13 Reacties

Hier hetzelfde. Maar volgens mij is dit nog wel vrij normaal helaas…

2 dagen geleden

Ja dat is normaal toch?

2 dagen geleden

Reactie op AuthentiekeRoos234389

Ja dat is normaal toch?
Als ze bij mij ligt slaapt ze dik 2,5/3 uur overdag..

Reactie op NinavHeertum

Klopt, ze moeten nog leren om slaapcycli aan elkaar te koppelen. Een cyclus duurt ongeveer 45 minuten. Bij jou is dat makkelijker dan alleen in bed. Maar het is wel iets wat bij de leeftijd hoort en wat zichzelf oplost als ze ouder wordt. Voor nu dus lekker contactdutjes doen :) mijn dochter is nu 13 weken en het lijkt langzaam aan wat beter te gaan. De eerste paar weken sliep ze perfect, toen vanaf een week of 10 werden het veel hazenslaapjes overdag (meestal van 30 min, tenzij op mij) en nu kan ze heel soms overdag wat langer slapen alleen. Scheelt ook een hoop als ze echt moe is. Een beetje half moe resulteert sowieso in een kort dutje hier.

2 dagen geleden

Reactie op ComplexlozeFluistering832627

Klopt, ze moeten nog leren om slaapcycli aan elkaar te koppelen. Een cyclus ...
Hoe lang wacht je tot je de kleine weer op bed brengt? Als in, wanneer weet je of ze echt heel moe is. Kijk je naar wakkertijden of pak je het anders aan?

2 dagen geleden

Heel normaal. Mijn dochter heeft dit weekend toevallig beide dagen een middagdutje van bijna 2 uur gedaan, dus ik denk dat het langzaam aan het veranderen is. Ze is nu 14 weken

2 dagen geleden

Reactie op Vera33

Heel normaal. Mijn dochter heeft dit weekend toevallig beide dagen een midd ...
Toevoeging: middagdutje in bed.

2 dagen geleden

Reactie op elseliesje

Hoe lang wacht je tot je de kleine weer op bed brengt? Als in, wanneer weet ...
Verschilt. In de ochtend is ze na zo'n 50 min alweer moe. 'S middags houdt ze het ongeveer een uur tot een uur en kwartier vol. Begint dan te jammeren op een bepaalde manier waardoor ik hoor dat ze moe is, of begint te gapen, staren etc.

2 dagen geleden

Reactie op Vera33

Heel normaal. Mijn dochter heeft dit weekend toevallig beide dagen een midd ...
Super knap! Hier vandaag weer stipt 35 min.. middagdutje bij mij van dik 2 uur

2 dagen geleden

Reactie op elseliesje

Ze valt dan wel zelfstandig in slaap na zo'n 15 min. Ik zit nog wel naast haar bedje tot ze slaapt aangezien ik wel een paar keer haar tut terug moet geven

Reactie op elseliesje

Ik weet de wakkertijden een beetje maar dat verschilt nog best wel per keer. Meestal begint het hier met gapen. Dan is ze nog niet moe genoeg voor een lang dutje (zou dan wel in slaap vallen maar na 30 min weer wakker). Dan komt het oogjes wrijven, dat is al een beter moment om haar naar bed te brengen. Maar het beste is als ik zie dat ze glazig voor zich uit zit te kijken en als ik haar op de speelmat neerleg, gewoon stil blijft liggen ipv spelen/bewegen. Maar ik heb geen idee of dit ook een juiste methode is. Misschien oververmoei ik mijn dochter wel hiermee. Ze lijkt het goed naar haar zin te hebben maar ik bedoel, dit is alleen een ideetje van mijzelf. Op internet wordt juist tegengesproken dat een moe kind beter zou slapen.

gisteren

Reactie op NinavHeertum

Yup heel normaal. Kindje slapen goed en lang bij papa en mama. Als ze alleen slapen kunnen ze vaak nog geen slaapjes koppelen. 45 minuten is 1 hele cyclus
Hier hetzelfde