11 Reacties

4 uur geleden

Is boezemvriendjes iets voor je? Capsules op basis van bepaalde kruiden om je productie op te krikken

4 uur geleden

5 keer per dag aanleggen/kolven is best weinig op deze leeftijd. De lactatiekundige gaf bij mij aan dat 6 toch echt wel het minimum is, maar liever zelfs 8 om je productie goed op peil te houden! Mijn baby drinkt nu vooral nog live, maar die komt ook gewoon iedere 3 uur. Iedere 3 uur kolven is dus eigenlijk best normaal… Dat is dus ook wat ik vanaf 5 januari tijdens werken zal gaan doen.

4 uur geleden

180 ml lijkt me wat veel voor een baby van 4 maanden. Hoe weet je dat dat de juiste portie voor hem is? Ken je deze formule om als richtlijn te gebruiken? https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/ Doet hij 15-20 minuten over de fles? Als hij te snel drinkt kan het zijn dat het verzadigingsgevoel niet optreedt. Babys drinken uit de fles snel meer dan ze nodig hebben. Een kleinere speen of af en toe een pauze kunnen misschien helpen.

3 uur geleden

Waarom geef je geen live voedingen als ik vragen mag. De borst reageert naar mijn ervaring beter op het mondje van de baby dan op de kolf.
Hij doet zeker 20 min over de fles, en deze gaat helemaal op. We deden tot een paar weken geleden 150-160 maar daarmee leek hij echt niet verzadigd. Hij slaapt veel op een dag, en komt echt niet om de 3 uur maar eerder 4 uur of iets langer. Hij heeft dus 5 voedingen, maar kolf wel nog een keer extra, ik kolf of voed dus in totaal 6 x. Goed om te lezen dat dit het minimum is! 8 vind ik wel heel veel, geen idee hoe ik dat zou moeten doen... ik kolf/voed dus nu om 6.45, 10, 13, 16, 18 en 21 uur. En heb ook nog de zorg voor de andere kinderen. Ik zou evt 1 extra kolfmoment erbij kunnen doen, maar aan 2 x extra ga ik niet komen ook omdat zoontje veel slaapt s nachts. Boezemvriendjes, zijn daar goede ervaringen mee? En zou dat op deze termijn nog werken?

3 uur geleden

Reactie op RuimdenkendeLibel333588

Hij doet zeker 20 min over de fles, en deze gaat helemaal op. We deden tot ...
Ik slik boezemvriendjes momenteel zelf en ik begin al wel wat verschil te merken, ik ben benieuwd wanneer ik het wat langer slik

Reactie op JasminT

Waarom geef je geen live voedingen als ik vragen mag. De borst reageert naa ...
Ik geef alleen s avonds live voeding en soms overdag als de oudere kinderen op school zitten. Belangrijkste reden: ik vind live voeden erg tijdrovend met de andere kinderen, hij drinkt aan de borst langzaam en raakt snel afgeleid. In de ochtendspits gaat het sneller om te kolven en flesje te (laten) geven dan dat ik een uur live moet voeden.

Reactie op BAMPatricia

Ik slik boezemvriendjes momenteel zelf en ik begin al wel wat verschil te m ...
O super, dat zou dan misschien nog wat zijn!

3 uur geleden

Ik geef alleen s avonds live voeding en soms overdag als de oudere kinderen ...
Een heel uur live voeden is er lang. Het kan bijna niet dat hij een uur effectief drinkt. Zie/hoor je hem nog continu slikken dan? Sommige babys laten niet zelf los als ze klaar zijn, maar blijven de borst vasthouden en sabbelen.

2 uur geleden

Hij doet zeker 20 min over de fles, en deze gaat helemaal op. We deden tot ...
Geef je een fles met een kleine maat speen? Het kan ook zuigbehoefte zijn waardoor hij niet tevreden lijkt. Ik vind 180ml best veel klinken. Je kunt ook proberen om na 10 minuten kolven de kolf weer in de startstand te zetten om een nieuw toeschietreflex op te wekken. En wat bij mij goed werkt is echt even ontspannen tijdens het kolven, een kop warme thee helpt gek genoeg heel goed bij mij

3 minuten geleden

Ik geef alleen s avonds live voeding en soms overdag als de oudere kinderen ...
Het kan zijn dat je productie te laag is en hij daarom niet verzadigd raakt. Dat had die van mij ook. Ik heb toen elke ochtend havermout gegeten en thee van fenegriekzaden. Daarnaast kan het misschien zo zijn dat je met je kolfapparaat niet genoeg melk eruit haalt. Blijkbaar kan je met een ander merk meer melk kolven. Een nieuwe kolfset is erg duur dus ik snap dat je niet even gauw over gaat op een ander. Heb je een lactatiedeskundige geraadpleegd? Veel succes ermee