13 Reacties

gisteren

Koeltasje en grote hydrofiel mee. Die grote hydrofiel kun je over jezelf heen doen en je melk in een flesje in het koeltasje doen.
Ik heb ook heel lang getwijfeld, maar kolf nu best vaak onderweg in de metro. Ik zorg dat m’n kolf er al op zit als ik in de metro ben, maar misschien kan je hem in de trein op de wc erop zetten? Ik ben inmiddels best handig geworden in m’n kolf er af halen zonder iedereen te flashen, maar kan ook goed begrijpen als je dat niet prettig vindt. Misschien met een grote hydrofiele doek eroverheen? Ik zou het gewoon doen! 😘
Ik zit met dezelfde twijfel. Heb het wel vorige week 's avonds in de trein een keer gedaan toen het rustig was, niemand die het doorhad. Ik zou het ook graag gewoon in de spits durven doen. De meeste reizigers zitten met oortjes en/of op hun telefoon dus het kan in principe redelijk ongemerkt. Denk dat vooral het overgieten op kan vallen. En dan ergens denk ik ook who cares, maarja.. toch een soort van drempel die je over moet.
Nou subtiel, hangt ook af welke kolf je hebt. Sommige zijn vrij duidelijk te zien. Er is iets onnatuurlijks met je borsten zullen de meeste denken áls het al opvalt. Hoe erg is het als mensen zien dat je een kolf in je bh hebt? Persoonlijk zou het mij niet interesseren.
Nog geen ervaring mee, maar stond van de week ook op het punt om het te doen in een drukke metro. Uiteindelijk niet gedurfd in de spits, maar zou anderen aanmoedigen het wel te doen!

gisteren

Je zou ze in kunnen doen voor je instapt, aanzetten als je in de trein zit en eventueel leeghalen nadat je uitgestapt bent. Ligt er net aan hoe lang je kolft natuurlijk

18 uur geleden

Losse kleding maakt het een stuk minder opvallend
Hoeveel lawaai maken jullie kolven? Ik heb die van Vulpes en die maken toch behoorlijk wat geluid vind ik…

8 uur geleden

Ik heb nog niet in de trein gekolfd, maar als ik weer ga werken zal ik er toch aan moeten geloven. Of ik moet langer op werk blijven om nog te kolven en m’n kinderen veel later pas ophalen bij de opvang, dat wil ik niet (eerder weg kan niet). Mijn kolf (Medela freestyle) maakt ook geluid en je ziet twee slangetjes uit m’n kleding komen. Dat is al beter dan mijn oude kolf, daar zaten knoppen op die gekleurd licht gaven tijdens het kolven, ik voelde me net een kerstboom 😂 Ik hoop dat ik steeds een rustig plekje in een tweezits kan bemachtigen, maar echt onzichtbaar of onopvallend kolven kan gewoon niet. Uiteindelijk is het een kwestie van schijt hebben en gewoon doen, denk ik…
Ik zou het zelf niet doen... ik kan vaak niet zitten in de trein en er zitten vaak scholieren of rare mensen. Ik zou het zelf echt niet doen. Ik reis ook per trein en kolf aan het einde van de dag voordat ik naar huis ga.

3 uur geleden

Qua geluid zal het wel meevallen, dat valt de k ik wel weg in het lawaai wat de trein zelf maakt. Ik hoef vooral niet iedereen te flashen inderdaad 🤣

3 uur geleden

Ik heb altijd zo’n oversized trui aan die ik aandoe als ik in het openbaar moet kolven. Werkt top!

3 uur geleden

Reactie op MamaOllie

Ik heb altijd zo’n oversized trui aan die ik aandoe als ik in het openbaar ...
Hoef je ook niet bang te zijn dat er iets zichtbaar wordt als je ze indoet omdat de trui eroverheen valt 🤷🏼‍♀️