24 Reacties
vorige week
Ik herken dit wel. Wij hebben toen een traject gedaan met pepti etc. maar geen andere baby ervan gekregen. Hij is ook continue gespannen in z’n lichaam en ontspant moeilijk. Osteopaat zei wel tegen ons gevoelige darmen en maag. Zij raadde toen geitenmelk aan en dag wordt afgeraden hier in nederland natuurlijk. We geven nu Hero en de krampjes piek is wel voorbij. We zien het wel terug komen in sprongetjes, net als de reflux klachten. Buiten sprongetjes is dat echt veel minder.
6 dagen geleden
Reactie op ezra1995
Zelfde hier. Wij gaan op aanraden van de kinderarts morgen over op koemelk ...
Oh spannend! Ik ben benieuwd of dit helpt. Ik hoop het voor jullie! Sneu he om ze zo te zien…
6 dagen geleden
Reactie op Nieuwemoedee2025
Ik herken dit wel. Wij hebben toen een traject gedaan met pepti etc. maar g ...
Ah fijn dat het al iets minder is! Ik ben ook bij een osteopaat geweest maar tot nu toe weinig effect helaas. Zo sneu he om ze zo te zien…
6 dagen geleden
Hier een kind met refluxziekte. Nexium gekregen van de kinderarts. Wat een verademing! Zelfde klachten gehad.
6 dagen geleden
Reactie op BetoverendeSering954670
Hier een kind met refluxziekte. Nexium gekregen van de kinderarts. Wat een ...
Wat fijn dat dit helpt! Ik ga dit toch ook weer opgooien bij de arts…
6 dagen geleden
Hier een kind met refluxziekte. Nexium gekregen van de kinderarts. Wat een ...
Wat waren jullie signalen van reflux? Verborgen of echt reflux?
6 dagen geleden
Wat waren jullie signalen van reflux? Verborgen of echt reflux?
Verborgen reflux. We hoorden haar reflux wegslikken na de voeding, meteen daarna begon het overstrekken en gillen en huilen. Soms nog wel 2 uur na de fles. Ze kon nauwelijks op haar rug liggen, want dan begon ze vrijwel meteen te slikken en daarna te huilen of ongemakkelijk te kronkelen. De preverbale logopedist heeft toen met een stethoscoop aan haar keel geluisterd tijdens het drinken en zei ook dat ze het omhoog hoorde komen.
Het was eigenlijk de hele dag alleen maar huilen en pijnlijk kermen tussen (en soms zelfs al tijdens) voedingsmomenten.
6 dagen geleden
Maar ik weet ook dat refluxklachten erger kunnen worden als je kindje gevoelig is voor de voeding, dus wie weet lost andere voeding het probleem voor jullie al op!
6 dagen geleden
Maar ik weet ook dat refluxklachten erger kunnen worden als je kindje gevoe ...
Ja ik denk dat hij gevoelig is voor melk. Ik ben dat zelf ook en dronk als baby ook heel slecht mijn flesvoeding. Pre logopediste zei bij ons ook verborgen reflux (gooide zijn hoofd naar achteren tijdens voeding) je zag hem ook vaak slikken, maar zie dat nu eigenlijk alleen terug in sprongetjes en daarbuiten niet. Hij heeft wel enorm veel gehuild, vanwege krampen en ze zeiden ja huilbaby.
5 dagen geleden
Al deze klachten die je beschrijft heeft/had mijn zoontje ook. Hij gilde het ook echt uit de hel dag na de fles en zo continue dezelfde cirkel door. Bleek zware KMA te zijn. Pepti deed voor ons helemaal niets.
Hebben nutramigen en neocate geprobeerd beide top gegaan. Ben uiteindelijk zelf voor nutramigen gegaan, omdat dit net iets beter leek te bevallen dan neocate. Volg je gevoel als mama weet je dat iets niet klopt, blijf dat gevoel volgen.
Niet twijfelen en blijven drukken op de artsen (die kunnen moeilijk doen, heb ik begrepen)
5 dagen geleden
Reactie op K93
Al deze klachten die je beschrijft heeft/had mijn zoontje ook. Hij gilde he ...
Wat heftig! Hopelijk gaat het nu beter met hem!
5 dagen geleden
Je zou ook gewoon eens pepti kunnen proberen om te kijken of je kindje daar rustiger van word.
5 dagen geleden
Reactie op Goudsbloem2
Je zou ook gewoon eens pepti kunnen proberen om te kijken of je kindje daar ...
Ja, daar twijfel ik inderdaad over! Vooral omdat er overal zo strikt staat: alleen in overleg met een arts. Dat schrikt een beetje af. Maar misschien inderdaad gewoon proberen!
4 dagen geleden
Ik herken dit wel. Wij hebben toen een traject gedaan met pepti etc. maar g ...
Geitenmelk heb je gewoon in kunstvoedingsvorm! Is ook gewoon in de AH te koop. Hier heeft het gigantisch effect gehad. We hebben ook 2 weken pepti gedaan, maar dat leverde niks op en stonk enorm.
3 dagen geleden
Reactie op DaadkrachtigeZonsopgang321546
Wat heftig! Hopelijk gaat het nu beter met hem!
Het gaat nu een stuk beter vanaf week 14 begon hij zich beter te voelen, geniet nu veel en lacht veel. Enige wat heel overduidelijk is, is dat hij de eerste 11 weken volledig geplakt aan ons zat doordat hij zo ziek was, hij het nu heel moeilijk vindt om op zichzelf te liggen. Gaat langzaam steeds ietsjes beter. Heb je ondertussen al contact gehad met een arts of CB?
Ik zag je reactie hieronder, pepti kan je gewoon proberen zonder dat een arts dat voorschrijft! Geef het oprecht een kans als je vermoedens hebt. Als je denkt dat er een allergie is, dan gaat geitenmelk etc ook niet helpen 🥰
3 dagen geleden
Reactie op K93
Het gaat nu een stuk beter vanaf week 14 begon hij zich beter te voelen, ge ...
Goed om te horen! 🤗
Ik heb morgen een afspraak bij de huisarts, dus ik hoop eindelijk op “groen licht”. En anders ga ik inderdaad gewoon zelf proberen! Ik kan het niet langer aan zien zo.