.com/nl/p/dr-brown-s-happypaci-fopspeen-0-6-mnd-blauw-groen-2-stuks/9300000140377296?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

vorige week

Pakt ze intussen de speen? En welke? Bij onze oudste zelfde probleem gehad en die pakte uiteindelijk de platte dental Philips avent. Maar de jongste accepteerd nog niks. Intussen 4 of 5 soorten geprobeerd. Mijn pink en borst zijn de pineut. Best lastig met nog een peuter die rondloopt...

vorige week

Reactie op Aznag

Pakt ze intussen de speen? En welke? Bij onze oudste zelfde probleem gehad ...
Heel soms wilt ze de soother van philips avent. Dat is mooi handig voor de opvang, thuis geef ik haar de pink en als het niet uitkomt probeer ik de speen nog eens 😊